• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

sole: Ja, det tycker jag men skyll inte på mig sen

• Sole

bianca det är ditt fel att jag åt upp chokladbollen

*Viktor född 2007-03-18*
  • Zul

Hi, hi, fick mig ett gott skratt!

Är tillbaks i stada, mol allena, faktiskt ganska gött! Känner plötsligt tydligt att det gått i ett sen hon föddes. Skriver mer sen, ska göra en presentation imorgon om häslofördelar med etanolbilar... SKOOOOJ!!! Skulle inte alls hellre titta på Greys Anatomy eller intervjun med M Nykvist.

• Frill

Sole, fin kalender. Kanske skulle göra en med företagsnamnet...

Ginger, vi åker till Vimmerby i morgon em, så jag måste packa och dona inför det.

Swe, vi GLÖMDE A:s andra vaccination!!! *dååååliga föräldrar* Den var i lördags. Så kan det gå, nu vår vi boka ny tid.

Plutten, jag kunde behålla kjolen resten av dan Tur det, för jag tror inte jag kommer i bröllopsklänningen just nu.

Ni som är vårdkunniga, visst gör det väl inget om man låter sina stygn sitta några dagar mer än vad som är tänkt? Ska egentligen ta bort på fredag, men då är ju vi i Småland.

• Vivs

Frill - stygnen kan sitta några dagar extra, ingen fara! Jag hade en patient med stygn (häftklamror) som suttit mer än ett halvår..inte så bra och rätt svåra att få bort men det löste sig det också

• SanniXx

Frill: Du kan ju ta bort stygnen själv annars.. Eller be någon göra det åt dig

Det var verkligen något jag skulle säga, men jag tappade det helt. Gillar Inte när sånt händer! *morr*

Ida är förkyld Pludderuttan! Och jag har fått Idas finger i ögat. Har superont! Hon flaxar ju så. Inte konstigt att hon kallas Kråkan!!!!

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Lillie74

Sole: Haha bomullstussen....

Tack för era uppmuntrande svar! Nu SKA jag inte grämma mig mer.

Det vore ju kul att ses, kan vi inte bestämma en dag nästa vecka? Jag börjar en lista så får vi se om några kan.

Träff tisdag 6/11:
    Lillie 

• majlinsa

Frill: som någon redan sagt.. det gör inget om stygnen sitter någon dag extra.. men jag skulle nog rekomendera att ta bort dom på vårdcentralen eftersom personalen samtidigt ser att allt är bra..

• Sole

åh vilken natt!
    V har vaknat typ en gång i timmen och velat ha nappen och nu på morgonen är han grinig som sjutton, fy vart är min glada okomplicerade bebis?
    är det nån av er som fått han?

frill
    ja jag tyckte den var lite kul och personlig! inte så dyr heller jämfört med de ute på stan.

Träff tisdag 6/11:
    Lillie 
    sole

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

sole: stackare! Det är en period, det händer väl mycket just nu! Eller separationsångest, det ska ju komma runt 8 månader. Trösta dig med att alla faser går över...

Idag har jag fått tillbaka min mens, känns lite konstigt med tanke på att den hållt sig borta sedan maj 2006... Så nu är man alltså fertil igen, tur att jag har minipiller (nej, inga syskon ÄN tack!)

Sole igen: Jag hittar ingenstans vad almanackan kostar! Dumt, det borde stå på startsidan. Vad kostade din?

Nyss somnade A jättefint och utan gnäll. Skönt! Nu - kaffe!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6