• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • Ung Mamma

Min pappa hade en hund som hette Tindra ^^

• m00nfl0wer

Min kusin som är 7mån heter Tristan. I mina öron är det en hund.
    Min kusindotter på 2år heter Tindra. Samma där, en hund!
    Nova för mig är en katt eller en hund, Engla/Ängla är en katt.

Samma sak som namnet Liam, alla pojkar heter det nu!
    Liam för mig är ett sagonamn eller ett djur.

Men men, smaken är som baken.. kluven.

Min dotter heter Emmi och det är varken vanligt eller ovanligt. Det är vanligt i finland, men ovanligt i sverige. Det låter inte konstigt men heller inte som ett vanligt namn.

• mammiiie

2 Nova o en Tindra finns bland de nyfödda anonserna här på FL, av de som nämner namn åtminstone, på första sidan...

• Elsans
    höna böna skrev 2007-08-10 11:07:36 följande:
    så alla tonårsmammor döper sina barn till dessa namn??
    Japp, det var exakt det jag menade!
  • samsara

Jag tycker dom namnen är fina, vanliga eller inte. Min dotter heter Engla och jag har knappt hört eller sett någon med det namnet under hennes levnadsår. Sen å andra sidan bryr jag inte mig om vad andra tycker, VI gillar det

• höna böna
    Åsa M A skrev 2007-08-10 11:15:36 följande:
    Japp, det var exakt det jag menade!
    ja jag är då ingen tonårsmamma.
    Tycker du verkligen har fördomar.
  • Jazza

jag hoppar in och kräks lite över att man inte har andra saker att lägga sin energi på än att klaga på vad folk heter... my god säger jag bara, suck!

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Elsans
    höna böna skrev 2007-08-10 11:19:25 följande:
    ja jag är då ingen tonårsmamma.Tycker du verkligen har fördomar.
    Jag var ironisk. självklar menade jag inte att alla tonårsmammor ger sina barn de namnen men jag TROR att de är vanligare bland tonårsmammor på landet och JAPP fördomar är precis vad det är!
Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?