• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Pippil8

murgrönan - vad skönt att hon aldrig haft feber! Det är tredje gången E har feber! Undrar vad det kommer sig, jag ammar ju fortafarande och ganska mycket tycker jag?! Jaja, det är väl olika förstås...

TH - kul att du kör babytecken! Har du DVD:n eller kan du av nån annan anledning? Gör du alltid tecknen för de ord du kan när du säger dem? Jag glömmer titt som tätt, bara några jag gör ofta (mamma, pappa, blöja, kaka, vatten typ).

Det var inte dåligt vad ni var kulturella idag Frill & ABC! Vad kul! Själv börjar jag känna mig som i husarrest och i morgon blir jag nog också hemma hela dagen eftersom E fortfarande är väldigt febrig.

• Lillie74

Hej på er!
    Sole, hoppas V bättrar på sig snart! Har hört att förkylning och feber inte är någonting i jämförelse med magsjuka och jag tyckte det var jättejobbigt när F var sjuk.

Pippi, det gick bra i Trosa, jag var ganska "sträng" med vad hon skulle göra och inte göra, kände mig lite som en överbeskyddande polis men det struntar jag i såhär i efterhand. Ang. febernedsättande så gav vi F det i samband med att hon skulle äta, vi märkte att hon fick lite mer matlust då, annars sov hon mest och då gav jag inget.

Pluttens mor, det blev jättefint, färgen såg fin ut tycker jag, klart att det skiftar i olika ljus men det såg i sin helhet väldigt snyggt ut, välgjort så att säga.

F mår bra nu, skönt, dock har nattsömnen inte landat än, eller rättare sagt nåt har förändrats, i natt ville hon amma 3 gånger!!!! Jag höll på att få slag när hon vaknade 1 och var hungrig. Sen har hon väldigt svårt att somna, gråter hysteriskt, M läste i en bok nåt om 8 månadersångest, nån slags separationsångest, ujuj, jobbigt med alla dessa faser.

• Sole

är det någon annan som drabbats av magsjuka?

stackars V han kräks upp allt, vi får bara i honom liite vätskersättning och nu sover han igen, det kommer säkert bli en lång natt...

*Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

Nu är jag hemma igen efter en eftermiddag på stan med en kompis. Hittade lite kläder, bl a två tröjor jag kan ha på fredag, vet redan vilken av dem jag ska ha på mig på fredag

Sole - Hoppas V blir bättre under natten. Skönt att han fått i sig ordentligt med vätskeersättning.

Frill och ABC - Vad kulterella ni varit. Roligt att göra något såndant spontant.

Nu är jag urless på att ha varit hemma, har bara blivit så de senaste dagarna. Har ett otroligt behov av socialt umgänge. Några som vill träffas i morgon eftermiddag?

Träff onsdag em:
    Hellur

• Hellur

Sole - Du hann före. Aj då, stackars lilla V! Lider så med honom, och med er.
    W har inte haft magsjuka ännu, peppar peppar, bävar inför den dagen.

• Sole

det har faktiskt inte varit så jobbigt han har inte varit så gnällig och det är ju klart man blir ledsen när man får kräks i ögonen

jag är mest orolig över att han inte får i sig tillräckligt med vätska då han också haft diarre sen i fredags. det var ju inte förräns nu på morgonen han blev dålig, men magsjuka brukar ju inte hålla i sig så länge

hellur
    kul att du hittade nåt på stan, ska bli kul att se resultatet på fredag!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Sole- stackars V! Ring sjukvårdsupplysningen kanske om du är orolig! De kan bli uttorkade snabbt har jag hört.

Frill o ABC- åh vad roligt med Liljevachs, det var länge sen!

Hellur- jag kan nog imorgon!

Träff onsdag em:
    Hellur
    Swe

• Sole

vill bara förtydliga att för oss så har det inte varit så farligt men jag tycker så synd om honom, magsjuka är hemskt!!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

swe
    tack för tipset, jag har pratat med dem och när de är så här dåliga i magen så är det bara teskedar med ersättning per gång, inga stora mängder alltså och vi pyttsar i han så gott det går, men mat får nog vänta.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Ginger6

Hej alla! Trist med magsjuka Sole! O feber Pippi. DEt är så¨synd om de små när de är sjuka tycker jag! Igår kväll kom vi hem från göteborg där vi firat lite födelsedag och umgåtts med familjerna. Skönt! Tack för alla gratulationer på facebook! Va gulligt!! Har inte läst ikapp itråden men vilken tid är det som gäller på fredag? Tar vi en fördrink innan middagen eller vad är tanken? Bianca, vet du? Ska bli jätteroligt i ala fall. Nu ska jag snart gå o sussa...sååååå tröött (som vanligt..) kram kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6