• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • Tette86021

Tycker det är tråkigt när folk klagar på vad ANDRA väljer att ha för namn på sina barn!

Nova tycker jag att jag hör oftare och oftare Engla har jag också hört en del..

• förtja

Lola, jag är lugn. Är ju knappt vaken förfan..

• mammiiie
    Tette86021 skrev 2007-08-10 09:37:05 följande:
    Tycker det är tråkigt när folk klagar på vad ANDRA väljer att ha för namn på sina barn!Nova tycker jag att jag hör oftare och oftare Engla har jag också hört en del..
    Återigen, det är inget negativt på namnen i sig, men de är så tröttsamma i längden...
  • sesssan

Spelar väl ingen roll om namnen är vanliga eller inte, man döper väl sitt barn till det namn som man gillar och tycker barnet passar som..
    Tycker inte man ska bryr sig om det är vanligt eller ovanligt..man ska gå efter sin egen smak!

• Sockerkakan

Man klagar ju inte på vad andra döper sina barn till, utan har ju bara en personlig åsikt om själva namnet. Eller??

Jag gillar inte namnen ovan.

¤EMMIE VIOLA 070321¤
  • Kallemero79

jag känner faktiskt ingen som heter något utav namnen, å nej, jag bor inte under nån sten

• Tette86021
    mammiiie skrev 2007-08-10 09:38:37 följande:
    Återigen, det är inget negativt på namnen i sig, men de är så tröttsamma i längden...
    Jo lite tjatigt kanske och tråkigt att "alla" heter lika, för det alla egentligen är ute efter är ovanliga namn, men inget att haka upp sig på tycker jag. Det är ju en smaksak.. och så har det alltid varit, att vissa namn är mer "populära" än andra.
  • mammiiie
    Sockerkakan skrev 2007-08-10 09:40:32 följande:
    Man klagar ju inte på vad andra döper sina barn till, utan har ju bara en personlig åsikt om själva namnet. Eller??Jag gillar inte namnen ovan.
    precis!
    jag har gillat namnen, men de har blivit alltför vanliga i mina öron/ögon så de blir automatiskt inte fina till slut....
  • Julias mamma

Nu är namnen så uttjatade att stavningarna stör mig ännu mer...

Thindrah, Ähnghla, Nhovha....

• sweetanna

med tanke på hur många som föds och att det inte finns namn i all oändlighet så borde det bli lite uttjatigt till slut..;-p

Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?