• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

jag försöker att inte veta bäst men misslyckas ju ibland. men så fort M är hemma eller vi gör ngt ihop så har han huvudansvaret. Och M är faktiskt bäst på att lägga A. När han nattar honom somnar han alltid på 2 sekunder utan ett ljud. När jag lägger honom kan det bli lite gnäll.

• J79

Har så svårt att bestämma mig för vad jag ska äta. Hur har ni andra gjort ska ni äta en, två eller tre rättersmiddag?

• bianca2

de flesta har faktiskt beställt 3! men 2 går ju oxå bra!

• Frill

Pippil8 och Bianca, skönt att det är fler som inte är helt överens om skriken, och att fler än jag visar besserwissermamma-tendenser
    Tur nog är jag den hetsiga och E den coola, så han hetsar inte upp sig för en nojig fru i onödan.

Bianca, man kanske skulle anmäla en efterätt också då? Hmm, ska fundera.

Pluttmor, tack.

• bianca2

Frill:
    vi bestämmer oftast något bra gemensamt men sen (eftersom jag är mest med a) så märker jag kanske att ngt annat funkar jättebra då går jag ifrån de vi bestämt utan att säga till. inte så snällt...
    Men M är faktiskt mer hysterisk o nojig än jag (oftast)

• Lillenlillen

Swe: Ja, nej inga barn hos de som bjöd in och jag tror de menade väl men hon har en förmåga att uttrycka sig lite dumt (uppenbarligen). Det som är så trist är att hon är Inez gudmor, känns som hon borde vilja träffa henne mer än hittills två gånger på 7 månader?!

Jag blir så himla trött på folk som förutsätter hur andra känner innan de frågat. Jag menar, okej om de inte vill ha dit småbarn, men säg inte att jag behöver ditten o datten. Typ som när man var gravid och folk skulle spara en från att ha trist (=inte bjuda en på fest)... BU för sånt.

Jaaa, haha vilken diskussion om barn & fest och bröllop. Jag träffade uppenbarligen inte för många fulla som barn iaf, för då hade jag nog verkligen inte velat ha barn på mitt bröllop Men som sagt, festen blir nog barnfri från en viss ålder upp. Om det nu blir någon, vi har ju inte ens planerat att vi ska gifta oss.

Hur som helst, nu har jag skickat iväg två jobbansökningar. DET ni va... Mer om det i min blogg, men jag vågar inte berätta vad jag söker. Är så rädd att "jinxa" det hela Har ni alla jobb att gå tillbaka till, elelr rättare sagt är det någon som inte har mer än jag och Sofffy?

kram o god natt

• Plutten forever

Å, jag är så glad! Loggade in direkt för att berätta: Alvin har inte ätit på hela natten! Det är första gången i hans lilla liv. Och det var inte särskilt besvärligt heller, trodde att det skulle bli mycket värre! Kl 1.20 ungefär vaknade han och ville ha mat, då var det lite gnäll/gråt (men inte alls hysteri) i kanske en kvart och sedan somnade han om. Sedan har han vaknat någon gång ytterligare, men bara låtit lite och kunnat somna om med nappen - enda plumpen i protokollet är att han sov mittemellan oss större delen av natten, för vi var för trötta för att stå bredvid spjälsängen och söva. Så nu ska jag fixa hans frukostflaska, han ligger här bredvid mig och kryptränar, verkar inte så värst hungrig. Så nu vet jag att han kan! Att han inte behöver den där flaskan mitt i natten! Hoppas att det går lika bra i natt...
    Swe! Hur har det gått för er?

Lillen: jag har inte heller något fast jobb, har bara en liten klump med ångest över vad jag egentligen ska göra i augusti...

J79: Jag har bara beställt varmrät och dessert, jag orkar inte förrätt! När jag äter det blir jag alltid för mätt för att orka resten. Men nu känns det som att jag kommer vara den enda som sitter där utan förrätt.... men struntsamma.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

Kan ju tillägga att hela natten är från 18.30-06 ungefär för Alvin. Nu har han ätit, kl 6.30, dvs 12 timmar sedan han åt sist - det är ju lika länge som för en vuxen mellan middag och frukost (på ett ungefär). Plutten!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

GRATTIS Plutten, vad roligt!

Frill- här är det likadant, besserwissermamma och lugn pappa.

Lillen- har inte heller nåt jobb att gå tillbaka till. Men Soffy jobbar väl på mäklarfirma trodde jag? Duktigt med jobbansökningar, lycka till!

Natten har varit helt ok! Vi sov båda i vardagsrummet och F i sovrummet. Han vaknade vid 12 och grät lite, pappa sövde om. Vid halv tre vaknade han igen, och då ammade jag utan att föröka söva om först, för mitt bröst höll på att sprängas. Sen vaknade han 6 och då gick pappa upp.

• Sole

godmorgon!

nu har vi kommit tillbaka till stada men det har inte vår vagn. När jag klev på igår så sa SJ-killen att jag kunde ställa den i vagnen bakom vår för det är ju supertrångt i kupeérna. så det gjorde jag och när jag klev av så var den på väg till Göteborg (det var bara några vagnar som kopplades av i Stockholm)

SJ pröjsade iallafall taxi hem så vi får förhoppningsvis hämta vagnen ikväll när den är tillbaka skickad.

inte nog med det så är vår mediacenter sönder så desperate och greys som jag hade sett fram emot att se idag finns inte inspelat. INTE nog med det lägenheten ser ut som ett bomnedslag så utan sjal, vagn och pataPUNG så blir det väl städning här idag.

OM INGEN vill komma över och fika såklart

Övrig har resan varit kanon, V har skött sig exemplariskt och charmat alla!

nu ska jag läsa ikapp!!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6