• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

det varierar!
    Jag har ju själv bott på flera ställen, både vid mariatorget, hornstull o senast vid zinken. Jag jobbar ju vid Katarina kyrka så jag älskar hela söde. Idag ska jag träffa en kompis kl 12.30 på medis. så vi får se vad det blir. hopaps i stöter på varandra

• Sole

plutten
    tack för tips! vi somnade om efter sju i vår säng och han låg som ett plåster, brukar han aldrig göra! kanske kan vara en bra idé att flytta in han ett tag tills denna period är.

idag ska jag in och köpa loss originalen till våra bröllopskort för svärfar fyller 60 i helgen och ska få en sån där digital fotoram och då är det ju kul att ha lite bilder att lägga in!

*Viktor född 2007-03-18*
  • SanniXx

Plutten: Ja.. efterrätt.. frukt.. puré

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • bianca2

Förresten: Är det ngt annat barn än mitt som VÄGRAR att sitta?
    Han kan sitta men så fort jag försöker sätta onom spjänar han emot o "ställer" sig upp, eller slänger sig framåt o börjar hasa sig framåt. A krype ju inte riktigt men han ålar sig o hasar sig. phu, att han vägrar sitta still!

• Ginger6

Tack själv Soffy, jag o J tyckte det var jättekul att leka med er!.Fy vad tråkigt Sole, lider också med er efter att ha haft många såna dagar/nätter själv. Fredag för två veckor sen bröt jag ihop när en kompis kom hit och sa att allt är piss och jag är trött på J...och sen vände det hela tvärt förra fredagen och han sover helt fantastiskt bra och är en jätteglad goding. Mitt tips är oxå att göra som han vill...bära på honom och låta honom sova hos er ett tag. DEt hjälper! Och det vänder!
    Bianca; svärföräldrar är ju guld...det är obligatoriskt att de tar morgonen när de hälsar på, det får ni införa!

• Ginger6

Förresten, glömde säga trevlig helg alla mams! Kram

• Plutten forever

ginger: Stackare, men ibland blir det bara för mycket när det är gnälligt, jag vet men det är så konstigt, häromdagen skrek Alvin som en galning när han skulle sova och jag höll på att bryta ihop och kände mig jättesur - så tog jag upp honom (fast jag visste att han var jättetrött) och då gav han mig världens finaste leende och jag bara började skratta av lycka och pussade honom jättemycket...

Idag var vi på bvc för info från Folktandvården, passade på att väga och mäta också - Alvin har bara gått upp 10 gram på nästan 3 veckor. Vilket är helt normalt när de börjar krypa sa de, vissa går tillochmed ner i vikt när de börjar krypa. Inget att oroa sig för alltså - och A har ju lite och ta av..

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Hellur

Hallå alla snygga mammor!

Idag har vi varit utanför lägenheten och det var skönt att komma ut lite. Mår bättre men är lite trött fortfarande. Skönt att det är helg.
    Var i Nacka Forum med mina föräldrar och W fick lite kläder av dem. Dessutom hittade jag ett par stövlar och så köpte jag vinterjackan jag spanat in ett tag.

Sole - Låter jobbigt! Hoppas fasen är över snart. Är nog bäst att låta honom klänga på dig och vara nära er, som de andra sagt. Vet hur det känns. Det går över!

Hoppas ni får en bra helg och halloween!
    Kramar

• Sole

halloj!

tack för alla tankar, det är väl inte mer än rätt att vi har en gnällunge hemma nu

Ikväll ska vi på en spontanmiddag hos några kompisar, hoppas gnällspiken också komemr tycka det är ok!

ha en skön lördagkväll alla!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Björklöv

Halloo alla underbaramammor Vi har varit på underbarabarn-mässan "hela"dagen idag - vilket var jobbigt för jag är supertrött och Klara sov närmare två timmar efteråt!!!

Nu ska vi till Uppsala på middag hos W's syster

Ha en underbar helg! Har ni inget för er i morgon vid 15 kom gärna (i tid!!!) till Solna kyrka för att lyssna på mig

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6