• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Vivs

Pippi - Ha ha.. nej såklart man får älska idol!! Fast det kan ju verka lite konstigt om man sitter o röstar när man är typ 50 kanske

• ABC08

Frill- Försök byta barnmorska om du inte gillar din. Man träffar dom ju ändå rätt ofta, och det är ju viktigt att man känner sig bra efter att ha varit där.

Har fullt upp med förberedelser inför dopet imorgon så har inte tid att skriva egentligen.

Hellur- Schysst med vuxentid.

• Swenglish

ABC- hoppas det blir lyckat imorgon!

Frill- trist sköterska, säger som de andra, byt!

Hellur- Hoppas ni har det trevligt ikväll!

Jag begriper inte varför F vaknar och gråter otröstligt så ofta. Nyss vaknade han och lugnade sig inte, jag tog upp honom, han lugnade sig fortfarande inte, så till sist satte jag mig i soffan med honom och han somnade på mig. Kanske tänder, kanske mardrömmar, who knows?

• Plutten forever

swe: exakt samma sak hände med A för 5-10 minuter sen, konstigt! synkade låtsastvillingar! Men här var det så otröstligt att det slutade med ersättning. Han har matvägrat en del idag så han behöver väl äta antar jag...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Plutten- mysko! Hoppas A sover bättre inatt! Först när jag såg din bild kände jag inte igen dig och trodde det var nån ny person!

• Frill

Swe och Pluttmor, här är en till med mardrömmar. Han vaknade en gång och var så ledsen att jag trodde han hade ont och gav alvedon. Sen låg han hos oss i soffan ett tag innan E fick honom att somna. Men sen har han varit orolig hela kvällen och vill helst att man ska stå lutad över hans säng med en hand på hans huvud. Så fort man smyger därifrån vaknar han (fast nu har vi lyckats smyga ut båda två).

ABC, hoppas G får ett jättebra dop!

• Plutten forever

swe: ja, man måste ju uppdatera bilden ibland! 

frill: stackars Adam! Det måste vara den där 8-månaderskrisen som alla pratar om. Tror ni inte det?

Idag fick jag sova till 8, så himla skönt! Det betyder alltså inte att Plutten plötsligt sov till 8, utan att pluttpappan gick upp kl 5. Nu sover han (pluttpappan alltså, inte plutten) och jag är uppe med pigg och glad plutt.

Idag ska jag äntligen ta tag i den där schablonalfabetet och måla det på väggen (ni vet det där som jag snackade om för sisådär 2 månader sen...)

• Vivs

Swe och Plutten - precis så har ju J hållit på jättelänge.
    MEN, i natt sov hon från 20-08!! Jippie!! Vaknade bara några gånger igår när hon letade napp men somnade om igen. Sen vaknade hon kl 6 i morse då lyfte jag över henne till vår säng så somnade hon om!
    Igår lät jag henne bara sova ett par jättekorta stunder på dagen så det får bli så idag med så får vi se!

• Sole
    swe och frill
    usch vad jobbigt det är när man inte vet vad saker beror på!
    hoppas det är övergående!

vivs
    stort grattis! det kanske är hemligheten med J, att hon ska sova mindre på dagarna?
    Min syster sov nästan inget alls på dagarna som liten och sov jättebra på natten!

Vi var på middag igår hos någa vänner och åkte hem 02, galet sent och vi åkte även tunnelbana! orkar inte hålla på med bilbarnstolen nu när vi har en modell större.
    det gick kanon, V somnade i sin resesäng vanlig tid sen somnade han om i vagnen och sin vanliga säng och vaknade 07.30 fast jag fick sova till halv elva!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

Swe, Plutten och Frill - Hoppas de sov gott resten av natten. Jobbigt när man inte vet vad som är fel.

Plutten och Sole - Skönt med sovmorgon!
    Jag fick också sova idag Skönt. Men imorgon blir det ingen sovmorgon för då ska jag upp och fixa farsdagfrukost.

Vivs - Grattis till bra nattsömn! Hoppas knepet sova lite på dagen funkar i natt med.

Igår kväll var E och jag ute och drack drinkar och åt middag. Var jätte mysigt och skönt att komma iväg själva. W hade charmat mormor och morfar och busat hela kvällen.

Idag ska vi iväg och köpa ettårspresent till en kompis barn som vi ska på kalas till imorgon samt köpa någon ny leksak till W, vi får så dåligt samvete för att han har samma gamla hela tiden.
    Ikväll kommer några kompisar på middag och då tänkte vi ha fondue afton. Mums

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6