• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Lillenlillen

Wohoo, lillen är ONLINE trots störd internet-leverantör. (buuu)

Vivs och Sole: Så har vi gjort nästan hela tiden! Med smörgåskex alltså! Eller majskrokar...

Kommer gärna imorgon, vilket tid osv?

Nu ska jag iväg och bricka vin + tapas! ciao

• bianca2

och jag ska dricka öl på tranan ikväll

• Sole

och jag ska äta godis här hemma ikväll, L är bortrest

hörrni, hur sjutton gör man med barn som bara äter spagetti och köttfärssås i 8månadersburkar men ratar allt annat?
    nu hade vi en 5.månadersburk biff stroganoff hemma som han slukade, den är ju mindre bitar men det kan ju inte vara problemet...eller?
    ska man gå tillbaka till 6-månadersburkar?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

Halloy tjejer!

Vi är husägare!!! Känns jätte spännande. Skriver i morgon kl. 17 så först då kan vi slappna av. Fick det till ett sjukt bra pris, är helt fel säsong att sälja så var lite folk på visningen. Friliggande villa med ett av de bästa lägena i området. Jätte fräsch och fin med hörn tomt och nästan ingen insyn. Tjoho!
    Flyttar i feb/mars så nu måste vi fixa till och styla inför fotografering. Där fick vi ändan ur vagnen för att fixa till W's rum

• Swenglish

Jag tror att listan ser ut såhär nu:

Träff TORSDAG hos Swe
    Swe
    sole
    pluttmor
    ABC08
    Hellur (ev)
    Bianca2 (ev)
    Frill
    Lillen
    (Zul?)

Ni får komma när ni vill, när det passar med sovtider osv. Jag går och handlar på förmiddagen och bör vara hemma till halv elva. Är det någon som inte vill ha lunch så säg till nu, annars räknar jag på 8 personer. Eller du skulle komma efter BVC eller hur Hellur och inte äta? Jaja, cirka 8 iallfall. Är det någon som inte varit hos mig tidigare och vill ha vägbeskrivning så säg till!

Sole- Pip-Larsson är ju jättebra! Den har gått som teveserie också men böckerna är hur bra som helst! Kastrullresan heter första boken och det kom visst en film på 50-talet också. sv.wikipedia.org/wiki/Kastrullresan

Idag har F sovit endast 2 gånger 40 minuter så han är bra trött...

• Hellur

Är så exalterad och glad att jag glömde skriva att det ligger i Gustavsberg på Värmdö. Det ligger ett dagis 2 min från huset och det går jätte många bussar dygnet runt.
    Känns overkligt. Vi husägare. Oj vad vuxet!

• Swenglish

TH- krya på er! Usch för magsjuka!

Hellur: Grattis! Får vi se länken till huset? vad roligt!

• bianca2

Hellur: GRATTIS!!!
    SWE - inboxa adress o väbeskrivning tack!

• Vivs

Hellur - stort grattis, vad roligt! Vi flyttar om en och en halv vecka, börjar kännas sjuuukt overkligt att ha ett helt hus, även om det bara är ett litet parhus.

Sole - J äter inte alls 8-månadersmaten, hon spottar ut alla bitar trots att jag nu försökt i en vecka. När jag mixar den äter hon. Hmm.. vad gör man? Fortsätter försöka kanske.. hon har ju inga tänder heller så hon kanske tycker det är svårt med bitarna. Men visst har väl V tänder?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6