• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

hej igen!

Vivs o murgrönan: Kolla gärna vad ni vill äta o inboxa mig!

Pippil8: skönt att det går så bra! själv sov A 20-07.45 utan att vakna!!! Hurra.

A har sovit hos mormor och morfar typ 4 nätter. första natten sov även jag o M där men sen själv. har funkat hur bra som helst. enligt dem grät han inte en endaste gång (säkert )

kram

• murgrönan

Pippil8: Bra jobbat!!

Plutten: Jättefint rum! Jag skulle lägga in lite bilder på S rum, men jag glömde kameran hos en tjej i mammagruppen i går. Jag är den mest förvirrade människan, kan inte hälsa på någon utan att glömma minst en sak. Fler som är förvirrade trots avslutad amning???

Ska kolla menyn på Kvarnen nu.

• SanniXx
    Pippil8: Ida har sovit borta och gör det när jag jobbar. Känner mig inte alls nervös för jag vet att det går jättebra och Ida är så lätt att ha och göra med!

Tycker det är lite fel att skriva att bröllop m.m ska vara barnfritt. Skulle tacka nej direkt om jag fick komma men inte Ida Hon är ju en del av mig ju..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • bianca2

Th - jag tror att jag vill ha ett barfritt bröllop. Jag vill nämligen ha superduper fest m massa alkohol o (faktiskt) fylla. sån e jag. tycker dock inte att det är ett lämpligt beteende för barn att se eller vara i närheten av.
    alla är ju olika och vill olika saker men så vil jag att mitt bröllop ska vara. fest utan barn!

• Sole

jag tycker också man kan ha bröllop utan barn, hur roligt har barnen på bröllop genom långa middagar?
    dessutom tycker jag det är skönt att bara få vara "jag" utan V ibland.
    MEN bröllop på nyår tycker jag är en dålig kombination, nyår vill jag fira med V! (även om han kommer sova då ).
    vi var på ett lunchbröllop på nyår nere i Varberg. det var ingen hit. vid fyra var det slut och som tur var kunde vi åka till några bekanta i Halmstad men då var ju någon tvungen att köra....

*Viktor född 2007-03-18*
  • SanniXx
    bianca2: Jo det är klart alla är olika Hehe. Jag och alla jag känner (släktingar typ) är så barnkära så vi skulle inte lämna barnen utanför Tycker inte om fylla på de sättet Men de har sina bakgrunder.. Själv skulle jag vilja minnas ett sånt tillfälle
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

murgrönan
    jag är förvirrad och jag slutade amma efter tre veckor! så där ser du vad du har framför dig

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

Hoppas att ni som var hos Hellur idag hade det trevligt (men det vet jag att ni hade, det har vi ju alltid). Jag har varit med min lillasyster som fyller 24 idag, hon gick precis och Alvin somnade precis efter tre timmars hålligång. Men jag är med på nästa träff!

Ang. barnfria bröllop - det är knivigt, vi hade barnfritt (utöver Irma + en kompis, men hon är ju Dans dotter och var min brudtärna). Anledningen var att det hade helt enkelt inte fått plats,  stället tog 60 pers och hade alla haft med sig barnen hade det blivit uppåt 90, nästan alla Dans kompisar har ban, flera stycken tillochmed... Plus att det blir rörigt, hur kul har barnen på middagen osv osv - plus att jag tycker att det blir en roligare fest utan dem. Undantaget tycker jag är barn som ammas (under 1 år typ), de måste få komma (fast de föräldrarna går väl sannolikt hem tidigt).
    Om jag fick en inbjudan och inte fick ta med mig Alvin skulle jag inte alls ta illa upp, skulle nog hellre gå på bröllop utan honom! Men TH, alla tycker ju olika, och det är såklart OK! Det är klart att barnet är en del av en, men man sitter ju inte ihop...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Pippil8

TH - är det din mamma som tar Ida då? De känner varann rätt väl va?

Samma med dig Bianca - dina föräldrar känner A så väl?

Om mina föräldrar hade träffat E bara liiiite mer så skulle det kännas lugnare. Jag får väl ta och åka dit oftare helt enkelt. Och kanske fira jul med dem för att han ska känna sig trygg även med dem. Fast inte så kul kajka ner till norrköping på nyårsaftons förmiddag och dagen efter (bakis) åka ner och hämta honom igen. Näää, jag vet inte hur vi ska göra.

• Plutten forever

pippil8: alvin har aldrig haft barnvakt över natten, bara några timmar på kvällen (när han sovit)

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6