• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Pippil8

Bianca - halvtid vore helt perfekt, för det är så himla kul att ha båda världarna! Har en kompis som med båda sina barn kört varannan dag från att bebisen var typ nån månad gammal, det har funkat superbra för dem.

Projekt fotostudio går inge bra - inte tillräckligt ljust trots att jag sätter lilleman mellan två jätte-fönster som går från golv till tak.

Nytt projekt: Laga massor av barnmat. Nån som har ett recept på barnmat som barnet faktiskt gillar? E är lite kinkig med min köttfärssås t ex... Nåt recept som nån kan dela med sig av?

• Ginger6

Haha Bianca, det är luuugnt. Hoppas du inte får panik nu av bara tanken på att va hemma o leka Soffy, kom jättegärna!

• Pippil8

Kul förresten att fler vill ses med pappor. Början av januari kanske är bra - flera som är hemma `då?

• SanniXx

Någon som ska på underbara barnmässan i helgen? Den personen jag skulle gå med har bestämt annat nu..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • bianca2

Ginger he he, nä ingen panik. tvärtom - skulle jag INTE ha er att bolla med - DÅ skulle jag haft panik.

Th sorry, svärföräldrarna kommer i helgen. suck...

• Frill

Tack Vivs och Majlinsa! Jag lovar att låta vårdcentralen ta bort dem

TH, sådär gör jag 23 gånger om dan (glömmer vad jag skulle säga). Gjorde det massor av gånger i fredags när vi träffades. Hoppas det går över, inte så bra i intervjusituationer

Sofffy, A vill också gärna testa att äta själv. Men än så länge går han tack och lov med på att bli matad också.

Pippil8, A åt glatt min hemgjorda köttfärs och pasta idag och om inte min improviserade tillagning hade gått överstyr så hade jag gärna delat med mig "receptet".
    Nu kokade jag köttfärs för sig, pasta för sig, tomatsås med örter för sig, mixade med mixerstav, hade för liten bunke, tog en ny, mixade igen, det sket sig, fram med stora mixern... Det slutade med att jag var jättearg och hela köket såg ut som kravaller dragit fram där. Och sen spottade A ut allt med äcklad min.
    Jag avråder alla att göra som jag!
    Tur att jag frös in allt och försökt igen med jämna mellanrum, för nu gillar han det. Med mycket vatten och lite olja i, så det blir lös konsistens.

• Björklöv

TH - Jag ska gå i morgon, i helgen är jag upptagen med annat.

Har "precis" varit på BVC och K fick visa upp sina konster! BVCsköt tyckte hon var jättestark som kunde sitta så bra och försökte ställa sig upp, men för att få henne att krypa så tyckte hon att K skulle vara strumplös och allra helst byxlös Så nu är det krypträning som gäller här hemma med fröken byxlös

Ginger - Jag träffade på lillen påvägen hem och då sa jag att jag kanske skulle komma jag med... Fast nu inser jag att det finns inte riktigt tid för det idag. Tråkigt... Får bli en annan dag

• Ginger6

Aha bra tips Björklöv för krypövningar. Tur att de satt igång värmen här hemma nu då så han slipper frysa om lilla rumpan...Synd du inte hinner men vi ses nog snart ändå!. Kul att A gillar din mat nu Frill, kanske ska testa igen då, J får hemskt roliga kvälvnings-miner av min hemlagade husman....

• Pippil8

Frill - hur gjorde du tomatsåsen då? Jag får väl truga hundra gånger jag också, men jag vill gärna slippa köpa hem hundratusen glasburkar...

Krypövningar? Behöver man träna dem på det? E verkar så nöjd med att bara sitta.

• Pippil8

Men å vad svårt det är att ta bra porträttfoton! Nu var ljuset mycket bättre men då får jag inte till skärpan ordentligt på just de bilder där han är som finast. Ni andra som fotat - vad har ni ställt in kameran på? Porträtt-foto, normal eller något annat?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6