• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • ABC08

Tack för idag Frill! Ja let's go bowlin! Det skulle kanske kunna gå att göra på dan också ja.

Tråkigt med sjuka bebbar.

G har precis somnat. Kollade till honom då låg han och höll i fötterna i sömnen. Såå gulligt.

• Pippil8

Hellur - känner igen det där med att behöva sociala aktiviteter. Önskar hett att E är frisk i morgon så jag kan hänga på och fika. Men det ser inte så ut och ni vill nog inte att era älsklingar ska få det som E har nu

Sole - huh vad jobbigt med några teskedar vätska åt gången Magsjuka är verkligen vedervärdigt.

Ginger - vad roligt med Gbg-vistelsen då Grattis i efterskott får jag väl säga då som är omodern och inte finns i facebook! Ja, vad gäller på fredag, är det nån som har tänkt sig drink innan? Jag hänger gärna på i så fall!

E ligger och feber-gnyr och pappa buffar honom för sjuttioelfte gången i kväll. Blir nog en lång natt här också.

• SanniXx
    Pippil8: Jag kan genom min moster bl.a. och en del kan jag sen innan. Jag försöker teckna varje gång jag säger orden, men det händer att man glömmer ibland. Just nu använder vi orden mamma, äta, lampa, vatten, välling, busa/busig, leka, tack, katt, hund, kom, bra, sova/trött.. hmm, kommer inte på flera nu, men det är några iaf
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Björklöv

TH och Pippil8 - Kul att det är fler som tecknar! Fast jag tycker det är jättesvårt att komma ihåg/göra tecken när jag håller i K. (jag har dessutom visst hittat på egna tecken...)

• SanniXx
    Björklöv: Det är nog ingen som kommer märka att det är egenpåhittade tecken för det finns så många olika tecken för samma ord
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Björklöv

TH - Sant det... Huvudsaken är väl att jag använder samma när jag tecknar med Klara så fungerar det ju alldeles utmärkt

• bianca2

hej tjejer!

Ville bara tipsa: Jag har oxå vart kulturell ikväll och sett en fantastisk pjäs: SMUTSIGA HÄNDER av JP SARTRE på STADSTATERN: jag kanske e lite pasrtisk i och för dsig. Sartre e min absoluta favorit ever!!!!!!!!!!!

Kanske kan haka imorgon. kram

• Frill

Bianca, jag har "les maines sales" i bokhyllan sen jag misslyckades med att läsa franska en gång i tiden. Menar du att jag borde förska traggla igenom den?

Jag har flera pengar kvar sen fikat på Blå porten idag, så då kan jag ju lika gärna betala dem till nån i morgon. Jag och A värmer gärna upp inför babysimmet med lite kaffe.

Träff onsdag em:
    Hellur
    Swe
    Bianca (ev)
    Frill

• bianca2

Frill: JA! fast jag har tyvärr bara läst på svenska

• Vivs

Lillie - en kompis till mig pratade också om någon 8-månaders-separationsångest-fas.. Är helt säker på att den är den Jennifer ägnar sig åt just nu. Hon är totalt hopplös! Hon kommer krypandes och gråtandes efter mig så fort jag går ifrån henne i några sekunder.. och sover bara på oss och med oss hela tiden och sover oroligt och stökar runt på natten i sömnen. Stackars liten!

Plutten - kan du göra så jag får gå in o kika på dina barnrumsbilder?

Stackars små sjuklingar, hoppas de kryar på sig snart! Ja, vi har nog många VAB-dagar framför oss!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6