• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Lillenlillen

Såååå nu har jag mailat till Bianca om vad jag ska äta. Naturligtvis förrätt, varmrätt OCH efterrätt. Slår aldrig fel när det gäller mig och mat. SUCK, jag är verkligen en sucker för mat. Det blir kantarellsoppa, fläskfilé osso bucco och en liten vitchoklad-cheesecake on top. Jag kommer rulla hem fram på småtimmarna

Hoppas ni alla mår bra. Jag har inte varit inne regelbundet på länge, bara slängt ett öga nån gång. Har varit ute mycket på dagarna och så har vi ju haft massa visningar och sånt (=datorn borta) och dessutom haft dålig nätverksmottagning. Värdelöst! men jag ska bättra mig. Vill gärna träffa er snart!

Kram

• SanniXx

Blir inget barnadis för oss i morgon, vi kände att de inte var någon som ville med så vi ska till kyrkis ist. Får bli en annan dag

Ni som har barn med tänder
    Var det bara vita prickar/streck i början när dom fick tänder? Jag börjar fundera på om Ida har en släng av en infektion då den andra tanden nu endast är ett vitt streck och man verkligen ser att det är en tand. Den "första" ser man inte tanden av, men man känner den. Där är det liksom bara "bubbligt" eller vad man ska säga. Ja, ni kanske har sett 

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Plutten forever

lillen (och bianka) Jag vill också ha efterrätt, men jag har inte skrivt med det, antar att man inte ska förbeställa det? Det verkar ju konstigt iså fall.

Ååååååååå vad jag är trött på att gå upp klockn 5! Kan ingen säga det till Alvin, han lyssnar inte på mig.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Pippil8

Godmorgon!

Kollar bara in en snabbis för att höra om någon har lust att spontanluncha i Sickla idag? Vi babysimmar och kan i så fall luncha vid 1230.

Hänger inte riktigt med i tråden just nu, men fikar och lunchar - det gör jag gärna

• Frill

Pippil8, vi kan komma och äta lunch med dig!
    Hade tänkt följa med till Barnadiset, men det blev ju inte av.
    Var?

TH, A har inga tänder än så jag har tyvärr ingen aning om hur det brukar vara.
    Måste förresten rekommendera hemmaträffarna, de är jättemysiga. Man kan krypa runt på golvet utan problem. Och en barnstol kan man ju alltid låna när man måste mata.

Inatt sov A förbi 23-matningen och vaknade vid ett. Då var han jätteledsen, så vi trodde först att han hade ont nånstans. I vilket fall gick det ledsna över efter nästan 2 dl ersättning och sen sov han till 8 i morse. Superskönt. Börjar våga hoppas att trenden går mot mer sömn här.

• Pippil8

Frill - kul! Ska vi ses vid ingången till långa gallerian kl 1230? Den ingång som är ungefär vid KappAhl?

Jag loggar kanske inte in nåt mer innan jag åker så om nån annan vill hänga på får ni gärna sms:a mig.

Jag skulle gärna vilja ha hemmaträff här men jag är är tvekis till att nån vill åka ääääända hit ut i bushen. Om man inte har bil, för då är det inte lika långt på nåt sätt. Men om nån vill så har jag gärna hemmaträff!

• Hellur

Argggg.... Vi har anmält oss till fortsättningskurs i babysim, med början på lördag. Har inte fått någon bekräftelse så har mailat och frågat när den kommer. Då får jag som svar att hon ber så mycket om ursäkt, att det har uppstått en miss och att hon har gjort fel och missat oss. Att det är fullt och att hon har skickat ut bekräftelser till alla redan.
    JAG ÄR SÅ AAAAARRRRRRGGGGGGGGG!!!!!!!!! Skiter helt fullständigt i det, om hon har gjort fel är det inte vårt problem, då får de göra ett undantag och ha en "för mycket" på den kursen. Väntar nu svar som E har mailat samt ringt och bett henne ringa upp. GRRRRRR!!!!!!!!

Sorry var bara tvungen att få det ur mig.

• Hellur

Pippil8 och Frill - Kul initiativ, men hoppar över det idag.

Frill - Skönt at det går åt rätt håll med sömnen!

W har överraskat de senaste två mornarna och sovit till 7:30 idag och 8:15 igår. Han har dessutom lagt sig 20:30. Vi hoppas att det är en ny sömnrutin, men ska inte hoppas Lupå för mycket.

Är det några som har lust att komma till oss imorgon? Jag bjuder på lite lunch och fika och William lånar ut sina leksaker, matstol mm. Runt 12 blir bra men vill man komma tidigare går det jätte bra.

Träff hos Hellur i Gröndal onsdag kl. 12.00:
    Hellur

• Ginger6

Tråkigt Hellur! Hade gärna träffats Pippil8 men ÅÅÅåååhh så tröööött. SWE! Tar tillbaka att J sover på nätterna...om inte EN timma räknas. Inatt och hela morgonen har varit totalt sömnlöst, va 17 är det frågan om?! Är som ett totalt wreck! Kul att du fick en tid hos frissan, kommer bli gör-snygg
    Oki, ska fixa maten Bianca...men nu måsta jag vila för nu sover den lilla terroristen på balkongen...kanske är där man ska ställa honom på natten...(skoja bara, stäng inte av mig nu )

• Ginger6

AHa hann inte se det sista inlägget, iINTE tråkigt Hellur, kommer kanske till dig efter ÖF imorn. Får se hur läget är imorn tror jag...tack för gästfriheten!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6