• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • SanniXx

Ska försöka komma ihåg att påminna om kontanter på fredag, annars får ni påminna mig

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Frill

Jag vill också träffas i morgon.
    Swe och ABC, ska vi köra på eftermiddagsfika nånstans?

Idag är A värsta talangkillen Vi har börjat skaka på huvudet sen jag såg Gurra göra det, och idag har A börjat härma oss och skaka på huvet han med. Dessutom har han börjat säga babababababa i stället för bara gaaaaaaah OCH, halleluja, vänt sig om igen på eget initiativ efter låååång strejkperiod på den fronten.

Plutten, rummet blir jättefint. Vad gulligt kort där A matchar kuddarna

• Sole

jag är också sugen på fika på em imorgon!

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

jag vill oxå fika imorgon em! har inte träffat er på jättelänge!!!!

• Pippil8

Fint det blir i Alvins rum! Ser ju färdigt ut!

Frill - vilka framsteg han gör! Jättekul med pratet och huvudskakningarna!

Blä, E är fortfarande mkt febrig (39.4 nyss). Vaknade i natt typ en gång i halvtimmen, så även om man går upp varannan gång så blir det en gång i timmen. Han är inte speciellt snorig eller så så jag undrar om det kan vara tredagarsfebern?!

Blir varken babysim eller fika för oss i morgon.

Sole - det där lät verkligen urgulligt!! Typiskt tillfälle då man borde haft videokameran framme och förberedd. Vilket jag aldrig lyckas ha.

• Hellur

Plutten - Vad fint A's rum blir! Tycker också det ser klart ut. Vad mysigt med kuddhörnan.

Pippil8 - Vad trist att E har feber. Eftersom han inte är snorig kanske det är tredagarsfebern, eller tänder på g? Hoppas han tillfrisknar snart!

Frill - Vad roligt att han gör såna framsteg!

• Lillie74

Sole, tråkigt med din syster, jag har också opererat mig för det där men bara en gång  som tur var, hoppas det går bra.

Ni träffas så ofta nu så jag hänger inte med, vi kan tyvärr inte i morgon heller

Pippi, vill inte skrämma upp dig men Fs förkylning började med enbart feber, men vi får hoppas att E klara sig.

F mår mycket bättre nu, medicinen började verka efter 2 dagar, puh....jag satt och ringde vårdguiden stup i kvarten i fredags, det var så läskigt, F var nästan apatisk, bara hängde med huvudet på axeln och gnydde, usch tyckte så synd om henne och sen feberyran på nätterna, jag förstår vad du menar, Pippi med att vakna en gång i timmen, hoppas verkligen E kryar på sig.

Vi åkte och firade Fs farmor trots allt, i Trosa, bodde på ett hotell som heter Bomans, jättefint, kan verkligen rekommendera det stället om man vill åka bort på tu man hand och fira nåt.

• Emma3
    Sole: Tråkigt med din syster. Kul med V

Plutten: Alvins rum är så fint.

Frill: Kul med framstegen.

Pippil: Åh E får krya på sig, hoppas det inte blir någon förkylning. Hur länge har han haft feber?

Lillie: Skönt att F är på bättringsväg, så jobbigt när de små är sjuka.

Här har det varit tvärtom, Leo har varit täppt och snorig men inte haft någon feber. Verkar som de börjar bli bättre nu, har inte behövt ge nezeril droppar på två dagar nu men koksalt har det iallafall blivit.
    Leo håller på att få två tänder till, framtänderna i överkäken ser man men de har inte kommit igenom ännu.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Pippil8

Lillie - fyyy vad jobbigt att det tog 2 dagar innan medicinen började verka! Hur länge väntade ni innan ni åkte till läkare? Men skönt att hon äntligen mår bättre! Hur gick det med farmor-firandet när F var så sjuk? Måste ha varit jobbigt?

Emma3 - E har haft feber sedan igår kväll. Var lite, lite snorig i morse, gav nezeril och sedan dess har han inte snorat något alls?! Stackars Leo som är snorig, hoppas att det går åt rätt håll nu.

Nu ska jag gå och lägga mig och vänta på att min stackars lilla älskling ska väcka mig med sitt feber-gnyende.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6