• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • murgrönan

Supersöta tavlor, vill också ha!! men lite dyrt ändå, man måste ju köpa ram till. Allt är iof dyrt för mig just nu

• Plutten forever

Okej, stoppa mig om jag är jobbig med mitt tjat om Alvins rum... men nu (igår kväll) har jag dekormålat stolarna, finns bilder i galleriet förstås!
    Snodde idén från de där örngotten ni vet, som det står "Min" och "Din" på.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Vivs

Plutten - jättefint rum!! Och stolarna är ju underbara! Å, vad jag längtar tills vi flyttar så jag också kan fixa barnrum!

Pippil8 - hur går det för er? Förstår att ni är oroliga, det är ju rätt hög feber även för ett barn..

• Sole

halloj!

vår natt gick bra, V vakande endast 2 gånger och då fick han vätskeersättning då han inte ville ha majsvälling. han har inte ens varit särsklit gnällig trots han varit sjuk. Allt vi gav han sen igår kväll har stannat kvar, majskrokar, lite morotspure som soppa Idag verkar han pigg och glad men jag antar att man inte ska träffa folk idag för smittorisken. är det nån som vet hur länge man bör vara hemma?

om sanningen ska fram så har jag aldrig haft magsjuka *peppar, peppar*

pippi
    förstår att du är orolig! hoppas ni får en tid snabbt så de kan kika på lilla E, jobbigt med så hög feber!

plutten
    du kommer med så mkt bra idéer till barnrum, men vi får vänta tills vi har rest nästa år, nu måste vi hålla lite i pengarna! Jobbigt att han varit skrikig, måste väl nästan vara tänder? Åh det är så frustrerande när man inte vet vad det är!!

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

Pippil8: Åh!!! Hoppas det går bra. Många kramar!!!

Jag vet ju inte så många barnvagnsvänliga ställen över huvud taget. Coffehouse by george på odenplan. dyrt men stort o skötbort. Rhelins på kungsholmen?

vet fortfarande inte om jag kan så att bjuda in er vore lite taskigt om jag bangar...

Kram

• Vivs

Sole - jag tror man ska hålla sig borta typ 2dgr efter sista symptomet.. fast det beror ju på vad som orsakat magsjukan förstås.. om man ätit dålig mat tex är det ju ingen annan som smittas men om man har vinterkräksjukan gäller typ två dagar.

• Sole
    vivs
    tack för info! när kan vi känna oss säkra att vi inte har blivit smittade?
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

halloy!

Har inte hunnit läsa ikapp ännu, men blir det någon träff idag?

De kommer och putsar våra fönster någon gång mellan 12 och 13. Därefter kan vi.
    Vet inte hur många vi blir, men ni är välkomna hit om ni vill.

• Vivs

Sole - magsjuka brukar nog smitta rätt fort så om det gått några dagar är det säkert ingen fara!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6