• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Emma3

Plutten: Jättefina bilder på Alvin, han är så söt.

TH: Håret blev kanon bra

Mamma till underbara Leo 070320
  • Plutten forever

Lillen: men bilderna kan ju bli fina även om hon inte skrattar? Jag tycker att mina blev rätt fina trots att han bra gör en enda min hela tiden. Men jag ska som sagt försöka igen. Det är ju TYPISKT att han vägrar le/skratta när jag riggat värsta fotostudion och klätt ut honom till Dan -66. Jag menar med tanke på att ha nästan alltid ler så fort en kamera dyker upp!

Det som "gäller" imorgon är att de som hinner tar en fördrink på Ljunggrens kl 18.30. De som vill möter mig och TH vid Skanstull kl 19 och går därifrån till Kvarnen. Och en tredje kategori kommer direkt till Kvarnen kl 19.30- hänger du med?

Hellur: TACK! Du skulle se originalbilderna (dvs Dan hos fotografen -66 i likadana kläder som Alvin har på bilderna) De är SÅ lika!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Lillen- vilken second hand är det? ska till Odenplan imorgon då kan jag springa in och köpa den! Tack för tipset! Kanske har de en i större storlek åt mig också!

• SanniXx

Plutten: Vill se likheten mellan Alvin och Dan! Skulle vara kul om du la ut båda bilderna sen

• Plutten forever

TH: jag måste bara fotografera av bilderna på Dan. Ska göra det i dagsljus, det blir bäst!

Nä nu ska jag gå och lägga mig, jag är jättetrött! Vi ses imorgon alla!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Lillenlillen

Swe: Den enda barn-second handen jag känner till är den som ligger om man går Odengatan mot Stadion och så är det en bit bort, bl a. förbi en klargrön frisersalong som heter kameleont. Ligger alltid leksaksbackar osv utanför... Happy hunting!

Plutten: Okej men om vi säger såhär: hon såg ut som att livet var skit på 90 % av bilderna...

Okej, förstår nu instruktionerna inför morgondagen. Grejen var den att vi har tänkt gå till simhallen (som varje fredag) och då tar allt alltid så lååång tid... nej men usch och sen klor i håret och grejer. Bu!

Men det ska verkligen bli såå kul att träffa er alla söta!

• Lillenlillen

Usch ibland har jag lite för mycket tid...

Synd att jag inte har PLUS annars skulle jag ladda upp en bild jag har gjort. Jag tog alla adresser jag hade till oss marsmammor och gjorde en prick per mamma-barn-par inom det närmsta området från city. Tyvärr föll några bort när jag beskar bilden men det är ju ett mönster! Förutom August och Ida är alla bebisar norr om gamla stan tjejer och söder om killar. Men jag kan ha glömt någon, har som sagt inte alla adresser. Suck, för mycket tid som sagt!

• Lillenlillen

Nej nu kom jag på att Leo och Agnes också faller ur mönstret.. bu!

• bianca2

lillen: men jag e söderböna i hjärtat! att vi bor här nu beror på min kille

• Lillenlillen

Bianca: Ja, jag tänkte faktiskt på det jag med. Att du ju lite söder ändå, så du får liksom slinka igenom men det blir svårt att sortera Sanna och Agnes till norrort....

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6