• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Ang hångel så trodde jag A skulle ge mig ett sugmärke på hakan inatt, men det var nog mest för att han var hungrig.

• Plutten forever

frill: Grattis till kontorsplats! Och lycka till med födelsemärkesborttagning i morgon!

Jag hinner inte heller fördrinken, kommer att byta om och fixa mig efter att Dan kommer hem (vilket blir lite senare än vanligt imorgon tyvärr) Men vi ses ju på the kvarn. Frill, om du inte hinner drinken och ska gå från skantull så kan vi sälsa.

Ginger: kontanter till Kvarnen eftersom det blir lite krångel för personalen att dra 20 olika kort... Blir mycket enklare att betala notan om alla har kontanter!
    Ang mitt pysslande så gör jag det extremt sakta och alltid på kvällen när A sover - han somnar kl 18.30-19 ca. Och jag gör det ju för att jag tycker sånt är kul! Jag är lagd åt det hållet

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Lillie74

Halloj, jag kanske hinner till Ljunggrens, jag ringer dig Ginger, kanske kommer lite senare bara, måste liksom alla andra vänta in mannen som LOVAT att vara hemma till 18 men man vet aldrig...

Tack Pippi, vad snällt! Jag förstår helt och hållet, jag har fortfarande inte hämtat mig från Fs sjuknätter.

Ska bli jättekul i morgon! Ska också försöka komma ihåg cashen.

• Pippil8

Vad gulligt med bebisar som pussas och hånglar. E är inte så pussig men ett och annat sugmärke har jag fått när han lite sömndrucket har snuttat på fel ställe på bröstet.

Tror inte jag hinner till fördrinken och jag är mest glad om jag orkar komma till Kvarnen ens. Är skapligt trött efter denna vecka av sjukdom och sjukhusbesök. Men jag ska försöka pallra mig till Kvarnen i alla fall, vill så gärna träffa er!

Ultraljudet på Es njurar verkade ok, nytt besök på Sachsska i morgon fm.

Vivs - gillar J katterna? Och hur trivs de med henne? Nån mer som har katt? Eller hund kanske? E gillar verkligen vår katt, han blir sååå glad när han får syn på henne. Och han vill gärna dra och slita i henne och smaka lite på hennes päls. Hon har förvånansvärt mycket tålamod med honom, men efter ett tag går hon sin väg.

Frill - vad kul med kontorsplats! Idag har jag försökt jobba hemifrån (M har varit hemma med E) och jag förstår att man inte ska ha kontoret hemma om man har barn hemma.......

Ginger - vad gulligt att Jonte vill GÅ! E fattar inte vad han ska göra om man håller i händerna, men han vill gärna stå upp. Hoppgunga låter jättekul!

• Hellur

Vet inte om jag hinner till fördrinken jag heller, men om jag gör det så ringer jag Ginger eller Lillen.

Ska bli så ROLIGT i morgon! Det blir min första "party" kväll ute. Har varit på kick-off och ute och tagit en öl, men det är inte samma sak.

Frill - Grattis till kontorsplatsen!

Pippil8 - Skönt att ultraljudet var som det ska!
    Klart du ska komma ett litet tag i morgon, även fast du är trött kan det vara skönt att få koppla bort allt för ett litet tag. Vi piggar upp dig

Ginger - Vad duktig J är! W står på alla fyra och gungar, men kommer ingenstans Gillar också att stå och hoppa.
    Vad fort det går nu!

Ikväll är jag ensam. E är ute och äter och dricker öl med några gamla barndomskompisar.

• Hellur

Förresten, om någon passerar Liljeholmen i morgon så kan vi ha sällskap? Hoppar på t-banan där.

• Swenglish

En till som är ensam ikväll medan J är på svenskkurs. F grät och jag fick gå in flera gånger innan han äntligen somnade nyss. Vad gäller sömnen så har vi kapitulerat och jag ammar varje gång han vaknar, men inte fler än två gånger, och det ska vara efter klockan 2. Förra natten blev det klockan 2 och klockan 5, få se hur natten blir.

Pippi- skönt att UL var bra! en liten stund hoppas jag du orkar imorgon, och äta måste du ju ändå!

TH- skulle inte du klippa dig idag? Blev det bra?

Ginger- hur blev studiobilderna?

Plutten- blev Dan-lookaliken lyckad?

Frill- grattis till kontoret. Lycka till imorgon!

Jag hinner nog inte heller med fördrink imorgon. Visst är det bokat till 19.30?

• Sole

jag kan nog också komma till Ljungrens imorgon, L kommer hem tidigare imorgon!

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

yes - det är bokat till 19.30 i mitt namn: LILIA (inte bianca2 )

Får se om jag hinner till fördrinken imorgon.
    E oxå ensam hemma. killen e o dricker öl. igår när jag träffade kompisar hade det tagit 20 minuter för A att somna (han grät tydligen hela den tiden). Har inte hänt senvi körde 5-minuters i somras. får se hur det går när jag lägger honom ikväll.

• bianca2

Det gick bra. han somnade på en gång sköönt! hoppas han sover 12 timmar utan att vakna. har han gjort i över en veckas tid nu

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6