• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Swenglish

Usch för vädret!

Vi har hängt på Ikea på förmiddagen, och ägnat eftermiddagen åt att försöka sätta upp väggskåp i vårt sovrum, OMÖJLIGT eftersom vi har typ världens hårdaste betongvägg. Så nu ska vi hyra nån specialborr imorgon... Till Fs rum köpte vi en bokhylla och en lampa, säng har vi redan och mer får typ inte plats. Tapeten som vi ska ha på ena väggen kommer på onsdag och så blir det antagligen heltäckningsmatta. Ska lägga upp bilder sen!

• bianca2

Hej tjejer!
    Pluttmor: blir oxå riktigt deppig i detta väder. inte blir det bättre av att jag e ensam ikväll. killen e och spelar badminton o sen dricker öl. är det likadant imorgon vägrar jag gå ut.
    själv har jag varit på ett barnkläderparty. inte alls min grej.
    men sen har jag betalat Thailandsresan! LÄNGTAR såååååååååååå!

Kram

sole - hur går det m bilderna?

• Plutten forever

Swe: Vi har också världens hårdaste betongväggar och vår borr gör knappt en skråma i dem- varje gång vi ska borra lånar vi min styvpappas proffsborr och den borrar som om det vore smör. Helt sjukt vilken skillnad det kan vara på borrar! Så det är nog en bra idé att hyra! Vad kostar det att hyra förresten och var gör man det?
    Vad är det för tapet ni väntar på? Och heltäckningsmatta - so english! Fast mysigt, har jag börjat tycka på senare dar.

bianka: grattis till bokad thailandsresa!! När bär det av och hur länge ska ni vara borta? Rekommenderar starkt en Patapum eller Ergo, om ni inte redan skaffat det.

Nu har jag pysslat igen - vi struntade i att köpa gardiner till alvins rum, har bara en mörkläggningsrullgardin. Jag ville ha den lite finare så nu har jag klistrat ryska gummor längs nedre kanten. Samma gummor som jag (och Swe) har vid skötbordet. Det blev fint!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Plutten- jag vet inte var man hyr, min pappa visste, kan meddela sen! Det är linoleummatta i rummet nu, ful och omysig. Tror det blir jättefint med matta, och nåt English måste vi ju ha! Åtminstone lägger vi den inte i badrummet Jag var också helt anti det förut (efter åren i England) men det är mysigt, speciellt i sovrum! (J's farmor har i köket, INTE mysigt)

Bianca- såååå avis på Thailand!

• bianca2

Plutten- vi åker 9 december. blir borta 14 dagar så vi flyger hem på julafton. Åker till koh lanta. vi åker m syster + hennes kille. värsta charterresan. har ju vari i thailand flera ggr förut men då bara luffat omkring o bott i trähyddor utan tak etc. detta blir inte en sån resa men det blir ng bra ändå.

Har INTE köpt en ergo eller patapump ännu. funderade faktiskt på att bjuda hit dig o swe på lunch snart så jag kan prova lite. har bara lite ångest för ni är så pyssliga/husliga. ni kommer få panik hemma hos oss...

• Plutten forever

bianca: men absolut inte, tror du att jag får panik när andra inte är ilka pysselgalna som jag? Om du skulle komma hit skulle du få se att det är rätt rörigt och stökigt överallt... tex tar det i genomsnitt en vecka för oss att vika tvätt när vi tvättat. Vi lägger all ren tvätt på en stol, och när tvättberget är så högt att det rasar om man lägger dit en till strumpa så vet man att det är dags att vika Och vår säng är ALLTID obäddad.... jag är långt ifrån så huslig som man kan tro om mig när jag skriver om Alvins rum (jag har ju hållt på i över två månader...)
    Du får prova patapumen nästa gång vi ses, jag har den alltid i vagnen!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • ABC08

Någon som vill fika eller nåt imorgon?

• Sole
    swe
    om du vill kan ni får prova vår slagborr MEN jag tror inte det kommer funka för L var och skulle köpa borr till vår betongvägg och då frågade de vart vi bodde ifall det var nybyggda områderna i Sicla och Hammarby sjöstad. Han hälsar att han inte köpte en sån borr som de sa att man skulle ha. Men som sagt vill ni pröva får ni gärna!

bianca
    är det bara dom med sele som får komma hem på lunch till dig?

ABC
    jag kan ev fika idag, ska till gynekologen kl 13 (och nej ingen junior är på gång, värsta mensvärken har jag *suck*)
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Sole- usch tråkigt med mensvärk! Tack för rebjudandet med borren. men en slagborr har vi provat tror jag, här behövs ännu tyngre grejer...

Bianca- kommer gärna på lunch hos dig med min inträdesbiljett ergon! och vi får inte panik, har du varit ho mig?

abc- här är operation göra-lägenheten-beboelig-igen som gäller hela veckan... men nästa vecka vill jag fika varje dag!

Från att ha varit en flaskvägrare är F nu plötsligt en bröstvägrare och en flaskälskare! Men det kan gå tillbaka, eller hur Frill, A vägrade väl ockå bröstet ett tag?

• bianca2

Sole: Nix, självklart får man komma till mig massa ggr men jag tänkte göra lunch EN gång BARA till swe o pluttmor så kan jag prova deras selen i lugn o ro .

Shit vad jag e bORTSAKÄMD m A´s sovvanor. Inatt sov han 19.30-07.15 utan att vakna. ungefär som vanligt. M tar ju alltid upp honom på morgonen o kommer in m honom till mig runt 08 m välling när han ska åka till jobbet. Vi brukar alltid somna om o sova till 9.30-10.00. MEN idag somna han bara om en kvart o ville gå upp vid 08.30. PHU- HUR ska jag komma upp på mornarna sen när jag börjar jobba i januari?

Kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6