• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • J79

Det hade varit trevligt med fördrink men jag kommer nog inte att hinna.

Har upptäckt ett stort problem jag har ingen handväska!!!
    När jag var gravid drabbades jag av en överdos av städhormoner och rensade bort nästan allt,kläder,skor,väskor. Jag vet att jag sparade några godingar men nu hittar jag inte de inte. Har letat i vårt överfyllda förråd i källaren men utan resultat. Jag har verkligen inte råd med en handväska just nu. Har inte haft behov av en eftersom man alltid har skötväskan...

I morgon blir det första gången för mig som jag lämnar E, tänk att på sju månadert har jag aldrig varit ifrån henne mer än kota stunder som när jag har varit och handlat mat i affären.

• Björklöv

Swe - Det kommer säkert att gå bra även i natt. Helt plötsligt så började sömnen fungera för K som nu verkar vara tillbaka till sin tidigare lunk att äta ~3 och vid sex-snåret. Så det ser jag ju som bara en nattamning

Jag kommer nog inte heller att hinna till fördrinken...

• SanniXx

Frill: Men om du tar med dig vagnen så kan du köra mig hem i den sen

Ska det blir fördrink med? Det vill jag ju vara med på, men jag har ju mitt hemma! Hinner inte med en fördrink tror jag då jag ska åka och lämna Ida.

Plutten: Jag möter oxå gärna upp dig i Skanstull så går vi

J79: har inte heller någon väska

Nu är man KORTKLIPPT!! Bilder ligger ute

Pippil8: Vilken läkare har ni? Hoppas E blir frisk snart. Stackarn..

• bianca2

TH!! Hur kommer jag åt korten? NYFIKEN

• Plutten forever

TH: fint hår! Du ser helt annorlunda ut mot när ja såg dig sist - då var du blond och långhårig

Swe: Fotostudio-grejen gick sådär... Först var det kaos, han satt stilla 1 sekund max innan han började krypa mot mig (kanske skulle gjort det här INNAN han började krypa?) Jag och min mamma försökte med allt: sjöng, hoppade, visade roliga leksaker osv - men inget dög, han skulle KRYPA.
    Men sen kom vi på att vi skulle ta med den där spalande musikgrejen som sitter på gåstolen. Och då blev han helt hypnotiserad i kanske 5 minuter medan den spalade musik. Då fick jag ganska många fina bilder. Men jag ville få honom att le eller skratta också, och det var helt omöjligt. Han var som sagt helt hypnotiserad av musiken.
    Jag har hur som helst lagt in bilderna i mappen "Mammas fotostudio" nu. Varsågod och kolla in! Visst ser han ut som en 60-talsbebis? Du har ju sett originalet.

TH och andra som vill gå från Skanstull: Ska vi mötas utanför Ringen (på götgatan)? Vilken tid, kvart över kanske?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

det finns bara 1 bild där han ler, men då är han på väg att börja krypa mot mig som ni ser...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • bianca2

känner mig lite schitzofren: sitter o tittar på " Du är vad du äter" och äter en påsa chips m dip + en 200g chakladkaka

• Swenglish

TH- jättefint! Jag ska också slingas imorgon och då är barret fixat!

plutten- urgulligt! Speciellt nr 9! han ser verkligen hyptnotiserad ut! han ser verkligen ut som Dan, fast han har dina ögon.

Bianca- kollar också på det med ett halvt ögo och har precis ätit fryspizza (inte så gott) och äter nu choklad (gott).

J79 och TH - jag kan låna er en handväska om ni vill! Vilken färg/storlek önskas?

Jag har ingen aning vad jag ska ha på mig imorgon!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6