• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

hellur
    stort grattis! lägg ut länk så vi får se!

vivs
    verkar som vi har samma problem! fast han äter ju en sort av 8-månadersburkarna....hmmm
    han har två tänder i underkäken så det blir ju inte så mkt tugga ändå.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

Kommer inte upp någon adress som man kan länka till, dessutom är det alldeles för många utomstående som läser så inboxar er som är nyfikna.

TH - Vad jobbigt. Hoppas ni kryar på er!

W har börjat rata gröt och fick mat till middag istället, svepte två små 5 mån burkar med biff stroganoff. Verkar som detta är ett stort problem och de flesta verkar gå igenom det. W äter i alla fall den mat jag ger honom, hoppas det fortsätter.

• Zul

Hellur: GRATTIS! Vad roligt, har ni letat länge?

Vi har inte börjat med 8-mån-maten än, får se om hon oxå spottar ut bitarna...

Swe: vi kommer inte imorgon, måste jobba lite med projektet fram till babysimmet.

• J79

Hellur vad spännande hoppas att allt går bra nu till imorgon så att ni blir ägare till huset!

Lillen vilken lyx med vin och tapas, mums!

Stackars TH krya på dig.

Sole jag skulle ge den mat som går ner och försöka lura i lite av annan mat så där i farten. Det är väl bara en fas och snart är den över.

Swe jag trodde att jag skrivit upp mig för imorgon men måste ha glömt att göra det... Finns det plats för oss imorgon?

• Swenglish

J79- ni är så välkomna!

Som sagt, kom när ni vill!

Träff TORSDAG hos Swe
    Swe
    sole
    pluttmor
    ABC08
    Hellur (ev)
    Bianca2 (ev)
    Frill
    Lillen
    J79

• Emma3

Idag har varit en konstig dag Leo har inte alls sovit som han brukar utan sov 2 längre pass idag isätller för 2 korta och 1 långt och inte vill han ha ersättning på eftermiddagen heller hm. Han kanske inte var hungrig för han åt ju ersättning imorse.

TH: Nämen usch vad jobbigt, krya på er, kram

Hellur: Åh hus vad kul, Grattis. Jag vill oxå. Hur mycket gick det på om man får fråga?

Sole: Har hört att vissa inte gillar 8 månaders burkarna och då har det gått tillbaka till 6 månaders burkarna. De skulle jag nog oxå göra så kan man testa 8 månaders lite då och då en dag kanske de går. Har inte testa någon 8 månaders burk till Leo ännu men kan tänka mig att han kommer spotta ut, för testa ger smörgås för någon dag sedan och då fick jag verkligen små, små bitar annars klöktes (stavning?) han.

Pippil: Nämen stackars E vad han är sjuk då, hoppas han kryar på sig snabbt.

Imorgon åker vi till Göteborg så kollar in här igen när vi kommer hem

Mamma till underbara Leo 070320
  • Plutten forever

th: era stackare! Hoppas det är bättre nu! Det enda positiva med magsjuka är ju att det brukar gå över fort. Max två dygn brukar det väl hålla i sig?

Swe: Jag siktar på att komma efter bvc-kollen, den är kl 10, vet inte hur lång tid det tar, men jag kanske kommer runt 11? Vad hette stationen nu igen? Vi får se hur länge jag stannar, det beror på A och hans humör. Idag har det bara varit han och jag hela dagen (och Irma på eftermiddagen) och han har varit jätteglad och lugn hela tiden. Kanske är i en känslig period? Med tanke på att han inte verkade så överförtjust i går när vi var så många.

Hellur GRATTIS! Gud vad vuxet! Jag vill också se en länk med bilder om du har...

sole: A ratar ju det mesta just nu som sagt, men idag fick jag faktiskt i honom lite pasta med broccoli (på burk). Skillnaden mellan de olika månadsburkarna är väl bara konsistensen?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6