• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

plutten
    lite roligt det där med namn, L ville ju inte ha ett sånt vanligt namn till vårt barn, nämen se vad är viktor? jo ett vanligt namn!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Zul

Swe: typiskt, ni som hade en sån bra natt innan. Man förstår sig inte på dem!

Plutten: japp, så originell var man alltså, Agnes ligger 3:a... Kommer bli jobbigt på dagis!

Imorgon har vi planerat att gå till Bleckan med min kompis o hennes 4-månaders (som är sörre än Agnes!). Men jag vill ju träffa er oxå!! När är det hos dig Sole?

Någon som vet vilken tid Bleckan är?

• Swenglish

Zul- om jag minns rätt så är Bleckan klockan 11, sångsamlingen alltså. Den brukar vara typ en kvart.

• Zul

Swe: tack!

Träff tisdag hos sole
    Sole
    Hellur
    J79
    pluttmor
    Swe
    Zul (eventuellt)

• Sole

jag måste ju vara hemma och vänta på paket(som förhoppningsvis kommer tidigt!)
    så jag är hemma och ni är välkomna efter Bleckan om ni vill!

beroende på när paketet kommer kan jag gå på en prommis och fixa lunch

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

Sole: stackrs ryggen och stackars dig som har gnällunge! A gnällde typ hela förra veckan men ni i helgen och idag har han varit jätteglad och nöjd. Konstiga barn vi har

bianka: jag är också sotis på din berlin-resa... Kul att det blev lyckat!

Idag har jag bestämt mig för att sluta med sötsaker (bullar och godis ffa som jag proppar i mig varje dag) i veckorna, får bara äta lördagsgodis! Inte direkt för att jag vill gå ner i vikt, känner mig bara så ohälsosam och sockerberoende.

Träff tisdag hos sole
    Sole
    Hellur
    J79
    pluttmor
    Swe
    zul (ev)

Träff onsdag hos Swe
    Swe
    sole
    pluttmor

• Hellur

Sole - Jobbigt med ryggen! Hoppas den blir bättre snart.

Plutten - Visst var man originell? William ligger 3:a.
    Har också tänkt att jag ska sluta äta sötsaker på veckorna, av samma anledning som dig. Men har så dålig karaktär så finns det sötsaker måste jag smaka i alla fall

Bianca - Kul att Berlinresan vart så lyckad.

Swe - Skulle varit kul att se F's rum, och umgås med er förstås men på onsdag kan vi inte.

• Sole
    bianca
    låter som en supertrevlig helg! vilken tidnign var det? nån som säljs i Sverige?

plutten
    duktigt av dig att ta sånt beslut, då är vi två! Skönt att plutten också är en glad kille nu
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Vivs

Plutten - det var jättefint med bokstäverna! Du har så bra idéer till rummet!
    Kul namnstatistik, vi ville ha ett namn som var vanligt med ändå inte så alla heter samma så vi valde nog rätt!

Tyvärr fungerade inte min teori om att J skulle börja sova bra på kvällarna om hon sover lite på dagarna.. det fungerade bara en dag Typiskt! Tror att det kanske är den där nattskräcken J79 pratar om..

Sole - usch vilka problem du har med din rygg! Stackare.. hoppas inte V klänger så mycket på dig så du slipper bära runt på honom hela tiden.

Igår köpte vi en ny barnvagn! Kul! Det blev en brun-svart Brio race, sittvagn. Ska ut om en stund, får se vad hon säger om att sitta framåtvänd hela tiden

ABC - kul med lyckat dop!

Nu ska jag börja packa ihop lägenheten på riktigt, har gått väldigt trögt hittills!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6