• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

Frill: TACK för idag! Jag gick hela vägen hem också, jätteskönt! Plutten somnade direkt när jag kom utanför din port.
    Swe o Hellur: tack ni också!

Sole: Jo det klart. Och så frostar jag av frysen också, det glömde jag visst att nämna.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

låter som ni haft en trevlig dag!

själv har jag storstädat hemma, rensat ur garderoberna och fixat och donat så det ska vara fint tills L kommer hem som en överraskning!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Pippil8

Rapport från sjukstugan: Spenderat halva dagen på vårdcentralen och andra halvan på Sachsska barnsjukhuset. E hade hög "sänka" så de trodde på urinvägsinfektion. Fick ha plastpåse kring snoppen och vänta-vänta-vänta på att han skulle kissa. Provet visade dock ingen uvi med säkerhet så vi fick remiss till Sachsska. Ny plastpåse på snoppen och vänta-vänta-vänta. Inget kiss. Då gjorde de ett stick genom magen in i urinblåsan (så superläskigt ut!) och hämtade ut urin som fortfarande inte med säkerhet visade på uvi. Fler prover och odling på urinen. Antibiotika direkt till E, för säkerhets skull. Och så ska vi få svar på proverna i morgon el övermorgon. Och ev vidare prover/undersökningar.

Nu har jag kommit hem igen och puuuuh vad orolig man kan vara för sitt lilla barn! Måste säga att jag har känt mig väl omhändertagen hela dagen och att de verkligen tog mig och E på allvar. Nu sover lilla gubben och har fått mer febernedsättande.

Lärde mig en bra sak som ni andra kan ha nytta av om era barn får feber: Eftersom Ipren och Alvedon innehåller olika verksamma substanser och båda får ges var sjätte timme kan man ge den t ex Alvedon kl 8, Ipren kl 11, Alvedon kl 14 osv. Vilket är rätt bra om ens lilla älskling har så här hög feber och vägrar äta. Ipren får ges från 8 kg/6 månader och man ska utgå från vikten när man doserar.

Slut på rapporten! Tack för alla uppmuntrande inlägg idag!! Tur att jag har er!

• Sole

pippi
    vad skönt at tni blev väl omhändertagna och att han har fått antibiotika! hoppas han kryar på sig snart och att febern går ner!
    kram!

*Viktor född 2007-03-18*
  • murgrönan

Pippl8: Hoppas antibiotikan hjälper och lilla E blir frisk snart!

• murgrönan

Frill: Babyrytmik är nog samma sak som "sångstund" som ni andra har gått på. Det kallar det bara det här på ÖF. Men det är jättekul och Stella gillar det.

• Plutten forever

Pippil8: usch vilken omskakande dag det msåte ha varit! Det är inte kul att se de små sjuka, och sådär hög feber - stackars lilla Edvin! Hoppas att antibiotikan verkar snabbt nu. Och tack för dina tips om alvedon och ipren, det visste jag inte. Antar att det var en barnläkare som sa det?

Nä nu ska det lagas middag.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

oj vad jag ser fram emot fredag! ska bli sååå kul! fast jag har ju inget att ha på mig

*Viktor född 2007-03-18*
  • Emma3
    Pippil: Usch så jobbigt att E har så hög feber, hoppas antibiotikan hjälper fort så han blir bättre. Skönt att ni blev bra omhändertagna.

Åh så trist att jag inte kunde följa med på fredag. Får boka in någon ute kväll snart igen och då ta en lördag Maken jobbar nämligen till 19:30 varannan fredag.

Lillie: Leo kryper inte, han rullar mest runt när han ska ta sig fram någonstans. Är bara nu dom senaste dagarna han har börjat putta sig bakåt lite.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Pippil8

Plutten - ja det var barnläkaren på Sachsska som sa det, men även sjuksköterskan på Sjukvårdsrådgivningen sa det i morse. Så det verkar safe.

E kryper inte heller. Han sitter ju väldigt stadigt sedan länge och det gillar han att göra så mycket att det aldrig blir av att ligga på mage och lära sig att rulla runt eller krypa.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6