• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Björklöv

ABC - Psalm 791 är fin tycker jag - "du vet väl om att du är värdefull"

• Frill

A vaknade 6.44, var uppe och lekte ett tag, somnade om och sov med mig till 9.22! Lyxigt värre.

Vi har kommit på att om man matar honom i babysittern i stället för i matstolen behöver han inte anstränga magmusklerna så mycket = behöver inte bajsa fem gånger mitt under maten = han blir inte ledsen för att han har ont = mycket bättre matningar!

Swe, grattis till flaskan, men surt med amningsvägran. A amningsvägrar fortfarande utom på natten. Jag har helt slutat försöka dagtid, om han inte är extremt upprörd eller nåt annat som kräver extra insatser.

ABC, jag funderar på att vara hurtig trots regnet och testa hur lång tid det tar att gå till Telefonplan.
    Om du är i krokarna så kanske vi kan fika på nåt café där?
    Men det blir i så fall i em, när A har vaknat från luren (som jag hoppas att han somnar till just nu) och ätit lunch. Jag kan väl ringa när jag närmar mig och se var ni är?

Hellur, tack själv! Vad trist att du har blivit sjuk Skönt att du fick sova inatt iaf.

Sole, jobbigt (på flera sätt) med grannarna.

• ABC08

Björklöv-Tack för tipset, ska kollas upp!

Frill- Ja va skoj, det finns en del trevliga fik här. Ska luncha m H så är tillbaks typ halv två.

• Ginger6

Hej i det aptråkiga vädret!! Sitter bara hemma och försöker få lite to-dos gjorda... Hoppas ni har det bra, är det ingen som är sugen på en träff på torsdag?
    Kram

• SanniXx

Snart dags för öppna förskolan för våran del. Ida har lite svårt att hålla sig borta från hallen.

Äntligen får jag nya tapeter där. Målaren kom och spacklade hallen idag och ska spackla mer snart, sen kommer tapeterna upp i morgon

Ida tycker det är väldigt spännande med sladden till bygglampan som bara hänger rakt ner

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

halloj!

här var det dött!
    idag fick jag "laga-mat"ryck igen och kokade ihop potatis, sötpotatis, morot, persilja och vitlök och det var gott tyckte både jag och V!

Så nu är det i gamla matburkar och sen så kan man bara fixa tillbehör så är det klart!

*Viktor född 2007-03-18*
  • ABC08

Ginger- Vi har bvc-träff på tors så hinner nog inte. Kanske ska gå på öf liljeholmen i morgon dock. Ska du dit?

• Plutten forever

TH: Ja det verkar som att alla bebisar tycker att farliga saker är spännande! Undrar varför...

frill: vilken lyxig sovmorgon!

Sole: Det lät gott Själv är jag lite fantasilös och gjorde nyss ett lass (blev 6 portioner) pasta med broccolisås, Alvins absoluta favoritmat. Fast jag har några burkar hemma också så lite variation ska han allt få!

träff på torsdag: jag tror inte att jag kan, fast kanske om det är efter kl 14. Vore kul förstås... Jag har ju en höstlovsledig 12-åring hemma som jag vill hänga lite med också

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

torsdag kan jag inte heller, har träff med en kompis som är höstlovsledig

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

nämen vad lite aktivitet det var i den här tråden nu då!
    hoppas alla mår bra!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6