• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

igår kväll var det ett jäkla liv hos grannen mitt över. det smälldes i dörrar, skreks och det lät som det puttades runt massa möbler. detta var runt kl 23 så när de hade smällt igen ytterdörren så man trodde huset skulle rasa ihop för femtioelfte gången gick jag över. då hade dottern i familjen (det bor en mamma och en tonårig dotter) haft tjejmiddag coh alla hade blivit sura på varandra. Grejjen är att jag tror de har det rätt jobbigt, mamman dricker för mkt och vi har vid flertal tillfällen hittat henne i porten helt borta. sen har de nästan blivit vräkta för de stör grannen under så mkt.
    Jag tycker inte att det är ok att en tonåring har tjejmiddag kl 23 en vardagkväll men jag kanske är gammalmodig?
    nåväl det lugnad ner sig till slut och V sov sog igenom allt som tur var.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

God morgon! Har både roliga och tråkiga nyheter.

Den roliga: W har inte ätit en enda gång i natt!
    Han åt mer ersättning än han brukar till mellanmål, åt upp all gröt till middagen och svepte vällingen&ersättningen när han skulle sova. Provade Nestles välling istället för Sempers som inte är så populär, den gick ner mycket lättare, vet inte om det var en tillfällighet eller ej, får se ikväll. Han vaknade 5 ggr och jag fick stoppa in nappen men ville inte äta förrän 6:45 imorse. Är sååå förvånad och glad

Den tråkiga: Jag är sjuk Började känna mig hängig och rosslig i halsen i går em och blev värre under kvällen med ont i kroppen och matthet. E kom hem och mådde lika dåligt. Vi satt som två döda sillar i soffan när W somnat. E mår bättre idag men jag sämre. Typiskt! Varför är det alltid jag som blir sjuk och inte E. Grrr.

Sole och Frill - Tack för igår! Roligt att ha er här. Blev hängig när ni gått, hoppas det inte smittade av sig på er.

• Sole

Hellur
    grattis! skönt att han inte ätit inatt då vet ni ju att han inte behöver!
    trist att du känner dig risig, jag känner mig bra som tur var så mig har du inte smittat

*Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

Sole - Du är inte gammalmodig. Tycker inte heller det är ok att en tonåring har tjejmiddag 23 en vardagkväll.
    Jobbigt med såna grannar förresten, fast även lite tragiskt. Synd om flickan, hon får säkert lida en del pga sin mamma.

• Sole

Hellur
    ja jag har faktiskt flera gångerfunderat på om man ska ringa socialen så de får kolla upp hur de har det egentligen

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

Sole: Håller med - det e inte ok. Däremot tycker jag att ibland finns det undantag. de har ju höstlov nu. vet att VI inte har det men jag menar: mamman låter inte sin dotter festa när hon ska till skolan dagen efter...

• ABC08

Sole- Ja vi kan kanske höras i eftermiddag om fika. Kan inboxa mitt mobilnr om du inte har tillgång till internet sen.
    Jobbigt med grannarna, och extra tragiskt när det är barn inblandat.

Swe- Dumt att det ofta är antingen eller, amma eller flaska. Kan dom inte gilla både och? Klurigt. Men sover F bättre nu då när han är hooked på flaskan eller vill han ha flaska mitt i natten?

• Sole

Biamca
    då kan det vara ok, men de har det rätt struligt där, det är sena fester typ när som och hon är bara runt 15.

ABC
    kommer tyvärr inte hinna med ifka idag, de ringd eoch senarela min tid idag, tyvärr

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

sole- jag tycker inte heller att det är ok, och vad jobbigt att ha sådana grannar!

hellur- krya på dig! hoppas det inte är långvarigt.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • ABC08

Sole- Va tråkit.

Vi håller på att planera Gs dop som kommer att va om några veckor så jag måste leta fram fina psalmer. Nån som har nåt tips? Tycker att dom flesta är för religiösa och ålderdomliga.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6