• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sofffy

Åhh hoppas verkligen vi hinner komma i morgon,
    hade varit så kul o träffa alla!

J79: Helt ok att du skrev upp mig på listan
    Tack för en supermysig o trevlig lekstund/lunch idag förresten. Ni får komma till oss nästa gång! Ska bara få klart i hallen först.

Sov gott alla!

• Plutten forever

bianca: ska ni gifta er? det har du inte sagt? Eller är det jag som är glömsk? Grattis hur som helst, gud vad roligt!

swe- ja det kanske jag gör! Som sagt, beror på plutten... Påminnn mig igen vilken station man går av (både saltsjöbanan och bussen) Förresten, idag kan du väl ringa eller smsa när du närmar dig skanstull, om jag är klar och så kan vi gå tillsammans och hjälpas åt att handla. beror på plutten igen...

frill: ja, håller med om att man blir rörd av minibebisar tänk att våra varit så små?

• Sole

godmorgon!

usch vilket väder idag! mysigt ioförsig med snön men det är jumest mysigt när det är kallare och snön ligger kvar!

swe
    jag är inte så väldans förtjust i bönor och sånt, men jag kan äta soppa och bröd!
    nudlar kan väl också vara en idé?

och som sagt beroende på när paketet kommer så kan jag gå ner och möta upp vid ICA

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Gomorron!

Sole- här på landsbygden ligger den kvar!

Jag har ju inte direkt lust att knata i över en timme i snöyran, så jag tror vi åker kommunalt. F vaknade vid sex och har just vaknat igen efter en tupplur, så jag vet inte riktigt hur han kommer sova härnäst. Gissar att det blir framåt tolv vi kommer? Jag hör av mig när jag vet.

• J79

God morgon!

Ska bli så roligt att få träffa så många av er idag!

Bianca jag visste inte heller att ni skulle gifta er i Thailand men vad roligt för er, låter väldigt mysigt och romantiskt! Lycka till!

Sole jag kommer att ge E lunch 11:30 sen åker vi hemifrån. Jag har tänkt promenera en bit så att E får sova innan vi kommer.

Sofffy tack själv det var jättetrevligt (som vanligt) att träffas. Hoppas att ni hinner komma en stund idag.

• Plutten forever

sole: Man tror att man känner sitt barn och hans sovtider, men icke... Nu sov han precis mellan 8-9 (fast jag hade tänkt 9-10.30) så han kommer behöve sova en stund vid 12. Jag går då så får han sova i vagnen, kommer till dig när han sovit klart! Kanske ca 12.30 gissar jag.

Men alltså USCH, är det meningen att krypbarn ska slå sig typ varje dag? Igår ramlade han och gjorde illa sig på kinden, och idag har han redan hunnit slå huvudet i sängkanten så det sa pang (följt av stora krokodiltårar). Hur ska man kunna hindra alla dessa skador?? Jag blir tokig! Och orolig!

• Hellur

God morgon!

Ja usch vilket väder. Är mysigt när det snöar men som sagt om det får ligga kvar. Vi får flytta till landsbygden

Trötta W har precis somnat efter grötvägran och gnäll. Vi går när han har vaknat och fått på sig kläder. Men kan tänka mig att vi kommer framåt 12.

Även jag är inte så förtjust i ärtor och sånt, precis som Sole, men nudlar kan ju vara nåt att ha i. Men jag kan äta soppan och bröd.

• Sole
    plutten
    ni (och alla andra) är välkomna när det passar er, vi är hemma!
    det följer nog med paketet när de lär sig krypa att man slår sig lite. tänk på att de är jättetåliga! en kompis son har nog trillat från allt, skötbord, från axlarna ner i klinkersgolv samt stående i Bugaboon (han vill ej sitta i vagnen) och det har gått bra varenda gång.
    men jag förstår dig plutten, kommer själv ihåg när V ramlade från sägen, jag blev ju tokorolig!
    kram på dig!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

nu har V somnat efter 40 min buffande, stånkande och stökande i sängen *pust*
    här hemma går han nu under namnet pip-larson

kom ihåg att nu är ni hos mig och då äter vi det jag gillar! Skojja bara! jag kan också äta bröd och soppa!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6