• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

swe: men vad bra! Det är ju skillnad för mig som inte har några sprängfyllda bröst som måste tömmas. Och äta kl 3 är ju helt ok, då har de varit utan mat i mååånga timmar!

Sole: Välkommen tillbaka!! Men vad irriterande med vagnen! När får ni den då? Du kan få låna patapungen i några dagar om du vill - fast du kanske får vagnen idag?

Ååå, så irriterande... det är mammagrupp kl 10.30 (på bvc, prata olycksfall och annat viktigt) men Alvin vaknade kl 8 (alltså, vaknade 5.30 men sov sedan mellan 7-8) så han kommer med all säkerhet somna på vägen dit. Å vad dumt! ska jag stunta i att gå?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

grattis plutten till hel natt utan mat!
    visst kan de våra små!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

plutten
    jag tycker du ska gå, du kanske får ta med dig vagnen upp om han sover?
    jag hoppas jag får vagnen idag, om jag inte fått den imorgon tar jag gärna erbjudandet och lånar bärselen!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

Plutten - Vad roligt! GRATTIS!!!

Swe - Grattis du med! Det går åt rätt håll!! Är som sagt svårt när man ammar och "har behovet" själv att få tömma.

Åhh, nu blir jag riktigt sugen och peppad själv.
    W åt vid 21 och nästa gång vid 3:45, då åt han från mig och 130 ml ersättning. Kanske blir svårt att vänja bort när han äter så mycket vid den tiden?
    Vi har i alla fall pratat om att låta honom sova i sitt rum i helgen och testa hur det går. Han blir så lätt störd av oss. Han vaknar när E's klocka ringer, han vaknar ibland om någon av oss rör sig mcyket i sömnen och ibland när jag vaknar för att gå på toaletten.

Sole - Välkommen hem! Trist med vagnen dock, hoppas ni får den i kväll.

Plutten - Tycker du ska gå idag! Är intressant det ni ska prata om, det skulle inte jag vilja missa. Fråga om du får ta med dig vagnen.

• Ginger6

Åh va härligt Plutten, grattis!! Håller tummarna att det håller i sig! Iag har jag varit på bvc-gruppträff...fast med fel grupp min bvc-tant är både flummig o rätt kass... skulle prata om sömn vilket ju är hel-intressant men fick inte ut nått av det. J sover ju i regel bra men svackorna är sååå djupa. Nåväl, snart åker vi till gbg. Ska bli skönt med lite farmor o mormor...men osäker på hur den långa bilresan ska gå nu, var längesen sist. Ha en jätteskön helg alla så hörs vi nästa vecka! kram ginger & babyginger

• Plutten forever

Jag gick till bvc ändå, vilket var bra för det kändes som att det var vikitgt det vi pratade om (säkethet och olycksfall)
    Alvin höll sig vaken men somnade direkt när vi gick därifrån. Jag passade på att väga och mäta också... tror att han fortfarande leder tungviktsligan: 11,75 kilo och 75 cm lång Förvånad
    Nästan 12 kilo alltså, helt sjukt... som en tvååring. Inte konstigt att jag har ont i rygg & axlar.

• Hellur

Ginger - Ha det bra i Gtbg!

Pluttmor - Oj, stora killen Ja W's kusin är lite över 2 och tror hon väger runt 12-13 kg.
    Tror vi ska prata om säkerhet och olyckfall nästa vecka på vår träff, ser fram emot det. Känns som något viktigt. Vi har även funderat på att gå en kurs, Röda korset har det, men har inte blivit av att vi bokat in oss. Ska nog ta och göra det!

• Ginger6

Plutt Jösses! Tycker J e stor o tung men han sackar efter...10,2 idag!

• Plutten forever

ginger: men hur lång är Jonte då?
    Alltså, Alvin är ju knubbig men inte alls så knubbig som när han var 2-3 månader- jag tycker att han smalnat av! Fast han måste vara väldigt kompakt. Hög densitet

• Ginger6

Haha, vet inte hur lång han är faktiskt, får mäta och se. Tycker inte heller att Alvin e knubbig...han rör ju sig så mycket med till skillnad från min säl...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6