• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

godmorgon!

plutten
    det är säker ten period som du säger med maten, Alvin är ju ingen speta direkt
    vi har det väldigt enformigt här hemma med maten, hur länge tycker man det är kul med spagetti och köttfärsås?
    är det nån som provat ägg förresten?

swe
    jag glömde ju ge dig pengar igår även om jag pratade om det, du får imorgon!

idag ska jag träffa en kompis som har BF imorgon, jag kommer ihåg den sista tiden då man bara kände sig stor och tjock och bara längtade!!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Frill- klart ni får!

Pippi- synd att du inte kan!

Försökte just lägga ner F i spjälsängen när han skulle sova (inspirerad av Viktor) men han GALLSKREK och skrek en lång stund efter att jag tog upp honom. Så jag gjorde som vanligt, drog vagnen på balkongen tills han somnade. har någon nåt tips, skulle vara skönt om han kunde sova i spjälsängen på dagen också. På kvällen somnar han nu själv efter lite protester (gnäll, inte skrik). Var sover era på dagen och hur får ni dem att somna?

• Hellur

God morgon!

Pippil8 - Trist med magsjuka, hoppas lilla E kryar på sig snart.

Plutten - W har också börjat vägra mer, är svårt att få i honom gröt men han äter ersättningen. Hoppas det är en kort fas.

Swe - Jobbigt med sovningen på dagarna. När jag vänjde W vid spjälsängen på dagarna gjorde jag som Plutten, körde pick up/put down metoden. Det fungerade bra för W.
    W sover i sängen på dagen och det blir ofta lite pick up/put down innan han somnar, just nu är han i nån fas så han börjar somna in i min famn annars går det inte.

Willim verkar också ha komit in i en fas. Alla dessa faser, blir galen. I natt vaknade han och vi försökte båda två att få honom att somna om, så fort vi lade ner honom blev han ledsen eller började buffa och ställa sig upp mot spjälorna. Slutade med att vi gav honom mat och han åt 260 ml totalt! Går inte att få honom att somna om utan mat.
    Dessutom vägrar han gröt ibland eller äter inte mycket alls så han får ersättning istället. Hur länge ska det här hålla på?

• Sole

swe
    just igår gick det inte bra alls med att bara lägga ner honom utan det blev ingen eftermiddagslur. fast i vanliga fall kan vi bara lägga ner honom så ligger han och stökar runt lite innan han somnar.

hellur
    blir också galen på alla dessa faser! hoppas han sover bättre snart!

idag började V ställa sig på knäna så nu börjar intron till krypningen!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Zul

hej flickor! Sitter på Sös med eget rum o ska skriva projekt. Men strax blir det bebislunch hos kompis i Hjorthagen, vill ju inte överanstränga mig... Vill jättegärna komma imorrn, men måste vara på babysim vid 15, så hinner nog inte om jag ska få jobbat lite...

Sole, tack för igår, jättemysigt. Stackare som fick röja upp efter oss.

Vad skönt att läsa att era barn också matvägrar (inte bra, men då är man inte ensam menar jag...). Agnes kniper ihop munnen o kan möjligtvis acceptera Hipps nudlar med tomat. Vet inte hur jag ska göra, om jag ska ge henne ersättn direkt. Sambon är hårdare än jag.

Pippil8: stackars lille E. Spyr han oxå?

• J79

Tack alla tjejer som var med igår för en trevlig em!

Pippil8 stackars E som är sjuk igen, hoppas att han redan nu är bättre.

Jobbigt att så många barn matvägrar just nu. E äter allt för tillfället men hon ska väl också säkert komma in i en sån fas.

• Vivs

Är också riktigt trött på dessa faser, den ena verkar börja när den förra tar slut.. J är olika med maten, vissa dagar tvärvägrar hon och ibland går det hur bra som helst. Det brukar dock gå bättre om hon samtidigt får ha ett smörgåskex i handen, kanske ett tips?

Sole - J har fått äta ägg två gånger, det gick hur bra som helst!

Idag har vi haft mammagruppsträff igen (igår också) men idag var en tandsköterska där och föreläste för oss. J har ju inga tänder men bra att veta om hon nån gång tänker få några!

• SanniXx

Här är vi snudd på sängliggandes!
    Blä för att vara magsjuk. Och att ta hand om någon annan när man själv mår dåligt! Här är vi magsjuka båda 2, fast idag har Ida varit pigg. Jag har ont överallt!

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole
    Th
    åh din stackare, vad jobbigt! kan du få avlastning av din syster eller föräldrar kanske?

Vivs
    tack för tipset med smögåskex, ska prova det! (låter egentligen helt sjukt ha ha!)

pippi
    det är jag som kallar V för pip-larson när han gnäller, visste inte ens om att de fanns i verkligheten
    *Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

hej!
    Vilken tid är det imorgon? stötte på lillen som vill följa med. hon har inget internet så jag ska höra av mig till henne.
    kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6