• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Ginger6

Halloj! Trist Björklöv, förstår att det känns deppigt. JAg försöker tänka på det att 50% av alla äktenskap skiter sig under första småbarnsåret...alltså har vi nu klarat 8/ 12-delar....inte dåligt Det är oundvikligt att man blir sura på varandra hit o dit, det är ju inte rättvist alltid det här med mamma, pappa, barn...
    Swe, trökig natt! Vet hur det känns....J vaknar tidigare o tidigare o ska ha sin flaska. I natt 01.20 gav honom 140 ML vatten o 1 skopa ersättning...men sen var han pigg o låg o lekte i sin säng till 03 ungefär, somnade om till 06 då hade han kissat igenom blöjan...buhuuu dumma mamma!!!!ville inte somna om, var uppe till 8, men sen sov vi två timmar i våran säng...herre jesus när ska man bli pigg!?!?! undrar om man ska ta en promis idag eller skita i det...det är ju KALLT!!!! brrr

• Björklöv

Nu ska Klara och jag ut och handla lite julklappar till kusinerna uppe i Umeå

• J79

Hejsan!

Här är en till som undrar när man ska få sova ordentligt igen! E vaknar runt fem på morgonen och är omöjlig att söva om. Vi har satt en gräns på kl.6 då får hon mat men det är inte det som är problemet för särskillt hungrig är hon inte nej hon vill väcka oss och leka. Vi har även några nätter i veckan då hon vaknar fler gånger på natten än bara en gång. På nätterna är det bara mamma som duger vilket är skitjobbigt eftersom det är så svårt då för sambon att hjälpa. Frågade på bvc om hjälp men hon sa bara att det är vanligt att de är så här på kvällar och nätter när de är 7-9mån men att det går över och bla, bla, bla, jag vill sova NU.

Vägde och mätte E när jag var på bvc och hon är nu 70,5cm lång och väger 7585g.

Sofffy jag har mammagrupp på bvc imorgon och är sen bjuden på fika till en av tjejerna i gruppen men det är på fm så vi kanske hinner komma förbi en stund iaf. Beror lite på om E är väldigt trött och om jag får henne att sova en stund innan. Hör av mig till dig ifall vi inte kommer.

• J79

Fika hos Soffy på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca
    Ginger
    sole
    Hellur (ev)
    J79 (ev)

• Sole

stackars er alla som inte får sova nu! hoppas era små snart kommer över den perioden!

• Pippil8

Nä blä - sömn är inget man får i överflöd just nu! Jag är tröttare nu än jag var under Edvins första tre levnadsmånader. Tror det beror lite på att jag VET att han kan sova hela nätter och då blir jag irriterad när han inte gör det. Natten som gick hade M nattvaket och natten som kommer blir det min tur...

Angående våra barns längd som vuxna så kan man se hur långa de blir om de fortsätter följa kurvorna som de ligger på just nu. E ska i så fall bli ca 185 cm (som sin pappa). Om man räknar ut vuxenlängden från mammas och pappas längder (finns nån formel) så blir det med +/- 5 cm tror jag. Eller var det 10? Detta har jag läst i den gröna Barnläkarboken av Bengt Grandelius och Tor Nånting.

Soffy - tror faktiskt jag slår dig i inläggslängd!

• Hellur

Verkar som många av våra små är inne i en rätt jobbig fas nu. Mycket sömnproblem känns det som. Blir så trött när jag inte får sova ordentligt.
    Håller med Pippil8 om att jag kände mig mer pigg W's första levnadsmånader jämfört med vissa dagar nu. Dessutom vet jag att han klarar av att sova en hel natt och det gör mig bara irriterad och ännu tröttare när han nu ska äta och vakna och ha napp. Suck. Vill SOVA!

Vi har en liten tyrann här hemma. Idag har han haft ner en lampa där skärmen, som var i glas, låg söndersplittrad i hela hallen och köket. En timma senare hade han ner en blomkruka som även den gick i tusen bitar. Förgrymmade unge. Han är överallt hela tiden. Älskar att dra i sladdar och bita i skorna. Dammsög i evigheter känns det som, är så svårt att få upp det ordentligt och vill ju inte att han kryper runt i det så det fastnar på honom eller att han får det i munnen.
    Kan verkligen inte titta bort en sekund längre.

• bianca2

Hej tjejer!

Hoppas ni alla mår bra trots viss sömnbrist, vilda bebisar, o lite oro (hoppas du kommer iväg på kören björklöv)
    Själv har jag fortfarande tur m en unge som sover hela nätterna, men det vänder nog lagom till Thailand.

Själv var jag hos min kollega idag på hgennes dotters 1-års kalas! Hur mysigt som helst. och hon berätta att hon var gravidigen!! i v 10!! blev lite avis faktiskt. M är dock absolut inte på ännu...

ska dricka vin m tjejkompisar ikväll

kram

• Sofffy

J79: Åhh va synd att ni hade planer inför morgondagen, hoppas att ni hinner komma senare iaf.

Har varit på Åhlens idag o köpt jättegulliga hårband till Ebbis, ett blått o ett rött, ska hon ha i morgon

Shit va kallt det va ute idag, dax o plocka fram dunjackan.

• Swenglish

Soffy- F och jag kommer också gärna en stund imorgon, om vi får plats!

Fika hos Soffy på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca
    Ginger
    sole
    Hellur (ev)
    J79 (ev)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6