• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Lillenlillen

Sole: Det är nog inte så svårt att måla om!

Bianca: Förstår att det var det där hon ringde om i fredags då? Fy fan vad hemskt! Verkligen fruktansvärt, mardröm.

Sofffy: Inte roligt kanske men gud vad jag garvade åt din beskrivning av Ebba, hon e ju bara för härlig. Busunge! Och värre blir det väl :-P Men jag ska inte kasta sten i glashus, om Inez börjar röra på sig nån gång nästa år(!) så lär hon dra med sig halva huset runt lägenheten, hon är ju så ótroligt stark. Idag spände hon ihop käkarna så det var helt omöjligt för mig att dra ut tidningspappret som åkt in = hon svalde det. Och sen slet hon min nya Mama-tidning i små små bitar när jag tittade bort en halv minut. Sååå, jag ska inte retas Pussa Ebba från mig

Sole: Meeeh, vad tråkig din dator är, himla party-pooper! Och Viktors vätskeersättning - hahaha! Underbart mammaknep.

Är det förresten någon som har kollat på bilden i min blogg idag?Kanske inte lika kul för andra som för mig som lever med människan, men shit vad jag garvade och grät (skratt-tårar om det finns nåt som heter det) om vartannat igår kväll....

I "natt" när Inez vaknade var det jättemörkt så jag försökte förgäves att få henne att somna om och sova några timmar. Men så tänkte jag att jag borde kolla klockan.. 07:50 var den, och naturligtvis tänkte jag som alla andra "men shit vad länge hon sovit"... Sen väckte min sambo tanken att klockan inte var tillbakaställd. 06:50 var den, och jag var helt SLUT i bollen. Så han tog upp henne en kortis och jag somnade om och sen kom de och la sig igen och vi sov till 10 (riktig tid). NICE! Nu har jag varit hos Björklöv och hämtat hennes mei tai-sele. Ska sy en sån! Sen ska vi på brunch på Såstaholm. Guld en söndag!

Kram alla söta mamor!

• Ginger6

Godmorgon mams!

Bianca, NÄÄÄä det var det värsta vad tragiskt, lider med din vän och föstår att det känns tungt för dig!
    Jag tyckte det var skööönt med vintertid idag, var på en cocktail-fest igår men stannade bara två timmar och gick sen hem med Jonte och la mig tidigt...vaknade kl 6 och J sov o mannen var inte hemma...Han kom nån minut senare och hade partajat på Spy-bar tills de stängde, shit! Säger jag bara, har inte väckt honom än men misstänker att barna-skötsel lämnas till mamman idag...hm! Soffy, antar att våra män är i samma tillstånd ungefär!
    Skönt att barnen vänt o blivit gladare Lillen & Swe. J har också ändrat sig under helgen och är en glad o go skit igen. Skönt! Har tom fått sova bra i helgen, och idag är en jättefin dag, får bli en långpromenad tror jag. Ha en skön söndag! Om två veckor är det farsdag, så ni vet Ska måla jontes hand-hjärta i veckan plutt, kanske en pysseldejt?

• Frill

Bianca, fy vad hemskt! Usch får inte tänka mig in för mycket, men stackars, stackars dem.

Ang vintertid så tycker jag det är värdelöst (även om det är vintertid som är "orginalet"). Tycker klockan borde ställas fram en timme i stället, så det blir ljusare längre på dagarna.

Jag är stentrött idag. Satt uppe och slötittade på dålig film igår men fick sova till tio i morse. Ändå har jag varit helt såsig hela dan. Aktiviteten storhandling får nog räcka. Nu är E på match och jag samlar kraft för att laga mat.

Sole, vad blev det för höstmat nu då?
    Jobbigt med baksmälla. Själv tog jag en resorb och en pepcid i förebyggande syfte när jag kom hem i fredags, det var lyckat.

• Frill

Sole jag är helt lost, hittar inte din blogg nånstans. Orkar du ge mig länken igen?

• Frill

Lillen, var han sugen på en make over, eller vad hände?

• ABC08

Bianca- fy va hemskt det måste vara för dom.

Sole- Tråkigt me datorn. Är nyfiken på bilderna.

Nu är H på säsongens sista fotbollsmatch. Jippi! Undrar egentligen hur många matcher det har varit i år. Massor känns det som.

Ginger- oj är det snart fars dag, då måste jag börja planera. H fixade en sån toppendag åt mig på mors dag, så jag vill bjussa tillbaka flott.

• Lillenlillen

Frill: Vi hittade min systers extensions av äkta hår och satte fast dem i hans korta hår (med hårnålar). Min mamma skrek av skratt, liksom jag... Han såg ju verkligen ofräsch ut, haha

• J79

Bianca stackars din kompis syster och hennes man! Jag hoppas att de till slut får sitt efterlängtade barn.

Sofffy jag skrattade också när jag läste om E för jag känner igen allt, undrar så varför elkontakter är så intressant? Ja det är som om dem har en radar för allt farligt.
    Jag beställde babyseat 350kr och sittdyna 295kr från 1klass.se de har gratis frakt.

Lillen gud vad jag skrattade när jag såg bilden!

• Lillenlillen

J79: Ja men han ÄR ju så sjuk ibland. Roligt, ja!

Usch vi har INGA snacks, inget godis, inga bullar, ingenting gott hemma. Måste baka nuuuuu (håller faktiskt redan på!) Vi kan inte ha det såhär!

FACEBOOK
    Ni som vill vara med i marsmammorna måste först vara med i Sweden network lärde jag mig just. Sååå, Sole, Plutten, Bianca, Swe... vem var det mer... hmm.. Nu vet ni! Har skickat inbjudan till Zul och Pippil8.

Kram kram, nu ska vi se Little Children.. Har sett lite av den innan jag började baka.. verkar BRA!

• Sole

men usch vilket tråkväder! nån som har lust att ses idag?

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6