• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Zul

Angående krypning: Agnes ålar sig runt ganska mkt, hittar henne här o var nu, mest bakåt egentligen, eller när hon sitter så snurrar hon runt.

Har haft 4 timmars lyxlunch här idag med kursare o hennes bebis. Började med gåslever o Sauternesvin, sen roquefortkorv och endivsallad, sen hummer (!) och vitt vin, sen ostar, bl a en underbar tryffelbrie, därpå som dessert en egenhändigt gjord creme brulee, följt av kaffe och choklad. Det ni!! Vi hade planerat länge för detta, slitna studentmorsor utan pengar tar revansch. Kan rekommenderas varmt, mer glamour i vardagen...

Pippil8. EXAKT samma sak som för Agnes för några veckor sen. Jobbigt, jag var helt färdig efter alla turer, mentalt jobbigt. Fick ni oxå Cedax? Hoppas det inte visar nåt på odlingen, så slipper ni undersökningarna efter. Agnes blev bra ca 1 dygn efter första antibiotikan. Håller med om att de la ned mkt möda och omtanke om oss på sachsska.
    Nu kommer nog er lille gossen snart må bättre!

• Pippil8

Sole - samma här, jag har iiiinget att ha på mig och nu blir det ingen shopping heller, men vad sjutton, ni kommer inte komma ihåg vad jag hade på mig ändå!

• Swenglish

Skumt, skrev ett inlägg förut men måste ha glömt att posta...

TACK för idag Frill och ni andra, mycket trevligt som vanligt!

Pippi- skönt att dagen är över! Hoppas provsvaren är ok!

Sole- det var värst, vilken städning! Måste också...

Zul- det låter jättegott och lyxigt! Kan inte vi också ha sån lunch nångång? Kanske en lördag och vi lämnar bebisarna hos barnvakt/pappa/mormor/grannen?

• Zul

Gud vilken bra idé Swe, en lyxlördaglunch utan bebbar! Det var lite knepigt att ta hand om bebisarna under denna långlunch, det bästa är nog barnfritt egentligen. Om vi inte kan vara hemma hos någon kan vi alltid ta ett glas champagne högst upp i Skrapan följt av något gott att äta.

• Pippil8

Zul - guuud vad läckert!! Vilket kul initiativ också! Håller med Swe om att vi borde göra liknande. Jag är PÅ! Vi kan vara hemma hos mig och laga/göra i ordning lyxet - underbart

Zul - fick Agnes göra ytterligare undersökningar (du kanske har skrivit om det, men jag minns inte)? Vad var det i så fall för undersökningar? Ja, det var Cedax han fick, det verkade rätt gott för det gick ner lätt!

• Sole

åh jag är också på för lyx!!
    lyxlunch, champagne i skrapan eller kanske en brunch?

idag hade jag storstädat hela lägenheten, lagat mat och lagt vitt vin i kylen och klätt upp mig lite, L trodde det var bebis på G

jättelyckat då han blev så glad och jag gör det alldeles för sällan!

pippi
    tack för tipset om alvedon och ipren!

V mår bra här hemma, har ätit lite dåligt idag men inget har kommit upp som tur var!!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

glömde skriva, Emma klart vi ska ta en lördag nästa gång så du kan vara med!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

Sole: Vad mysigt, kul för L att komma hem till uppklädd fru och lagad middag. Det fick inte D nöjet att göra idag. Jag satt i mjukisbyxor och hade lite gröt i håret. Jaja.

Ang krypning igen: Det går ju så himlans fort när det väl börjar... för några dagar sedan ålade han sig mest, nu är det riktiga krypsteg på alla fyra. Idag när Dan kom hem kröp han ungefär 3-4 meter utan att ramla på magen, och sedan upp i Dans knä (han satt på golvet) Plutten! Nu är det slut på lugnet.

Jag har inte heller något att ha på mig.. jo, byxor (nya svintajta) men ingen top, ska kolla imorgon. Eller låna av syrran (som vanligt)

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

Förresten, idag var jag hos Frill i 2,5 timmar, och när jag gick kändes det som att jag hade varit där på världens snabbvisit. Kanske en indikation på att vi fikar lite väl länge när vi ses?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • ABC08

Idag har jag lyckats få G att dricka lite vatten ur flaska, kanske kan han snart acceptera ersättning också? Hoppas!

Swe- Hur går det för er med flaskan? Några framsteg?

Zul- Låter härligt att lyxa. Har baren i toppen av Skrapan öppnat nu?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6