• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Swenglish

Zul- du är inte sjåpig, utan normal! Däremot kommer A klara sig utmärkt i sin fars sällskap såklart, det är du som får lida!

Plutten- så tragiskt! Förstår att du är uppskakad!

jag sticker rätt snart, kan inte nån vänlig själ sms:a var och när ni träffas? Thanks!

• Sole

hej, vi kan inte komma idag då V har blivit magsjuk stackarn.
    han är gnällig periodvis och har kräkts säkert minst 6-7 gånger här på morgonen

*Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

Plutten - Vad tragiskt! Förstår att du har haft svårt att sova.

Sole - Stackars V! Magsjuka är inte roligt. Hoppas det går över fort. Krya på dig V.

Zul - Du är som sagt bara normal, skulle tänka likadant. A kommer få det jätte bra med pappa några dagar och du en välförtjänt tid att vara för dig själv.

Blir det något fika idag? SKa bort på sen em, shoppa med en kompis, men hinner träffas innan. Beror lite på var och när.

• ABC08

Halv två vid Sickla skulle kunna va bra för oss.

• Pippil8

Zul - nej, vi har inte varit hos doktor. Bara ringt sjukvårdsrådgivningen och bvc. Hoppas inte bakterie, vill inte han ska behöva antibiotika. Jag håller med ovanstående talare angående att du ska vara borta från A. Hon är ju van att vara med pappa eftersom han är hemma med henne nu, så det går nog jättebra. Du kommer nog längta massor dock...

I natt fick E ipren i stället för alvedon (efter tips från bvc-sköterskan) och det gjorde att han fick sova ett par timmar i sträck i alla fall. Skönt. Han verkar piggare idag men jag vet inte om det beror på ipren eller att han är på väg att bli frisk. Hoppas på det senare. Usch vad orolig man är! I natt när jag hämtade honom första gången så var han så het att jag nästan brände mig på honom - läskigt!

Sole - stackars V, magsjuka är ju jättejobbigt! Hur går det med hans vätskeintag? Måste vara svårt förklara för en så liten att man mååååste dricka även fast det är obehagligt...

TH - du "tecknar" lampa? Kör du babytecken eller? Vi gör det lite lätt, roligt. E förstår inte än, men hoppas att han gör det så småningom.

• ABC08

Nu drar vi ut på stan. SMSa gärna hur det blir med fikat.

• bianca2

hej!
    Jag pallar inte åka till sickla idag. sorry - men vi får ses på fredag istället

• Sole

PLUTTEN
    usch vad jobbigt för din vän!

pippi
    vi har försäkt med ersättning och välling på morgonen men det har vänt så nu har han bara fått vätskeersättning + att jag köpt äppeldryck som jag tänkte spä ut med lite vatten (borde funka då sjukvårdsrådgivningen sa att rivet äpple är bra sen när han kan börja äta igen), sen var majsvälling bra.

nu har han inte kräkts på 2 timmar iallafall så vi får hoppas att det är kortvarigt!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6