• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Pippil8

TH - hur gick det med Idas tänder? Hur många har hon fått? Vad var det med "bubblor"? E har inga tänder alls än så jag har ingen aning.

Sole - Åre låter supermysigt så här års! Härligt åka tåg oxå. Hoppas hemresan går bra den med och att det löser sig med sovandet då.

• bianca2

fått beställning av:

PLUTTMOR
    FRILL
    LILLENLILLEN
    SOLE
    HELLUR
    SOFFY
    LILLIE74
    PIPPIL8
    ABC08
    BJÖRKLÖV

ANG efterrätt! OM ni kanbestämma nu är ju det bäst men när jag ringer de så frågar jag om man måste bestämma efterrätt nu. måste man det så säger jag till

• Swenglish

Bianca- nu har jag också inboxat! Blev hungrig fast jag ätit för inte så länge sen!

Pippi- känner mig rätt taggad att "fixa till" Freddys sovande efter er successtory!

Såg ni Äntligen hemma nyss, de fixade till ett barnrum i en klädkammare? Blev jätteinspirerad!

• Plutten forever

Swe: jag såg det också, men blev inte inspirerad, utan deprimerad! för jag kommer aldrig kunna göra sådär fint! fan också!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Hellur

Nej, det missade jag Vi som har gjort om vår klädkammare till barnrum och ska inreda det. Ni som såg det får berätta i morgon.

• bianca2

har bestämt mat!!

pluttmor
    frill
    lillenlillen
    sole
    hellur
    soffy
    lillie74
    pippil8
    abc08
    björklöv
    swe

• Lillie74

Pluttenmor, fel inställning Du verkar vara så kreativ, Pluttens rum blir säkert jättefint!

Vi har lite problem hemma just nu, vet inte vad det är med F. Nu har hon ingen feber men är snorig så förkyld är hon. Matlusten är minimal och hon är allmänt kinkig, ikväll tog det två timmar att lägga henne. Hon bara grät och grät och det brukar hon verkligen inte göra. Undrar om det har nåt att göra med att hon drog i sig 200 ml risvälling, nåt som hon aldrig gjort innan, kan de få ont i magen av det tro?? Vi har haft problem med att få i henne välling så vi har blandat Sempers milda välling med ersättning och det har funkat men nu tänkte vi prova om hon gillar risvälling istället och det gjorde hon ju, lite för mycket kanske???
    Är det någon annan som har problem med att få i dem välling?

Hur har det varit för er vars barn har fått tänder, har de varit griniga och kinkiga innan ni sett några tänder? Jag hoppas på nåt sätt att det är tänderna så man kan skylla detta tråkiga tillstånd på det

• Plutten forever

Pippil8: Vilka fantastiska läggningar!! Och han vaknade inget på natten? Vi har inga problem alls med läggning på kvällen, det tar max 10 min och INGET gnäll, idag tog det typ 1 minut (kl 18.40) . Men däremot vaknar han och vill äta 1 gång per natt, jag är trött på det nu och peppad att plocka bort nattmålet...undrar om vi klarar det... HUr gör man?

• bianca2

Plutten:
    A sover OFTAST (inte alltid) 19.30 - 07.30 UTAN att vakna. Vi körde ungefär på samma sätt som Pippil8. De gånger han ändå vaknar på natten brukar vi ta upp honom (om han gråter) o krama om honom, pussa lite på honom o lägga ner honom igen. Funkar oftast

• Plutten forever

lillie74: Jag vet att man inte ska tänka så... blev bara så knäckt när hon gjorde så fint och mysigt!
    Nu har jag lagt in bilder på Alvins rum i mitt galleri, i mappen "Alvins rum" (eehh... vilken annars?) om ni vill se. Jag är inte klar än, men det är åtminstone målat. Om det är någon som inte kommer in på min sida, skriv i tråden så lägger jag till er

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6