• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Pippil8

Tack för igår alla snyggingar!!! Otroligt vad fräscha vi var Vad kul att ni höll igång så länge, till och med Patricia för en del, wow Jag var nog lite trött för jag missade min busshållplats och fick gå 30 min för att komma från bussen. Kunde nog behövas för jag kände mig skapligt onykter på en drink & 2 glas vin E vaknade tyvärr vid typ 2-snåret och var sen vaken mer eller mindre hela natten. Men jag sov lite på förmiddagen.

Coolt uttryck Plutten! Stämmer verkligen! Det där om mjölk och silikon.

Sofffy: Vi fick köpa bygeln t trip-trappen separat. Ingick "ryggplatta" också. Antar att det är bygeln du menar.

Lillie: Jodå, han har använt den! Han hade blöja som vi tog av när han skulle bada. Eftersom han satt rätt mycket i ordentlig skugga så hade han inte soldräkten hela dagarna, utan bara kortare stunder. Och vi sköljde för det mesta av den direkt efter användning så vi skulle slippa tvätta den så snabbt. Men var inte rädda för att använda den för sjutton! Bättre att den används och blir lite sliten än att den bara ligger här!

Jag hänger på nästa gång vi ska ut Men först ska vi ju ha lyxlunch

• Björklöv

Tack för en supertrevlig kväll igår! Har varit trött hela dagen trots att jag fick sova (ganska så) ostört ända till 10! Då vaknade jag i en pöl av mjölk

• Sofffy

Pippil8: Ja precis det är en såndär baby seat bygel ja menar. Ok då vet ja att man måste köpa den separat, trodde det skulle ingå nämligen. tack för infon!

Hade också tyckt det varit superkul o gå ut fler gånger tillsammans. Speciellt som jag ska börja jobba snart o inte kommer ha tid o ses på dagarna längre. Har inte varit med på de senaste träffarna, men det har varit såå skönt att veta att man kan haka på om man vill. Det blir ju lite annorlunda sen.

Hoppas alla har en härlig lördagskväll. Ikväll är det Tobbes tur o gå ut så ja o Ebba har tjejkväll, kollar på en prinsessas dagbok o ja äter popcorn o choklad.

Kram!

• Frill

Kände mig lite neggo ovan, så jag vill bara få till protokollet att jag tyckte Kvarnen var ett bra ställe (bortsett från tafsarna då, men gråhårsgubben ger oss i alla fall nåt att snacka om ) Bra läge, bra med stort bord, min mat var god, serveringen funkade, lagom lång kö i baren och blandad publik.

Nu ska jag tillbaks till slappofilmen.

Glöm inte ställa om klockan!

Förresten, vad händer om man stämmer träff med nån halv tre i natt?

• Swenglish

Frill- om det är mig du stämmer träff med så händer ingenting - jag kommer inte. Nömnde jag att gråhårsgubben och jag ska åka lovetrain nästa helg? Urk.

Soffy- klart du ska med även bär du börjat jobba, och alltid kan du hänga här lite!

ABC- tråkigt med skriket, men det blir fler gånger! J förökte ge ersättning till F när han vaknade inatt men det gick inte alls, han bara skrek tills han fick bröstet. Så var det med den jämställdheten.

Jag tror F har kommit ur nån fas, för han är glad och rolig nästan hela tiden nu! Trodde inte att det skulle bli roligare och roligare att ha honom men det är det! Han är med på ett helt annat sätt. I eftrmiddags när jag piggnat till lite jagade vi varandra genom lägenheten (F i den enas famn) och han skrattade så han kiknade!

• SanniXx

Sofffy: Köpte oxå tripp trappen idag och bygeln är ett separat paket Så man kan välja annan färg om man vill..

• Lillenlillen

Swe: Har samma känsla med Inez! Hon sover mycket bättre, äter nu en flaska ersättning vid läggning (bättre det än inget och jag slipper amma så jag kan sluta tidigare), hon fullkomligt suger ur hela flaskan på 30 sekunder och skrattar som en galning när man leker och viftar och har sig. Helt nytt barn känns det som, från att ha gnällt som en toka så fort jag vänder ryggen till. Men hon är fortfarande känslig för när jag lämnar rummet. Min mamma höll på och dansade i sitt kök idag och Inez dansade med och härmade med armarna. De blir verkligen större och fattar mer!! Coolt, av nån anledning har man svårt att fatta innan de gör det att det faktiskt kommer hända saker med just MITT barn, hon kommer bli stor och ha egna åsikter och hitta på bus och ja.. ni fattar. Det är lite som att man inte tror på att man har ett barn i magen när man har ett midjemått size globen.. weird.

tack igen alla för igår, jag vill träffas snart igen!

Sole: Bilderna då, come on!

• Plutten forever

Men å! Är det vintertid? Jag som var så himlans glad att Alvin INTE ville upp kl 5 utan sov "ända" till 6.15 nu när det var mn tur att gå upp - så loggar jag in här och fattar att jag gick ju upp 5.15! Typiskt Skrikandes
    Jaja, jag gick och lade mig kl 21 (fler än jag som var trötta igår?) så jag har ju fått sova mååånga timmar iallafall...

Idag ska vi sätta upp rullgardin i Alvins rum så ikväll blir det kanske inflyttning!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

godmorgon tjejer!

igår på dagen åkte V och L och handlade mat till en middag vi hade på kvällen och hälsade på svärföräldrarna så jag fick lägga mig coh sova igen i 3 timmar.
    Dock var jag fortfaradne alldeles yr så efter 2 glas av Vs vätskersättning så kände jag mig bättre.
    dock gick jag och lade mig innan gästerna gick, runt halv tolv

idag är min tur att gå upp och jag tror faktiskt klockan är 07,18....?

lillen och swe
    skönt att gnällbarnen är borta! här blir V jättearg på flaskan och det har blivit lite projekt varje gång och även blivit mer gnällig

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

men åh! har kollat mobilen nu som jag har ställt om till vintertid och den visar 06,26 *morr*

nåja nu får jag vara uppe tills V behagar somna om, just nu verkar det inte vara ett alternativ

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6