• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Vivs

Hej hej i fina vädret!
    Håller med om att det är ovanligt lite aktivitet i tråden...
    Låter i alla fall som ni hade en supertrevlig utekväll!

ABC - jag gillar psalmen "det gungar så fint". Kolla på www.dopguiden.se där kan man lyssna på lite psalmer och få tips.

Har köpt en så söt tomteklänning till Jennifer. Fanns på Åhlens för 129kr. Var tvungen att fota henne i den också så om nån vill se så lägger jag in ett par bilder i galleriet.

Nu ska jag jaga liten, hon har smitit ut i hallen och river i grejer..

• Swenglish

Ja här var det dött, alla kanske tröttnade på varandra efter utekvällen? Vi höstlovar oss med en massa fix i lägentheten, igår fick vi (eller pappa och J) upp skåpen i den sjukt hårda väggen med en specialinhyrd borrhammare, och idag ska vi börja tömma skräpkammaren, måla och tapetsera. Samt även hinna med en promenad i det vackra vädret, kanske till Hammarby Sjöstad och vaccinera F mot pneumokocker.

Vivs- gud så söt! Ska inhandla tomtedräkt åt F i veckan och fota julkort.

TH- lycka till med hallen!

Plutten- har inhandlat ingredienser som ska bli storkok åt F! typ sötpotatis och köttfärs tror jag det blir.

• Ginger6

Godmorgon! Ja idag är det ju superhärligt väder, ska till ÖF på eftermiddagen ABC, vi kanske ses där. Hoppas ni får en härlig dag. Kram

• Plutten forever

godmorgon! eller god och god... Den senaste veckan har A varit extremt svårsövd när han ska sova första gången på morgonen. imorse ville han upp 5.30. Någon timme senare (efter att ha ätit och bajsat) visade han trötthetstecken, grugg i ögonen etc. Vi försökte lägga. Det tog två timmar innan han somnade! Aaaaahhh jag höll på att bli tokig! Två timmar av skrik och gnäll nör vi turades om om att ta upp honom, lägga honom osv. Till slut somnade han (efter att ha varit vaken i 3 h 45 min) snyftandes....

swe: vad skönt att ni fick upp skååen och kul att börja röja i skrubben! Eller rummet menar jag.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

forts.. (blev avbruten)

Vivs: Vilka fina kort! Ska ni skicka ut dem som julkort?

ja det var nog det enda jag inte hann skriva...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Vivs

Plutten - fy för dessa sömnproblem! Så där är J på kvällarna, hopplöst! På dagarna somnar hon hur lätt som helst..
    Fotona var till en kalender men har funderat på att använda något av dem som julkort

• Ginger6

Sicken skit Plutten, lider med dig, har haft många såna oförklarliga läggningar med J det senaste, men sen vände det i fredags...verkar som det går upp o ner. Hoppas A sover bättre idag!

• Hellur

Hej!

Håller med om att det var lite aktivitet här. Alla har kanske höstlov
    Själv ligger jag nedbäddad i en rejäl förkylning. Är helt deckad. E var hemma på fm och min mamma kommer i em. Får ta några timmar ensam nu mitt på dan. Men W är snäll och sysselsätter sig själv bra så det är ok.

Även i natt sov W väldigt bra och utan att äta. Åt vid 23 då han fick i sig lite vid läggning, men åt inte förrän 8 i morse! Ville ej ha vid 6:45 när han vaknade.
    Han har blivit ett helt annat barn sedan i förrgår. Äter bättre, sover bättre, är mer nöjd och längre stunder, underhåller sig själv mycket mer. Tror han har komit ur en fas. Han är jämt glad och pratig. Så mysig!

Plutten - Jobbigt med sömnen. Känns som det är ett ständigt återkommande problem. Hoppas verkligen det ordnar upp sig snart igen!

Vivs - Söta kort!

Swe - Kul med allt fixande i lägenheten och F's rum.

• Frill

Hejsan.

ABC, tack för igår! Sen när jag börjar jobba så är det ju bara att titta förbi och se om jag finns tillgänglig för fika eller lunch om du får tråkigt nån dag

Hellur, krya på dig!

Här rusar timmarna förbi. Har fortfarande inte druckit upp andra koppen av morgonkaffet, men nu är lunchen på spisen. Vi har mest ägnat dagen åt att byta blöjor när A inte ätit eller sovit. Otroligt hur mycket som ryms i en sån där liten mage. Sen underlättar det ju inte att föremålet för blöjbytandet gillar att sprattla, kladda med händerna och suga på fötterna... Det är som ett lotteri, var ska man torka först.
    Själv blir jag mer och mer finklädd i takt med att först mina mysbyxor, sedan mina vanliga byxor blivit nerkissade. Nu har jag kjol.
    Hoppas vi kommer ut i solen innan alla mina kläder är slut.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6