• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole
    bianca
    jag tror V är lite sån, jag tycker också oma tt umgås med folk coh pip-larson är aldrig pip-larson när det är folk runt omkring.
    man är väl en tråkig en
    hoppas det löser sig med ert bröllop, hur romantiskt som helst tycker jag!!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

Sole - Tack, ska påminna!

Bianca - W blir också uttråkad med bara mig ibland, sepciellt när det blir mycket tid hemma.
    Hoppas ni hinner så vigseln blir av! Så mysigt att gifta sig på stranden (för det är väl det ni ska va?)

• bianca2

hellur o sole: skönt att höra och ja, om det blir av så är det p en privat strand

• Sole

ginger
    kom att tänka på vad du sa om hur mkt lagad mat de ska äta, var det en liten och en stor burk? V får två stora burkar men äter inte alltid upp allt. han kanske får för mkt?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

V äter bara spagetti och köttfärssås på burk. allt annat ratar han, hemlagat, annan burkmat etc.
    kan ju inte bero på att bitarna är större i 8månadersburkarna, spagettin äter han ju.
    vet ni ifall det är vanligt när man är 8 månader att bara vilja ha en sorts mat?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Tack för idag alla, hur trevligt som helst!

Sole- va, ska de äta så mycket? F äter HÖGST en stor burk.

Ginger och Björklöv- Hoppas ni får sova inatt!

Bianca- hoppas ni hinner! Vad roligt! Du får hänga med på hemma-hos träff trot att det är emot dina principer, med 8 andra bebisar blir A garanterat inte uttråkad!

• bianca2

SWE he, he, det är inga direkta principer utan mer att jag ibland kan få lite panik av att inte vara ute bland allt folk. men insåg att jag åker till Thailand om en månad o sen börjar jag jobba - så jag har bara en månad att hånga hos på vardagarna. Måste träffas mycket. Kommer gärna på torsdag

• Pippil8

Å nej vad synd att träffen hos Swe är på torsdag när jag jobbar. Jaja, det lär bli fullt hus där ändå

Nu är E magsjuk! Fick lite tips av Sole så nu har M varit på apoteket och köpt vätskeersättning samt stannat och köpt majsvälling till lilleman. Har träffat min bvc-grupp idag så man undrar ju hur många han lyckades smitta...

Pip-larssons, hur kom ni in på den diskussionen? Jag minns att jag älskade dem!! Finns de i bokform? MÅSTE ha det till Edvin i så fall!

Bianca - om mamman är extrem-social blir nog barnet inte totalt asocial i alla fall Kul med vigsel på Lanta!

• Frill

Paus i Ugly Betty.

Ni verkar ha haft det trevligt idag som vanligt. Jag och A har haft en skön mysdag hemma i lägenheten, med snöfall utanför fönstren. Han tyckte det var kul att kolla på snön inifrån, men när vi gick ut en sväng somnade han Han har sovit mycket de senaste dagarna, säkert förkylningen. Men han är på gott humör, utom just när han ska sova för kvällen. Då vaknar han som sagt ofta och är ledsen.

Just nu sippar jag på en gin-drink (av rent jobbmässiga skäl naturligtvis, måste ju testa receptet innan det publieras ) och i morgon ska jag ta bort det sista födelsemärket för den här gången. Så det blir pappa som får bada babysim.

Bianca, vad roligt att ni ska gifta er snart!

Swe, vi kommer gärna på torsdag om vi får och A är frisk.

• Plutten forever

Ja, jag är och har alltid varit väldigt social men jag vet inte om Alvin ärvt det - Dan är ganska osocial, han har väl fått det? För idag ville han ju absolut inte vara bland er andra i vardagsrummet, när vi var inne i Soles sovrum och kök var han helt tyst & lugn. Likaså hemma sedan, helt glad och lugn. Men bara tråkiga jag.

Mat: Alvin har plötsligt börjat matvägra, han vill inte ha varken de rätter jag lagar som han brukar gilla eller den burkmat han brukar gilla. Eller gröt. BARA ersättning går ner. Fast jag vet att det kan vara så i perioder, och ja - alvin har ju lite att ta av så han svälter ju inte. Men idag provade jag burkmat och två sorters gröt, han gallskrek och knep ihop munnen. Till slut gav jag upp och gjorde 220 ml ersättning som han slukade direkt. Konstigt!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6