• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

Sole: GRRRRRRRRR - vintertid, det hade jag glömt. A vaknade idag 07.00 vilket e tidigt fö. alltså var kl egentligen 06!

Vill bara dela m mig av en hemsk sak: Min bästa komois syster har försökt bli gravid i 4 år. insemination 4 ggr. till slut blev hon nu gravid. hon bor i bryssel. I sverige försöker man ju få barn i v24 att överleva om de föds men i bryssel är det i v25. Hennes barn föddes för tidigt i v24. De bara la upp nde på magen så fick de dö. Det var tvillingar.
    Grät hela tiden igår när hon berättade. Usch!!! Stackars de. O tydligen hade bäckenet öppnats 2 dagar innan så¨hon hade legat på sjukhuset m bena uppåt o bara hoppats att de skulle vara kvar i magen en vecka till.
    STACKARS!!!!!!!!!!!

sorry - var bara tvungen att skriva av mig,

kram

• Hellur

God morgon!

Klart att det är jag som ska gå upp med W när vi ställer om till vintertid Det är inte roligt att stiga upp vid 05:40.
    Lider med dig Pluttmor som måste göra det flera dagar i veckan.

Tyvärr så kommer det ta ett tag innan W somnar om så är nog bara att inse att jag kommer vara kåmig i dag med.

ABC - Trist att G var så ledsen. Men det blir fler gånger!

Swe och Lillen - Skönt att fasen är över.

Iag blir det babysim och sedan ska vi till Uppsala och fira E's brors födelsedag och sedan passar vi på att äta middag med hans föräldrar. Jag som helst bara skulle vilja vara hemma.

• Sole

jag ser fram emot en dag med familjemys när L vaknat och kvällen ska spenderas i soffan kollandes på tv

bianca
    nämen usch vad hemskt! livet är så orättvist ibland!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sofffy

Bianca: Usch va hemskt för din kompis syster, tänk om de bara hade varit i Sverige då kanske tvillingarna hade haft en chans

Jag trodde att jag skulle få sova ut i natt men nej, min kille kommer hem 04 inatt såå packad o kräks ner hela hallen haha. Han brukar aldrig bli så full, jag vet inte vad han hade fått i sig. Men han var inte i stånd att städa upp just då så ja stod med mopp o rengöringsmedel o grejer till halv fem o så ebba upp som ett ljus vid 07:45 i morse. suck

Jäkla skitunge e o pillar i alla kontakterna. O när ja blir arg o skäller så är det ännu roligare, nä nu går det inte o lämna en sekund. Så jobbigt o ställa om sig, innan när de låg på samma ställe kunde man ju åtminstone gå på toa, men nu får ja typ ångest om ja e där för länge o ser typ framför mig hur hon drar ner duken med ljus o slickar under våra skor.

Idag ska ja bara slöa. Kanske tar en promenad o lyssnar på lite ljudbok

Jag undrar också när bilder från fredagen kommer upp, jag hade ingen kamera med mig förresten..

Kram

• Plutten forever

bianka: det där var bland det värsta jag hört, fy vad hemskt och orättvist! Jag lider med din vän. usch, finner inga ord...

Sole: nu när du ändå bra ligger och slappar och väntar på L kan du allt göra lite nytta och ladda upp bilderna!
    Stackare förresten som blev så bakis - det är verkligen inget roligt tillstånd. Tur att du hade vätskeersättning! Hur känns det idag? Ibland kan man ju vara bakis i 2 dagar...

Sofffy: Ja, Alvin är likadan! Först blev jag stolt som en tupp över att han kan krypa, men nu önskar jag nästan att han hade väntat ett tag till - idag stod jag i köket och vispade ihop ersättning, satte A på golvet vid mina fötter - tre sekunder senare var han ute i hallen och försökte äta på vagnhjulen! Han dras till allt som är farligt eller smutsigt...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

plutetn
    det är nåt knas med datorn så just nu kan jag inte ladda ner dem så jag får njuta själv av alla skandal-bilder
    närå jag skojja!

sofffy
    hoppas sambon mår bättre idag då, brukar väl bli bättre när man får kräkas

jag är fortfarande helt chockad över att jag var ute så sent, händer så himla sällan! fast å andra sidan är jag aldrig ute och festar så heller, middagar och sånt brukar vara helgnöjet

*Viktor född 2007-03-18*
  • SanniXx

Bianca: Fy fabian va hemskt!

Vintertid ja. Jag trodde vi åt frukost väldigt sent idag, men när jag ringde min syster kl 10 så var ju bara klockan 9 Hela dagen framför sig. Här ska städas. Önska mig lycka till och skriv inte så mycket här, då måste jag ju in och läsa hihi..

• Sole

hur svårt och jobbigt kan det vara att måla om en tripp trapp-stol?

Svägerskan har en grön och jag skulle gärna måla den röd eller svart. känns onödigt att köpa en ny när vi kan få den.

*Viktor född 2007-03-18*
  • SanniXx

Sole: Jag gav mig inte på det hehe.. Jobbigt med alla spår och man måste ju slipa rätt mycket.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6