• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Vi kommer jätte gärna Sole!

Träff tisdag hos sole
    Sole
    Hellur

• J79

Hallå!

Har haft en mysig helg bara med vår lilla familj. På lör hade jag sovmorgon men vaknade kl. 09 och var helt utvilad nästan löjligt vad mycket småbarnsförälder man är. Igår fick så klart sambon sovmorgon och även här var det amerikanskt tema på frukosten. E och jag hade gjort fotavtryck (hade först tänkt göra handavtryck men E vägrade öppna handen)med textilfärg på ett par vita kalsonger åt pappan. Han fick även lite produkter från Kiehl´s. De är så gulliga där man får alltid med massor av prover när man handlar.

Frill vad tråkigt att du har en så dålig sköterska på bvc. Jag hade nog övervägt att byta. Som någon annan skrev så ska man få känna sig som bästa föräldern när man varit där.

Ang vakna upp och gråta otröstligt så berättade man sköterska att det är vanligt när de är ca 7-8mån och det kallas nattskräck. Tydligen så har det att göra med att det händer så otroligt mycket med de små liven de utvecklas enormt under dessa månader, väldigt mycket mentalt. Under natten ska de bearbeta alla intryck och allt de lärt sig och drömmer då så klart en massa.

E sover nu hela nätter igen 19-06 men då vill hon stiga upp!

E och jag vill gärna träffas i veckan!

• ABC08

Dopet i lördags blev jättelyckat! G var på sitt allra bästa humör och log och "snackade" med alla. Så roligt att fira honom. Är också glad att det var många av mina släktingar från Dalarna kom hit för dopet.
    Det blev ganska mycket jobb med förberedelser, typ matlagning och frågelek, så jag var helt slut när alla hade gått, så fars dag på söndan blev ganska lugn.

Är också gärna med och fikar i veckan.

• Plutten forever

Alvin bara sover och sover, jag roar mig med scb:s namnstatistik och fascineras över att nästan alla våra barn är med på topp 100-listan för 2006 (2007 har inte kommit än förstås). Kolla bara:

pojkar:
    William (plats 3), Viktor (7), Gustav (18), Leo (20), Jonathan (24), Edvin (25), Adam (26), Alvin (43), August (95), Fredrik (99)

flickor:
    Agnes (3), Ida (8), Klara (12), Ebba (14), Filippa (27), Ester (59), Jennifer (74), Inez (80)

Man är inte så unik och påhittig som man tror utan en trendslav alltså!

Ursäkta om jag har glömt någon, kolla listorna själva om ni vill: www.scb.se/templates/Product____30895.asp

• bianca2

Hej!

Nu är jag tillbaka från BERLIN .

Har haft det underbart. kultur, vindrickande på dagarna, festande på kvällarna och lite shopping. Och så träffade vi Rupert Everet vid muren. Vi blev fotade m honom till en filmtidning. lite bisarrt. Känns faktiskt lite tråkigt att vara hemma. Underbart att träffa A och M igen men tråkigt att vara ledig..
    Nu ska jag läsa ikapp

• Swenglish

Hej!

Välkommen hem Bianca, jag är jätteavis på din Berintripp!

Plutten- Fredrik är ju klart otrendigast!

J79- det måste vara det F har då!

ABC- kul att det blev lyckat!

Sole- nu hann du före, hade tänkt föreslå fika hos mig imorgon! Men om ni orkar med fler träffar i veckan så är ni välkomna till oss på onsdag!

Träff tisdag hos sole
    Sole
    Hellur
    J79
    pluttmor
    Swe

Träff onsdag hos Swe
    Swe

• Swenglish

Just det, skulle skriva hur natten varit: F sov i sitt rum, J på soffan och jag i sovrummet. F hade vaknat vid 12 och 2 som va´nligt och varit svårsövd, och vid 5 hämtade J F till mig för att ammas och sen sov han till 7. Jaja. Han vaknar typ alltid samma tid, 12, 2 och 5. Konstigt.

• Sole

åh jag är på så dåligt humör idag!

Gnäll-V hemma (tror han börjar få tänder bredvid tänderna i underkäken, ser så ut) och värk i ryggen.
    Min ryggvärk gör mig verkligen på pisshumör! *morr*
    Dessutom är L i Umeå över natten idag

Träff tisdag hos sole
    Sole
    Hellur
    J79
    pluttmor
    Swe

Träff onsdag hos Swe
    Swe
    sole

*Viktor född 2007-03-18*