• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • Julias mamma
    mammiiie skrev 2007-08-10 10:06:33 följande:
    kan inte ens läsa nåt namn alls? :P
    Nä, jag menar blått....
  • idacathrine

Anledningen till att jag stör mig på namnen är inte för att dom har blivit vanliga och uttjatade, utan för att jag tycker att dom är hemska! De låter så påhittade, mer djurnamn..

• The mom

jag vet flera som har precis alal de där tre namnen, de är fina men kanske lite vanliga,. men alla får välja de namn de vill.

själv ville vi inte ha det vanligaste namnet men inte heller det ovanligast så vår dotter heter Ellinor som har varit mitt favvonamn enda sen jag var liten tjej. Och till min stora lycka var det sambos älsklingsnamn oxå så vi behövde aldrig diskutera namn till om dte skulel bli en tjej och det blev det juh ixå=)

• Lurvenpajsaren

Jag tror att många reagerar på om man har alltför ovanliga namn på sina barn att det liksom "slår över". I sin strävan att vara unik så blir det bara löjligt. Det som jag tycker är ännu värre är helsvenska familjer med engelska namn trots att de har NOLL att göra med Storbritannien, USA eller Oceanien. Lika konstigt som när jag bodde i Spanien och en spansk familj hade döpt alla sina barn efter Astrid Lindgren karaktärer! Det blev askonstigt.

• MajaLinnéa

Just det där med konstiga stavningar på uttjatade namn bara för att göra dom lite ovanlligare, det är ju så man kan spy!

Till exempel att döpa sitt barn till Kevhyn (Kevin med modifierad stavning).

*ryser*

• Julias mamma
    MajaLinnéa skrev 2007-08-10 10:19:37 följande:
    Just det där med konstiga stavningar på uttjatade namn bara för att göra dom lite ovanlligare, det är ju så man kan spy!Till exempel att döpa sitt barn till Kevhyn (Kevin med modifierad stavning).*ryser*
    Ja, eller Cewihn...
  • Lurvenpajsaren

Vid upprop när skolan börjar kan det bli lite knepigt ibland kan jag lova. Och det finns de som även ändrat på uttalet!

• mammiiie

och dessa lie på slutet då?

Novalie, Engalie o Tindralie, eller vadå???

• TheMilky

Men det var ju samma sak som med Kevin och Amanda för några år sen, uttjatat som fan. Eller Anna, eller Maria osv. Det kommer ju namn trender, så är det ju bara. Namnen är fina i sig, men uttjatat.

Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?