• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

Lillie
    åh lilla bomullstussen, hoppas det funkar med lite mer fett i maten!
    här stoppas också nappen i 1-2 gånger per natt, hur länge ska man hålla på så?
    ang. smör har jag använt vanligt men det har inte varit extra salt. i mosboken står det på recepten "smör" men inte specificerat utan salt så jag antar att vanligt är ok...?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Björklöv

Lillie - Vad jobbigt med liten viktuppgång - vet hur det känns, så jag lider med dig... På "min" ica finns osaltat smör, nått annat osaltat har jag inte hittat (har iofs inte letat heller...) Fast om du ska tillsätta extra fett skulle jag köra på kallpressad rapsolja!

• Plutten forever
    Lillie: Som du säger så har hon ju varit sjuk men framförallt - F är ju faktiskt halvkoreansk (rent genetiskt alltså), det kanske inte bvc tänker på när de kollar sina "svenska kurvor" och pratar om "standardbebis" - jag tänkte på det där som du berättade om att du hade jättedålig lungkapacitet enligt de svenska tabellerna men sen visade det sig att du var helt normal enligt koreanska mått! När jag varit i Asien känner jag mig som värsta jätten jämfört med tjejerna där! Jag tycker du ska sluta oroa dig (om du kan) och glädjas åt att du slipper kånka runt på världens jättebebis (typ tungvikts-Alvin )

Ang smör så har jag hört från ferla håll (bla bvc) att det går bra med normalsaltat, det är så lite salt ändå. Fast vill man så finns ju osaltat att köpa.

swe:
    tack för tipset... synd, jag som tänkte pipa ner till åhléns här hos mig. Någon som sett pepparkaksdräkt någon annanstans, typ H&M eller Lindex?

sole:
    Min pappa (som bor i umeå) kommer på fredag kl 12 och innan dess ska jag till bvc (bvc-grupp, det kommer en flourtant!). Så tyvärr, det får bli nästa vecka! Vi hann ju med en snabbkaffe i nytan denna vecka iallafall
    Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Vivs

Lillie - när Jennifers kurva hade planat ut så köpte jag osaltat smör. Det finns som baksmör om du förstår vad jag menar.. guldpapper runt och blå ruta där det står smör.. det fungerade iaf jättebra och hon följer sin kurva igen fast hon är också strax under 7kg.. småpluttisar!

Sole - vilken fiiin almanacka, har aldrig sett sån förut!
    Jag skulle nog satsa på overall och fäll. Lättare att plocka i och ur bebisen.

Swe - jag såg också pepparkaksdräkten, grymt söt!!

Jag har köpt en bebispulka så för första gången i mitt liv längtar jag efter snön så jag kan gå ut och dra runt lillan Ska bli kul att se vad hon tycker!

• bianca2

Lillie: Förstår att det känns jobbigt men om de inte oroar sig på bvc så behöver du nog inte heller göra det. August är ju smal (även om han väger en del eftrsom han e så lång - ett tag låg han faktiskt UTANFÖR diagrammet) och de sa till mig att rörliga bebisar (oavsett längd) är smalare. F kasnke e som A - har svårt att vara still?

Vilket underbart väder det var idag Lillen o jag tog en långpromenad till stan o tillbaks ( m stop på min ammas jobb där vi käka lite mazarin o brownie). Och nu på kvällen har vi simmat DUKTIGA! då kan jag äta min påse chips utan att få dåligt samvete.

Kan tyvärr varken träffas imorgon eller fredag. Och på lördag kommer svärföräldrarna... (phu )

• Lillenlillen

Hej hej!

Måste bara skryta om hur hurtiga jag och bianca varit idag. Vi träffades 13 och promenerade i hårt tempo via KI (där hennes mamma jobbar), vidare genom Vasastan till Odenplan, ner till Sveaplan och genom hela skogen vid Hagaparken (inte en meter asfalterad väg på 30 minuter, Buggan var helt överfull med löv i hjulhusen) och via Olle Olsson-muséet hem till Råsunda - där vi bara var hemma och vände och gick och simmade aktivt i 45 minuter, bastade och sen hem igen. Mer motion än jag fått på två år känns det som!

Och sen köpte jag karamellkungen och marabou mjölk med daim, SUCKER... TV-dags!

kram på er!

• Sole

bianca
    på din AMMAS jobb? har du lämnat över det till nån annan nu?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

jag gick hemifrån till st eriksplan så då betyder det ju att jag kan äta delicatobollen som ligger o ropar i skåpet?

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6