• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Swe och ni andra tröttisar, hoppas ni har haft en bättre natt.

Vivs, lycka till på ögonkontrollen.

Ang att oroa sig och att vara känslomässig:
    Igår började jag gråta av tv-reklamen för en samlingsskiva med Eric Claptons för att ungefär 5 sekunder av Tears in heaven spelades.

Hellur, vi har helt omvända problem här. A vill helst äta BARA gröt och vanlig mat, och inte alls mycket ersättning eller bröstmjölk eller ens vatten. Jättedumt, eftersom han borde dricka mycket för att inte vara så hård i magen.

• Plutten forever

Frill: jag känner igen mig, jag är världens känsligaste numera. Tur att man inte är ensam om det!

Pippil8: Nej, det är nog bara en liten skråma. Men det gjorde sjukt ont! Och jag har ett blåmärke på rumpan som är blått/mörklila. Ser hemskt ut!

Nu har jag lagt in 4 nya bilder i Alvins rum-mappen om någon vill titta... men det är inte klart än. Bara lite klarare. Tänk att det ska ta så lång tid att fixa ett barnrum!!

sole: jag vet inte om jag hinner ses idag, måste fixa några grejer, tex gå till bvc och få ett nytt minipillerrecept. Jag har tappat bort mitt, klantig som jag är (nuförtiden). Och 16.30 ska jag till frisören!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • SanniXx
    Plutten: Jättefint i rummet
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Angelicious

Plutten - får jag oxå kika??? Behöver inredningstips.. ska lägga ut lite nya bilder från barnens rum idag...  Ligger under "här bor vi"

****** Engla Amanda******
  • Plutten forever

TH: Tack! Men det är som sagt nte klart än... Det krävdes en del övertalning för att jag skulle få köpa de där rosa backarna i Trofast-hyllan

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

det blev ingen träff för mig idag heller, följde med min syster till sös som tidigare opererats för cellförändringar i livmodertappen och nu var hon på koll igen. tyvärr verkade det som det fanns kvar så om det rä så opereras hon igen. Som tur var är det ju inte cancer eller ändrar förmågan att få barn!

Jga är så himla trött idag, V vaknade 01, 05 och sen 06. första gångerna fick han bara nappen och på morgonen välling men det måste ha slagit hårt på min egen sömn.

ikväll är L ute med jobbet så det blir Cityakuten och sen i säng för min del.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

åh jag dör vad gulligt, just nu ligger V och pussar sin egen spegelbild på lekmattan
    han tittar länge, jollrar och sen pussar!

plutten
    tack för trevlig prommis och kändisspotting - manliga Lotta Bromé

*Viktor född 2007-03-18*
  • ABC08

Sole- Jobbigt med din syster.

Nån som vill fika eller nåt imorgon?

• SanniXx
    Plutten: Klockrent med dom rosa backarna

Sole: Hoppas din syster blir bättre..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Swenglish

Hallå!

Bara en snabbis, svärföräldrarna är här fortfarande!

Plutten- ajaj armen! Hoppas barret blev fint! Jättefint rum! De där kuddarna såg jag också ser precis ut som 10-gruppens!
    ABC- hoppas hoppas du får sova
    Sole- jag dör vad gulligt, måste skaffa spegel till F! Hoppas din syrra är ok.
    Vivs- lycka till på ögonkontroll!
    TH- jättebra, hade inte alls tänkt på detdär med kontanter! Snälla påminn igen på fredag!
    Zul- hoppas det blev fint i håret!
    Lillie och Pippi- hoppas era små kryar på sig snart!
    Pippi- jag vet inte om han är mammig, nåt är på gång iallfall. Igår och idag har han gallskrikit när han skulle sova på efetrmiddagen i vagnen. Igår somnade han efter en kort stund och idag tog jag upp honom och han somnade i ergon på två sekunder.

Det var nog mer jag ville säga/kommentera, men kommer inte ihåg vad.

Jag vill ses snart! Kan imorgon efter lunch om nån vill fika nånstans?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6