• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

plutten
    oj han är verkligen stor!

vår vagn har kommit till rätta nu, finns på centralen och L hämtar upp den på vägen hem *phu* då kan jag gå ut imorgon!!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Ojoj vilken dunderklump Plutten! F vägde idag 9 kg och är 72 cm...

Ginger- ha det så kul i götet!

Sole- bra att vagnen kom tillrätta!

Hellur- jag vill också gå en kurs! hr hört att man kan få en kurs privat om man är typ 10 pers, och det borde vi ju kunna få ihop! nån mer som är itresserad? jag kan ta reda på hur det funkar.

• Plutten forever

swe: är det ABC-kurs? alltså livräddning? Jag vill jättegärna gå! Det är klart att vi ska göra det! Har för mig att det inte kostar så fasligt mycket heller.

Ja, visst är han en dunderklump!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Lillenlillen

jag har hört att det kostar typ 3500 för ett tillfälle med abc-kurs?!

• Swenglish

Lillen- aha, men då blir det ju inte så mycket om man är många! Vet du vilka som organiserar det?

• bianca2

hej!!

Nu har jag fått beställning av:

pluttmor
    frill
    lillenlillen
    sole
    hellur
    soffy
    lillie74
    pippil8
    abc08
    björklöv
    swe
    murgrönan
    TH
    zul
    ginger6

jag ska ju ringa nu ihelgen. Abc08, Vivs, J79 mfl . ska ni m???

Jag vill oxå gå KURS hellur

Hoppas ni alla haft en underbar dag i det vackra vädret. O pluttmor: GRATTIS!!!!!!!!

• Frill

Hej jag har gått kurs idag
    Men vill å gå livräddningskurs. E med skulle jag tippa.
    Vi skulle ju gått med några från bvc-gruppen men hon som var "organisatör" ska flytta och håller på med det i stället.

Här har vi en märklig liten varelse som skrek hysteriskt även idag, vid sena em-luren när jag kom hem. Bara amning hjälpte. (Men nu var han hos mig, så då kändes det inte alls så hemskt, det är värst när han skriker hos nån annan) Sen var han upprörd länge, lugnade till sist ner sig, somnade i typ fem minuter och vaknade som världens gladaste unge!
    Börjar tro att han har multipla personligheter. Det går i alla fall inte att förstå sig på honom Men han är vansinnigt söt.

Zul, vad sägs om att ses vid Gullmarsplan klockan ett i morgon, och sen gå hit längs Årstaviken? Är vädret fint kan vi ju gå lite längre.

• Plutten forever

Jag har sökt på Röda korsets hemsida men jag hittar inget om ABC-kursen! Dan säger att han kollade upp det i våras när Alvin föddes och han har för sig att det kostar runt 3-400 kr per person. Vi har tänkt att gå en kurs båda två. Men det vore ju kul att göra kursen tillsammans med er marsmammor!

Frill: ja, ibland kan jag också tro att Alvin har multipla personligheter... ena stunden skrattexplotioner, nästa gråt o gnäll - konstigt!!

Alvin har somnar för natten, hoppas att vi lyckas med matfri natt igen. Om en timme ska jag till min favvo Östgötakällaren och äta middag med syster, mamma mfl och fira min systers fördelsedag (igår) KUL! och MUMS!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Emma3
    Pluttmor: Grattis lyckad natt och till Swe för en bättre natt.

Pluttmor igen: Ja din Alvin är inte liten han Ska väga Leo nästa vecka men förra gången vägde han 8090g och var 70cm.

Angående barn och bröllop så hade vi barnfritt men så många som vi bjöd hade inte barn. Det var en kompis som hade en 6 månaders men vi hade festen ganska nära där de bodde så hon åkte hem en gång och ammade, men om hon hade velat ahde hon ju såklart fått tagit med sig dottern men hon valde att göra så. Håller med vad abdra ha skrivit att föräldrarna oxå kan känna sig mer avslappnade när barnen inte är med och inga avbrutna tal m,m

Sole: Välkommen hem.

Pippil: Leo har heller inte sovit borta en natt. När vi var på bröllop så var mina föräldrar här och passade och vi kom hem redan vid 23. Kändes bättre att dom var här.

De två senaste dagarna har maken inte fått gett Leo ersättning innan nattningen han har bara gråtit men sen när jag ger äter han. Skumt.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • bianca2

Matbeställning till kvarnen:

pluttmor
    frill
    lillenlillen
    sole
    hellur
    soffy
    lillie74
    pippil8
    abc08