• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Lillen - Hahaha, vilken bild!

Soffy - Även jag skrattade. Har nog det framför oss väldigt snart, W kryper inte än men river ut bokhyllan och tar tag i ALLT i hans väg. Allt som inte är leksaker är roligt.

Idag vaknade W 5:45, ville inte somna om utan var gnällig och kinikg, somnade sedan vid 8:20 igen. Lilla busunge, sov längre istället!

Jag kan tänka mig att ses idag.

• Swenglish

Godmorgon i höstrusket!

J är ledig hela veckan, tjoho! Idag bär det av till Ikea, börjar fixa med Fs rum nu!

Lillen- Erik! Jag ville inte gå med i Sweden-network för då kan alla andra som är med i Sweden se min profil, men det kanske går att ändra?

• ABC08

Swe- ja du kan ändra det i privacy. Men du måste gå med först.

Jag är på väg till mammajympa jag, känner mig såå duktig!

Ha en bra dag i regnet alla!

• Emma3

Här har Leo inte fattat att det är vintertid som gäller Fundersam Han som nästan jämt vaknar runt sex nuförtiden och inte fem är ju nu tillbaka att vakna kl fem *suck* Så hoppas verkligen han hoppar över till vintertid snabbt.

Någon som ger sin lilla välling? Om ni gör det vad ger ni för välling. Har gett Leo välling i lite mer än en vecka nu men då blandat med ersättning och han pruttar som aldrig för och jag tycker han bajsar sjukt mycket mer än förut. Någon annan som oxå haft så?

Lillen: Haha roligt bild.

Bianca: Nämen fy så hemskt, ryser.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Plutten forever

Godmorgon! Jag låg vaken i 2 timmar inatt (02-04) och kunde inte sova och ju mer jag försökte desto surare och mer stressad kände jag mig. Men sen när plutten ville upp kl 6 sov jag sov en stock, och Dan tog upp, kom tillbaka kl åtta och sen sov vi till kvart i tio! Skönt och extremt lång sovmorgon för att vara jag

Swe: Vad roligt att J är ledig, lärare och deras många lov alltså - GUD vad skönt! Och roligt att inreda Freddys rum! Starkt jobbat att ni kör i gång första lediga dagen, bäst att ta tjuren vid hornen liksom (du kanske har i bakhuvudet hur många månader jag har hållt på med Alvins rum...)

lillen: Det såg verkligen sjukt roligt ut, hälsa Erik att han kanske ska hålla håret kort iallafall! Något snyggare

ang FACEBOOK så tycker jag det låter konstigt att man måste vara med i sweden först! Jag har startat en stängd grup som några av mina vänner är med i - och vi behövde inte vara med i Sweden för det - konstigt som sagt!

Träff idag
    Det skulle jag gärna, men jag ska eventuellt träffa min "bästis" (vi har kännt varandra i 20 år) som precis har flyttat hem igen efter att ha bott i göteborg. Men det beror på om hon kan eller inte, håller det öppet alltså... Trist väder hursomhelst!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Frill

Sole, jag och A träffas gärna idag. E är ledig på fredag istället för idag, och det känns inte så muntert att sitta ensam och uggla i regnet hela dan.

Jag har ätit scones och kaffe till frukost, A somnade om vid 9 och sen har jag fått läsa DN och surfa. Perfekt

Nu ska jag hoppa in i duschen innan gangstern vaknar.

• Sole
    hellur och Frill
    vart ska vi ses?
    hemma hos nån eller en fika på stan?
    vad sägs om runt 13-tiden?

V fick ett par gympadojjor av farbror och faster igår och det var så sjukt roligt när han såg att hans fötter hade nåt konstigt på sig! han stod och glodde ner på dem och både steppade och körde nåt som såg ut som moonwalk , låter kanske inte så kul men det var det!

nu har vi satt in den större bilbarnstolen och fy sjutton vad de tar plats! vi som ändå har en stor bil, och hur sjutton gör folk som behöver två sånna stolar???
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Sole, du skulle ha filmat moon walken

13 blir bra för oss. Funkar både på stan och hemma hos nån.

• Hellur

Sole och Frill - 13 blir bra för oss också. Men vet inte om jag orkar gå ut idag. Ni får gärna komma hit.
    Har i och för sig inget hemma, men det löser sig.

• Sole

frill
    ska vi ha sällis till Hellur?
    hur tar man sig till dig hellur? Vi kan ju köpa med nåt på vägen!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6