• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • SanniXx
    Pippil8: Det är 2 tänder på G, den ena känner man Vet inte hur det blir med "bubblan", men jag ska avvakta.. De är nog bra ändå.

Swe: Här blir klädkammaren till barnrum/lekrum Inte lika stort som de dock. Jag tycker det var lite rörigt. Jag har funderat på att ha en spegel så nu

Vet fortfarande inte om jag kan följa med till Kvarnen
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Frill

Jag är på TH:s linje ang barnrummet. Rörigt.
    Sen tyckte jag det var ganska fult också, särskilt med lilla rullgardinen i samma som tapeten så fönstret såg obefintligt ut (fast tapeten var cool), och kanske dragigt med sängen direkt under fönstret? Men jag brukar inte gilla hennes grejer. Däremot är jag lite sugen på att fixa en vrå till A här hemma. Men det är ju ganska praktiskt med gästsäng också...

Pluttens rum å andra sidan tycker jag är jättefint!!! Jag tycker det är tv-bruden som ska vara knäckt och inte du

• murgrönan

Plutten: Jag kommer inte in på din sida. Du får jättegärna lägga till mig (om du vill ). Behöver lite inspiration, håller också på att reda Stellas rum. Ska lägga in lite bilder vid ett senare tillfälle.

Nu ska jag läsa ifatt, har inte varit inne på några dagar.

• Plutten forever

murgrönan: jag har lagt till dig nu!

frill: Men tack! Vad glad jag blir! Jag känner väl mest att tv4-tjejens rum var så "inrett", mitt är än så länge bara målat. Det var så mysigt med spegeln, tapeten, listerna på väggen för böcker. Jag skulle gärna ha en spegel, men kommer nog inte få plats med det, det är så lite vägg som kommer vara ledig. Hela ena långväggen tas upp av en sjutvägg tex. Och alla andra väggar kommer att täckas av möbler... Men jag hoppas att det ändå blir lite mysigare när man får in gardiner och lite leksaker!

Vad mysigt det ska bli att ses idag igen Jag ska promenera till Gröndal. Går nog ca kl 11 om det är någon annan som vill hänga på

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Vivs

Hej på er!
    Såg oxå "äntligen hemma" igår och håller med om att det var rörigt och fult tycker jag med alla vimplar, men just spegeln tyckte jag var en bra idé

Skulle gäääärna följa med till Hellur idag, nära är det också. Tyvärr ska jag till BVC kl 13.30, helt fel tid Så typiskt!!

Pippil8 - kul att det gick så bra med sömnen, hoppas det fortsätter!
    J var alltid så lätt att lägga tills för några veckor sedan, sen har hon varit hopplös. Vägrar somna själv, ska bara gå omkring längs spjälorna i sängen..suck, vad jobbigt det är att få bebisar o sova!!

• Pippil8

Plutten - As rum kommer bli jättefint, jättefina färger än så länge Roligt med barnrumsinredning. Jag har köpt lite gardintyger men inte kommit längre. Väggarna är beige och får förbli det.

Forts på läggningsstoryn: M och jag gick och la oss kl 21 igårkväll, "för sen lär det ju inte bli så mycket sömn i natt". Klockan 0500 vaknade vi båda rätt utvilade och undrade när E skulle vakna... Det gjorde han vid kvart i sex och låg sedan och jollrade en stund innan M hämtade honom för att hinna gosa med honom innan han åkte till jobbet. Känns nästan för bra för att var sant

Dagens fråga från Pippil8: Är det någon mer än E som inte har sovit borta från sina föräldrar än? Jag har ingen "princip" emot det men jag tycker inte E känner någon annan så bra att jag vill lämna honom. Mormor & morfar samt farfar bor en bit bort och träffar honom rätt sällan. Samma med farbröder och morbror m familjer. Vi har inte direkt haft något tillfälle då vi har haft anledning att lämna bort honom heller. Men nu är vi ju bjudna på barnfritt bröllop på nyårsafton.

• Björklöv

Här har vi haft en ganska jobbig natt, med massor med gnöl från Klaras håll. Verkar som om hon har ont nånstans, kanske tänder på G??? Fick tipset att ge alvedon för natten, ska kanske testa det i natt och se om det funkar...

Pippil8 - Nä, det är inte bara E som inte sovit borta från sina föräldrar. Och jag känner väl lite som du, att hon känner ju ingen annan så bra så det känns inte så tryggt att lämna henne hos någon annan en hel natt. Dessutom så ammar jag ju fortfarande så det komplicerar ju saken en smula oxå...

Låter trevligt med träff idag men jag ska (troligtvis) träffa en liten kille på två veckor idag!

Nej, nu vill K amma!

• Sole

pippi
    stort grattis till läggningen, et är verkar ju gå kanon
    vi har lämnat bort V en gång på natten å vi var på bröllop men et känes nervöst och jag sov lite dåligt et måste jag erkänna!
    ni ska ju göra som ni känner är bäst!

plutten
    åh va fint det har blivit i Alvins rum!

helt otroligt, min kompis var tvungen att jobba lite på förmidagen nu coh jag sitter i hennes soffa, surfar och har utsikt på Åreskutan såååå fint!!!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Sole- härlig semester!

Pippi- härlig läggning!

Plutten- härligt rum!

Björklöv- ohärlig natt!

Måste rusa nu, tandläkare 10.30 så om det är nån som vill gå till Hellur med mig så är jag vid Hornstull ca 11. Sms:a!

• ABC08

Har sovit dåligt inatt så jag ska försöka sova nu på förmiddan, så vi skippar sångstunden.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6