• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

sole: det är klart att du bestämmer! Ditt hus dina regler! Bäst att passa sig så att man inte gör något otillåtet.

• Sole

plutten
    precis du har fattat det
    här hemma får bara pip-larson använda skötbordet tex

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Jag börjar gå nu med Herr Gnäll- få se hur långt vi hinner innan vi är begravda i snön! Hör av mig när jag närmar mig! Nudlar it is!

• Vivs

Plutten - sömnen är opålitlig! De små busarna lurar oss hela tiden
    Och, ja, jag tror nästan det är meningen att de ska slå sig varje dag.. J har slagit sig så mycket så nu har hon börjat fatta att hon ska ta emot sig när hon ramlar..smart! Och så sätter hon sig ner på huk när hon ska ta upp något i stället för att luta sig baklänges och ramla som hon gjorde förut!

Hoppas ni får trevligt idag! Jag ska till BVC på mammaträff.

• Björklöv

Att veta hur våra små älsklingar sover, det är nog bara att lura sig själv. I natt har det inte alls varit kul, K vaknade vid ett halv två (minns inte riktigt) och först trodde jag att det skulle gå bra att få henne att somna om, men O NEJ!!! Skrik, gråt, boxning och sedan BAJS!!! Först en full blöja sedan på skötbordet. Jag var så irriterad så jag hade lust att sätta i en propp i rumpan på henne
    Sedan gick det inte alls att somna om så då blev det amning och då gick det (nästan)
    Idag är jag så trött så det är ett under att jag faktiskt fått tvättat fyra maskiner, ska nu ned till tvättstugan och hänga/slänga in i torktumlaren...

• Ginger6

Håller me ovanstående!! Lurifaxar och terrorister är de om natten!! JAg är återigen så trött, har inte sovit knappt ett dugg inatt...buhuuu men jag tror ändå vi tar oss till dig nu Sole, vi behöver nog båda lite sällskap! Ses snart.

• Plutten forever

Ja så är man hemma i tystnaden och Alvin sitter här glad och nöjd och leker med dvd-filmer.
    Hur ska det gå att börja på dagis? Förvånad

Tack för idag hursomhelst, jättegod lunch!

• Hellur

Tack för idag tjejer! Speciellt tack till Sole som lät våra barn invadera sitt hem och Swe för att du handlade supergod lunch.

Sole - Glömde W's blåa MAM flaska och en kräklapp hos dig. Kan du ta med flaskan till Swe på torsdag?

W var ju super trött och somnade så fort vi kom utanför porten. Sover gott i vagnen än.

• bianca2

Hej tjejer!
    Hopas ni hade det bra idag, vilket jag är säker på att ni hade

Själv var jag som sagt på UD o lämnade in pappaer och ja - vi ska försöka ha en vigsel på Koh Lanta den 20/12. Problemet är att vi är sjukt sent ute så vi får se om vi hinner. Hur som helst är det inget bröllop utan endast en privat vigsel men jag hoppas verkligen det blir av

Jag undrar en sak:
    Är det ngn annan än jag som har en bebis som blir yttråkade av att bar vara med er? Idag tex var jag hemma hos en kompis + son och då var August hur glad, charmig och flirtig som helst men så fort vi kom hem blev han lite ledsen... Han kanske brås på mig - vill leka många och inte bara två och två

• Sole

hej alla tjejer!

stor tack för idag det var jättetrevligt!
    V vill inte sova nu och det hade ju varit skönt så jag hade fått ta igen mig på soffan, är lite slut efter bebisinvasionen

Som jag sa till Anna att man har ju en relation även med era bebisar, dom är ju så gulliga!

Hellur
    Anna och jag såg att du glömde den, den är disken nu och jag tar med den på trosdag men påminn mig gärna!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6