• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Vivs

Bianca - J brukar sova ca en timme på förmiddagen och en timme på eftermiddagen, lite olika vilken tid.
    Sen brukar hon somna vid åtta på kvällen men bara sova en eller två timmar sen håller hon låda (skriker da da och la la och kastar sig i soffan och gapskrattar) tills vi går och lägger oss, efter en halvtimme ungefär brukar jag ha fått henne att somna. Hon vägrar ju sova i sin säng också så hon ställer sig upp mot vår sänggavel och kryper runt på oss och så.. ett himla härjande här... Hon e helt galen..

• bianca2

vivs! förstår då att du vill få lite bättre ordning
    Vi lägger A efter vi gett honom välling o han ger inte ifrån sig ett knyst (oftast) utan somnar direkt o sever sen i ca 12 timmar. OM han skulle börja gråta går jag in o pussar honomdirekt. Han sover ju i eget rum och har gjort det sen han var en vecka gammal ungefär.

• Ginger6

DEt blir ju en herrans massa burkar när de äter som 8-månaders om man inte lagar nått själv, får nog börja med det, men än så länge äter J gröt 2 ggr, kl 10 & kl 17. Han äter välling/ersättning kl 6.30 och 19 och en burk puré +frukt kl 13. Ibland spar vi frukten till mellis mellan lunch & middag. Tror vi väntar lite med att ge två riktiga mål...eftersom han sover bra och väger så mycket verkar det dumt att börja än...men han är ju bara 7 månader än så länge.

• Sofffy

God kväll!

Ginger: Tack för supermysig fika o lekstund idag. Härligt med hembakt också, det är inte så ofta man får det.
    O va fint ni hade det hemma!

Kul o se hur allas matrutiner ser ut. Vi har kört samma upplägg de senaste 2-3 månaderna förutom att vi nu tagit bort nattmålen

någonstans mellan 06:30 - 08:00 Havrevälling 190 ml

12:00 1 burk mat + fruktmos till efterätt + äppeljuice

15:00-16:00 1,5 dl gröt med frukostmos och vatten

19:00 Havrevälling 190 ml

20:00 ZzzzZZzz

23:00 Vaknar för 190 ml havrevälling o somnar om.

• SanniXx

Nu har vi fotat julkorten för i år Blev riktigt nöjd. Men jag står och väljer mellan 2 st.. Funderar på hur jag ska få eran hjälp att välja. Kan ju inte lägga ut bilderna här Alla läser ju i denna tråd. Hehe..

Så här ser Idas matschema ut..

ca 06 - Välling

ca 09 - Lite gröt och ibland en macka med leverpastej

ca 12 - Lunch med lagad mat + dessert

ca 15 - Mellis i form av frukt

ca 17 - Middag med lagad mat + dessert

ca 20 - Välling

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

godmorgon!
    efter ha kämpat med att V ska somna om från kl 04, gick vi sen upp kvart över fem *suck* nu gnäller och leker han om vart annat. det är verkligen en annan bebis här nu, iallafall på kvällar när man ska sova, på nätter när han vaknar varannan timme och gastar tills han får nappen.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

sole: vad jobbigt lider med dig, det är verkligen inte kul att ha en gnällspik som dessutom inte vill sova. Kan ni inte flytta in hans säng till er nu när han har en orolig period? för visst sover han i lilla rummet bredvid köket, eller minns jag fel? Då kanske han blir lugnare. Annars är mitt tips bara: Håll ut! (inte mycket till tips) och låt honom vara nära dig. Stå ut med att du kanske måste bära runt på honom mer än vanligt. Han kanske precis har upptäckt att han inte sitter ihop med dig.

Idag ska jag till bvc kl 11 och sedan kommer min pappa och stannar hela helgen! kul, jag har inte träffat honom sedan maj.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

th: undrar bara vad du menar med "dessert"? Är det frukt eller något annat?

• bianca2

sole. Jobbigt! Hoppas fasen går över snart!
    Snart ska jag in tillsöder o strosa igen o sen edet ju helg. tråkig helg eftretsom svärföräldrarna kommer. de ska sova här så det blir ingen sovmorgon och inget kul:(

• Plutten forever

bianka: när du strosar på söder, var strosar du då? östra eller västra söder (obs: östra är bäst!)  Vi kanske stöter på varandra idag, min pappa kommer ju som sagt och det blir väl lite strosande här i krokarna kan jag tänka.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6