• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • SanniXx
    Plutten: Får dom äta ägg? Jag har fått för mig att dom inte får de, men jag har nog drömt Då kan man ju som sagt göra äggröra. Bebismuffins, vilken lyx!! Du får berätta hur det går sen så kanske man kan pröva..

Björklöv: Jag undrar oxå vad du menar med äcklig?
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Hellur

Swe - Skönt att tvättmaskinen är tillbaka och fungerar!
    Visst är det lustigt att man alltid glömmer nåt man ska ha på IKEA men alltid kommer hem med en massa man inte skulle ha

Pluttmor - Åhh, babymuffins låter jätte gott. Om inte A tycker om dem kan du bjuda oss på dem De kommer nog bli en hit. Vet inte hur det är med ägg, väntar nog lite då E är allergisk, men om det finns recept med ägg i så borde det inte vara någon fara tycker man.

Björklöv - Trist med jobbig natt och sambon. Undrar också vad du menar? Hoppas du mår bättre nu!
    Tänk vad lite sortering kan resultera i. Nu kan du shoppa lite kläder till K

TH - Grattis till tanden!

Sole - Hoppas du får det bra i Åre!

Förresten, hur gick det i Idol igår? Missade det Var på middag hos en kompis till E som inte tycker det är lika intressant som jag.

I morgon ska vi på bröllopsmässa. Såg en annons i centrum att de har det i Vinterviken i morgon.

Ha en skön lördagskväll och söndag!!!

• Vivs

Hellur - Patrizia åkte ut. Synd tycker jag, finns andra som är sämre. Men, Daniel e ändå min favvo, han e såååååååå duktig

• Plutten forever

TH och Hellur: I mosboken står det att man kan börja med ägg vid 6 mån. Först ska de prova gulan. Det fick Alvin idag till mellis - äggröra på 1 äggula och 1 msk mjölk som fick stelna i kopp i vattebad. Han åt det glatt, fick inga prickar någonstans... så då borde alltså ägg funka.

Jag tror att babymuffins är smaskens! Jag har två bananer hemma, ska vänta tills de är riktigt brunprickiga. Sen ska det bakas! Vad kul!

hellur igen: kul med bröllopsmässa! Vad mycket ni har att planera, jättekul ju

Nu håller Dan på att lägga världsatrötta Plutten och jag sitter och skär ut mina bokstavsschabloner... pust vilken tid det tar - har bara kommit till E!

Ha en trevlig lördagkväll allihop!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • bianca2

Björklöv: hoppas du e lite gladra idag.
    Hellur_ åh, bröllopsmässa, det borde ju vi ha gått på!

inatt sov A ända till 08.30. vi hade folk här igår som drack vin o käka pizza och a vaknade till lite vid 00 och då ville alla leka med honom en stund. vi måste ha tröttat ut honom ordentligt eftresom han sov så länge

själv gick vi o la oss vid 03.30!! inte så smart av min kille att dricka så mycket (själv drack jag bara 2 glas vin) eftersom det var han somn var tvungen att gå upp imorse. han ska nämigen ut m killkompisar ikväll så imorgon är det jag som ska upp.

har haft en härlig lördag i det kalla men vackra höstvädret. gungat i vasaparken o strosat på stan o avrundat på ett ställe o åt svampsoppa och drack ett glas rödvin. MMMMMMMMMMMMM!!!
    nu ska jag kolla på fotboll!!!

Ha en underbar lördag. kram

• Björklöv

Pluttmor var helt rätt ute - sambon var på fest med jobbet igårkväll och det blev väl både en och femton öl för många eller nått sånt...

• Zul

Morning tjejer!

För en gångs skull var jag tidigt uppe, sambon fick sova... Passar på att göra mina slides till en presentation om flyktingvård vi har på tisdag.

Stackars Agnes har varit så hård i magen så hon hållt på o krystat i 2 dar så tårarna runnit... Vi öser på med katrinplommon, hoppas det hjälper, stackaren. Ska göra vällingen lite vattningare också.

Pluttmora: va gullig du är mot din lilla plutt som bakar babymuffins!

Här har det varit en superlugn helg, var en liten sväng till Gustavsberg igår o köpte porslin. Kan verkligen rekommendera fabriksutförsäljningen där, jättefina grejer och flera affärer, och underbart att sen promenera vid vattnet med vagnen.

Om 2 veckor blir det Gbg, mamma o pappa ska passa Agnes o jag o F ska för första gången gå ut o äta bara vi. Längtar...

• bianca2

God morgon på er!
    Idag är det jag som e uppe med A för killen var ute med sina kompisar igår. Han var så fin när han kom hem (visserligen vid 04 o luktandes en del öl). Han var så gullig och vi låg o pratade en timma. Sen somnade han som en stock men jag hade lite otur för A vaknade till och grät vod 05.15. Han hade visserligen sovit i ett sträck sen 19.30. han somnade snabbt om. lyfte inte upp honom utan bara pussade och klappade honom. Tyvärr vaknade han igen 05.45 och grät så mycket att jag tog upp honom o vagga honom till sömns med mig på soffan. sen somnade han kanske vid 06 och sov till 09.15!! Skööööööööönt!!!

Zul - jobbigt för söta lilla Agnes att vara hård i magen. Skönt att gå ut och äta själva

ha en härlig söndag trots det äckliga vädret! Kram

HÖRRNI:: snart är det dags för att bestämma vad ni ska äta på KVARNEN! INBOXA mig när ni kollat på menyn

• SanniXx

Här går det undan. Första tanden har inte spruckit igenom helt och nu ser jag början till den andra redan. Bredvid! Lillstumpan!

Ska alla äta både förrätt, varmrätt och dessert på Kvarnen?

Puh, är så trött i detta höstmörket. Inte nog med de så jobbade jag hela natten och sov bara 3 timmar innan jag gick upp idag så nu ska här vilas! Kommer inte förvåna mig om Ida vaknar då

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

halloj!

kikar in en snabbis efter en helg på landet som var jättetrevlig förutom att L råkade hälla kokande vatten över foten så nu har han värsta blåsan och kan inte få på varken strumpa eller skor. Ska dock till Närakuten ikväll och få det omplåstrat men det är inte för inte jag känner lite dåligt samvete att jag åker upp till Åre.

Jag höll dock humöret upp och drack mer vin än någonsin och ville itne alls lägga mig 02.30 när de andra var trötta, ibland förvånar man sig själv

hoppas ni alla får en supertrevlig vecka och vi kanske får se snö i Åre i veckan, det vore kul!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6