• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • J79

Pippil8 fy vad jobbigt och stackars E, förstår att du är orolig det hade jag oxå så klart varit. Som murgrönan säger så är hög feber inte så farligt för små barn som det kan vara för vuxna men man blir ju ändå rädd och orolig särskillt när de skriker och gråter det klarar inte mammahjärtat.

Sole stackars lilla V! Jag hoppas att natten har varit bättre och att du oxå kunnat sova. Ja tänk så mycket man kommer att oroa sig inte visste man att den ständiga oron ingick i mammapaketet. Jag trodde iaf att jag skulle vara mycket lugnare än vad jag är.

Hade gärna träffat er idag särskillt när det planeras träff i mitt närområde men jag ska först hem till en tjej i mammagruppen och äta lunch och sen fika med en kompis i stan.

Jag är så trött E har vaknat 375gånger i natt av okänd anledning och vägrar även att sova nu på fm,morr!

Vivs jag känner igen det där, E kryper oxå efter mig och tjuter om jag lämnar rummet. Hon vill att jag bara ska sitta på golvet med henne så jobbigt mammig just nu.

• Lillie74

Hmm, kryper allas bebisar? F har inte gjort någon antydan till att vilja förflytta sig alls....

Pippi, hoppas E kryar på sig!!!!

Sole, hoppas V kryar på sig!!!

Har hört nåt om att de bygger upp sitt immunförsvar när de är sjuka om det kan vara någon tröst.

F har definitivt ändrat nattsömnen, vaknar en till två gånger och är hungrig och nu räcker inte tuttmaten utan nu måste vi ge henne ersättning också för att hon ska vara nöjd. Det gör vi ju gärna eftersom vi vill att hon ska blir större men jag har svårt att komma ihåg det när jag går upp mitt i natten

Kan inte heller idag tyvärr

• J79

Sole såg nu att du skrivit om natten, skönt att det verkar gå åt rätt håll och att ni fått sova rätt bra! Ja det är som Vivs skriver vid vanlig maginfluensa är det ett dygn hemma efter sista utbrott och vid vinterkräksjuka två dygn.

• Hellur

Vid närmare eftertanke är det nog inte någon bra idé att vara här idag. Tänkte inte på att det nu ligger gardiner och står blommor överallt.
    Får bli hos någon annan, eller på stan. Föredrar dock hemma hos någon, om någon kan tänka sig. Hur som helst kommer vi när de är klara här.

Pippil8 - Huh, vad jobbigt! Stackars lilla E. Hoppas ni fått tid på vc nu under fm.

Sole - Skönt att det går åt rätt håll.
    Har du aldrig varit magsjuk? Var glad för det. Det är verkligen hemskt, jag är verkligen rädd för att bli det.

Här har vi en till som beter sig annorlunda på nätterna. Känns som vi hamnat i nattmat träsket. W vaknar allt mellan 23:30-01:00 och han är då jätte hungrig, slukar mer än han gör på dagarna och innan han går och lägger sig. Kan även vara väldigt svår sövd därefter. Vad är det här? Är det vi som "skämt" bort genom att ha gett mat då eller är det en fas han är i?

• Frill

Hej, är inte heller säsrskilt bra på barnvagnsvänliga ställen på Kungsholmen, även om det hade varit trevligt att fika där för en gångs skull.

Annars får ni gärna komma hit, om ni står ut med synnerligen O-putsade fönster

• Swenglish

Lillie- F sitter varken särskilt bra eller kryper.

Sole- skönt att V är på bättringsvägen!

Frill- kommer gärna till dig! Vilken tid passar?

Det får bli Kungsholmen nästa gång, jag är gärna där! Nåt bra ställe måste det finnas!

• Frill

Pippil8, hoppas ni har fått hjälp av BVC nu och att febern gått ner. Vet exakt hur det är att ha ett feberhett barn som gallsriker, och det är bland det värsta jag varit med om.

Pluttmor, det låter jobbigt. Tavlorna var jättefina! Önskar så att jag hade illustrator hemma.

Är det för jobbigt om vi helt enkelt träffas vid Fridhemsplan och sen går och tittar efter ett ställe där vi får plats? Solen skiner.
    Annars får ni som sagt gärna komma hit.
    Tycker vi bestämmer klockan ett, så får de som vill komma senare.

Träff onsdag em, Fridhemsplan el hos Frill:
    Hellur
    Swe
    Bianca (ev)
    Murgrönan
    Frill

• Frill

Bra, då är det bestämt!
    Träff här 13.00. Jag fixar nåt att tugga på.
    Inboxar vägbeskrivning till er på listan.

Träff onsdag em hos Frill:
    Hellur
    Swe
    Bianca (ev)
    Murgrönan
    Frill

• Plutten forever

frill, jag kanske kommer förbi också om jag får? Plutten är gladare nu, det är främst vid sovdags som han tokskriker

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Frill

Klart du får Pluttmor!
    Jag inboxar beskrivning till dig med.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6