• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • Hallonpaj

Fast stavningen Thindra har vi inte ialla fall. Det ser verkligen konstigt ut, stämmer inte med svenska stavningsregler. Man krånglar till ett svenskt ord och det borde väl uttalas Findra då?

• Gumman85

Nova har ca 1200 som tilltalsnamn, Tindra ca 2500 st som tilltalsnamn : )

• höna böna

MIna barn heter Tindra, Ängla och Nemo.
    Och vad andra tycker om dom namnen skiter jag fullstöndigt i.
    Dom passar för sina namn.

• Julias mamma
    Lurvenpajsaren skrev 2007-08-10 10:51:57 följande:
    Shit igen alltså...du är nog en rik puma...Julias mamma skrev 2007-08-10 10:46:15 följande:
    [/citat]

Jag är det!
    Gumman85 skrev 2007-08-10 10:49:43 följande:
    [citat]
    Min dotter heter Engla. Att säga att det är såååå många som heter måste vara en överdrift. Jag har inte sett en enda bebis i tidningen som heter Engla. Det är bara ca 950 personer i sverige som har namnet som tilltalsnamn. Jämför det med tex Oskar, ca 30 000 har det som tilltalsnamn. Eller William : 134 000 : )
    Kanske inte, men det är ett j*vla tjat om dessa namn...
    Herregud, kan man inte välga ett ovanligt namn till sitt barn...som jag har gjort
  • Julias mamma

Jag VET att det inte stavas välga....men G låg närmare än J...

• Hallonpaj

År 2000 var det bara 42 Tindror tror jag. Det var då jag började gilla det. Sen vade vi det 2004 och då var det liksom plötsligt supervanligt ...

Min äldsta dotter Juni har åtminstone ett ovanligt namn än så länge. Och enkelt och rejält på samma gång, svenskt, lätt att stava och lätt att uttala.

• Gumman85

Julias mamma: ja men precis! :D Så här står det.... Har använt i sverige sedan 1700 talet. Plats 4 på topplistan 2006, plats 3 2005. Ca 21 000 med tilltalsnamnet : ) Men det är väldigt sött för det, sådeså!! :D

• LinnSann

Dessa namn är jätte fina tycker jag. Men kan förstå vad TS menar.Jag tänkte först döpa min dotter till Tindra men ångrade mig....tyckte inte Tindra Ström passade så bra ihop *s*

• Elsans

Hade ne tjej jag gick i samma klass som i högstadiet som hette engla, hon är nu 26. Vet ingen annan. Jag tycker att alla de namnen mer eller mindre lyser tonårsmamma från landet men det är jag det...

• höna böna
    Åsa M A skrev 2007-08-10 11:06:34 följande:
    Hade ne tjej jag gick i samma klass som i högstadiet som hette engla, hon är nu 26. Vet ingen annan. Jag tycker att alla de namnen mer eller mindre lyser tonårsmamma från landet men det är jag det...
    så alla tonårsmammor döper sina barn till dessa namn??
Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?