• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

Nu har jag målat alfabetet på Alvins vägg, efter att ha dragit ut på det i en halv evighet Det blev rätt fint, kolla i galleriet om ni vill.

Hellur: Alvin har också samma gamla leksaker hela tiden, känns som han tröttnat på det mesta. Tur att det är jul snart...

vivs: grattis till bra natt! Skönt att vara utsövd antar jag?

sole: kl 02 var väl inte så galet sent, du brukar ju vara ute till 05!

• Zul

Pluttmor: jättefint blev det med bokstäverna! Alvin kommer säkert lära sig alfabetet på den väggen tror jag, superpedagogiskt ju. Önskar jag hade din fantasi!

ABC08: Blev dopet lyckat idag?

Jag är nu "ledig" hela november, halva december, måste bara skriva lite projekt vissa stunder, men tänker göra en del nästa sommar också. Ska var ledig 3 mån nästa sommar. Nån annan mor som är ledig då? Fast då jobbar väl ni alla....

Haft stora röjardagen idag, rensat ur kläder A växt ur m.m. Dessutom varit på loppis och köpt bl a en Baby Björnpotta, den kommer helt säkert till användning så småningom... Köpte några söta kjolar och ett par röda skor också.

Agnes har oxå kommit in 8-månaderskrisen verkar det som. Hon som alltid sover hela natten har nu i 3 nätter i rad vaknat runt 4 och varit vaken och skrikit minst en halvtimme. Sen kan hon inte vara själv 1 sekund längre, så som det var tidigare i nån annan sån här fas. Behöver verkligen en sele.

• Sole

här var det dött en lördagskväll

vi har haft hela familjen över på 25-årsmiddag, det är Lasses bror som fyller år och han önskade att vi lagade och hittade på meny så det är vad vi har sysslat med hela dagen, handla och laga *pust*

Plutten
    det blev verkligen jättefint med bokstäverna! Tycker om att ni har färg i Alvins rum!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

F har sovit hela natten utan att äta! Tjoho! J sov i sovrummet med honom och han hade tydligen bara vaknat några gånger och somnat om själv efter en liten stund! Jag sov på soffan och vaknade av gammal vana några gånger. Men känner mig pigg!

Plutten- jättefint blev det!

Vivs- grattis till en god natt!

Zul- jobbigt med 8-månaderskris. Ergo är super!

Frill. visst är det jobbigt när man inte riktigt vet vad som är fel!

• Plutten forever

swe: grattis! Vad roligt! Första gången A inte åt på en hel natt blev jag helt överlycklig.. Hoppas det håller i sig!

Jag har sovit tills nu, så skönt. Skulle kunna sova längre men jag känner mig utvilad (Dan och Alvin sover fortfarande)
    Igår kväll var jag hemma hos en kompis och spelade poker (texas hold'em eller vad det heter) Jag förlorade stort! Så surt, jag hade verkligen ställt in mig på att vinna över allihop. Fast det var roligt ändå

tack för komplimanger om bokstäverna!

Nu ska jag förbereda amerikansk pannkakssmet. Jättenyttigt förstås.

• Hellur

Oj här var det dött. Alla har väl fullt upp med farsdag firande

Idag har vi varit på babysim, husvisning och ettårskalas. Är helt slut! Vill sova ikväll. Är lite sliten från i fredags samt att det blev sent igår och druckit mycket (för att vara mig) två dagar på raken. Ja ja, man mår som man förtjänar.

Swe - Grattis till första natten utan matning! Visst är det skönt när det händer och att man vet att de klarar sig utan. Vart jätte glad när W sov första natten utan mat.

Pluttmor - Vad fint det blev!
    Visst är texas hold'em roligt. Vinner aldrig, alla andra är alltid så mycket bättre och när jag får bra kort är det alltid någon annan som har ännu bättre, grrr. Men tycker det är socialt, om man inte spelar på blodigt allvar förstås.

• Plutten forever

Godmorgon! Men gud vilken låg aktivitet det är i bästa tråden nuförtiden, lite trist tycker jag! Är ju van vid att man måste läsa ikapp flera sidor om man inte loggat in på en dag. Jaja, alla har väl fullt upp...

Vad ska alla göra idag och resten av veckan då?
    Swe, när blir det rumsvisning?

Det enda jag har inplanerat so far är 8-månaderskontroll på torsdag kl 10.

puss på er

• Sole

halloj!

håller med här har det inte hänt mkt i helgen!

V har vaknat upp som pip-larson idag, det har varit konstant gnäll hela morgonen *suck*

ja hur ser era veckor ut?
    Vi har sjukgymnast dag kl 13, sen är inget inbokat!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

God morgon!

Nu har även W börjat sova sämre. Han vill äta en gång och vaknar ofta och det kan ta ett litet tag innan han somnar om igen.

Denna vecka har vi bvc besök på tors kl 13, på onsdag ska vi träffa några kompisar hela dagen. Annars har vi inget planerat.
    Vi träffas gärna i dag eller imorgon!

• Sole

träffas också gärna imorgon!

ska vi ses hos mig då?
    Jga måste ändå hålla mig hemma för att vänta på ett paket från UPS.

Träff tisdag hos sole
    Sole

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6