• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Zul

Pluttmorsan: vad inspirerad jag blev av Alvins fina rum! tror jag ska greja lite jag med snart. Vad du har mkt idéer och energi!

Pippil8: stackars lilleman. Man blir ju så orolig. Har ni varit på vårdcentralen med honom? Agnes hade ju oxå jättehög feber, och efter diverse utredningar visade det sig att det var bakterie och inte virus, men de hittade inte "fokus", det var till slut inte urinvägarna, ej heller öronen. Så svårt med så små barn. MEn hon fik penicillin. Min kompis barn var oxå sådär dålig förra veckan i några dar, och det visade sig vara virus. Om det är tredagarsfebern får de utslag på rygg/mage efter sista feberdagen. Hoppas han mår bättre imorgon!

Swe: jag var riktigt nöjd med Jennie som klippte idag! Till mina stackars testar duger det...

Nu har jag ett problem: Vi ska till Gbg på lör-tis. Sen funderar Fredrik på att åka 2 nätter till sina släktingar i Skåne innan han åker hem igen. Jag måste hem till skolan. Men, är det inte lite tidigt att hennes mamma är från henne i 2 nätter? Eller är jag sjåpig? Är rädd att hon blir ledsen. Snälla, hur tänker ni?? Hon är ju med sin pappa trots allt. Kanske bara mig själv jag tänker på...

• Sole

jobbigtmed alla sjuklingar, hoppas era små gryn kryar på sig snart!

zul
    jag var borta en hel helg (fre-sön) från V och han var med pappa och det gick utmärkt! Tror nog du ska "släppa iväg" dem själva, det är nog nyttigt för alla

på fredag är det party, ska bli så himla trevligt! jag ska dricka massa vin och röka! ha ha

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

oj! vad många sjukisar! Stackars!!! Hoppas de kryar på sig snart!

Zul: Jag har varit borta en helg utan problem. och så ska jag till Berlin om 2 veckor. Tror det kommer gå jättebra.

Sole: JA - vad KUL det ska bli

• SanniXx
    Zul: Ida har varit ifrån mig 2 nätter när jag jobbat. Kommer hon inte vara glad att få vara med sin pappa tror du? Tror det kommer gå jättebra och vara nyttigt för alla som Sole skriver..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • SanniXx

Juste. Jag måste bara berätta så sött! Frågar man Ida om man får en puss så gapar hon och böjer sig fram mot en.. Min älskling kan pussas!!.. hehe Hon tycker det är skoj att pussa på sig själv i spegeln oxå Som V.. Godingar!!

• Emma3
    TH: Vad sött, försöker lära Leo att pussas oxå. Han har gjort det någon gång bara. Men han kan när man frågar honom vart lampan är

Zul: Håller med Sole att det nog kan vara nyttigt.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Zul

Tack ni söta, nu har jag fått massa tips. Tror kanske jag släpper iväg dem ändå, ska fundera lite till. Men fy vad hjärtat kommer värka. Men helt sant att det kan ju vara skönt för alla oxå med lite omväxling.

Där sa du nåt Sole, det ska rökas på fredag!

TH: gud så sött att hon pussas. Det längtar man ju efter!

• SanniXx
    Emma: Ida vet oxå vart lampan är om man frågar och tecknar man bara lampa åt henne utan att säga ordet vet hon oxå vart den är
  • Plutten forever

Godmorgon eller vad säger man? Hej mitt i natten?

Alvin har sovit oroligt och själv har jag legat vaken sedan 02.30. En av mina närmaste kompisar förlorade sin mamma i söndags kväll (pga hjärntumör), igår kväll träffade vi henne och drack lite öl, hon har vakat på sjukhuset i 12 dygn och behövde se något annat... Jag har legat vaken nu i natt pga det, kan inte sluta tänka på det, livet & döden och allt det där... Så när Alvin vaknade halv fem kunde jag lika gärna gå upp.
    I natt har han för övrigt ätit mit i natten (kl 3) för första gången sedan vi slutade med nattmålet för knappt en vecka sedan. Han var otröstlig så vi gjorde ett undantag.

TACK för alla snälla ord om Alvins rum!! Det glädjer mig verkligen, som jag har hållt på i vecka ut och vecka in ( men i extremt långsam takt dock)

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6