• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Ginger6

Pippil8 , de jag har tagit har blivit bäst med porträtt- inställningen och massa ljus. Idag fick jag mitt urval från fotograf Birgersdotter som vi var hos förra veckan, sååå fina! Mina går inte o jämföra trots att vi har en bra kamera. Konstigt

• Hellur

TH - Ska till mässan imorgon med en kompis, sorry. Men får se nu när jag är sjuk, beror på hur jag mår imorgon.

Ginger - Kul att bilderna blev så bra!
    Vi har bokat tid för fotografering i studio på ondsag. Ska bli roligt. Tänkte göra en serie på W och dessutom julklappskort till familjen.

• Plutten forever

Pippil8: synd att det inte blev bra! Jag hade ingen särskild inställning (urgammal digitalkamera), hade väl tur... fast flera av mina är lite suddiga också.

ginger: kul att det blev fint! Nej, håller med om att det inte går att jämföra hemmatagna kort med fotografkort... men man betalar ju för det också

Krypövningar: Alvin kan krypa rätt obehindrat nu, kanske just för att han nästan alltid är byxlös när vi är hemma? Han ligger oftast i bara body. Kanske är därför han lärt sig så "tidigt"? eller?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

halloj!

nu har jag varit på barnadiset med en kompis som har en två-åring. Jättekul för dem och det funkade alldeles utmärkt med V också, inte alls så högljutt som ni trodde det skulle vara. är helt slut efter dagen och natten så jag hoppas V sover en stund på em nu...

Hur äter era barn nu?
    vore kul att jämföra!

V äter såhär:

05.30 Majsvälling 200 ml

10.00 Lunch, 1 stor burk mat, halv burk fruktpuré samt 20-40 ml ersättning

14 Gröt + 20-40 ml ersättning (ibland äter han mer ersättning)

17 Middag, som lunchen

19 Majsvälling 200 ml

*Viktor född 2007-03-18*
  • Björklöv

Bianca - Vilken tur att du inte lever mitt liv Då hade du nog fått panik för länge sedan. Denna vecka har jag varit utanför hemmet för att besöka BVC och ÖF. Thats it!!! (Förutom promenader och till Ica för att handla mat...)

Pippil8 - Så mycket till krypövningar vet jag inte om det blir, men det underlättar för de små om de får känna var de har benen, och inte halkar på byxbenen...

Pluttmor - Det är säkert (blandannat) tackvare byxlösheten som plutten var så snabb med att krypa!

Sole - K matordning ser ut ungefär som följer:
    3 Nattammning
    6 Ammning
    9 Ammning
    12 Lunchsmakis - Lite matpuré (oftast blä...) och lite fruktpuré (mums!) Ammning
    15 Ammning
    18 Gröt (mums!!!) och fruktpuré
    19.30 Ammning för sömn

• Björklöv

Träff tisdag 6/11:
    Lillie
    sole
    Hellur
    Björklöv (troligtvis, beror på var och när)

• Emma3

Sole: Så här ser det ut för oss.

7-8 (beroende på när han vaknar) gröt. Ibland när han vaknar tidigt ger vi lite ersättning runt 06 och då blir gröten vid 8.
    10:30-11 En stor burk puré.
    14 Har tidigare fått ersättning här men har nu börjat ge en halv burk fruktpuré + att jag ska börja ge smörgås till tänkte jag.
    16:30 Gröt igen med katrinplommon puré ( Vid 8 månader kommer vi ge mat här)
    19 Välling.

Här är oxå en som är sjuk, har legat helt däckad i två dagar. Mår lite bättre idag.

Ska läsa igenom nu.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Plutten forever

Sole: så här ser Alvins matschema ut:

OBS, allt är cirkatider och cirkamängder - det kan variera!

6.30 Flaska med 220 ml 50/50 (havrevälling+ersättning)

10.30 Lunch, oftast hemlagat - vet inte exakt mängd... men en rätt stor portion! Plus fruktpuré efteråt. Om han äter burkmat äter han den som är från 8 mån, större bitar där! Det är han van vid från min mat som jag aldrig lyckats få slät.

14.00 Mellis: fruktpuré och 150-200 ml ersättning

17.00 Gröt (naturell havregröt) och fruktpuré (det här målet ska bytas ut mor "riktig" mat när han blir 8 mån)

18.45 220 ml Havrevälling - somnar för natten

Natten: han har nästan slutat helt att äta på natten, det händer nån gång ibland (om det är helt omöjligt att söva om honom utan) då får han 100 ml ersättning ungefär vid 3-snåret

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6